16 Kasım 2022 Çarşamba

KARYA'dan LİKYA'ya Yürüyüşler – 6 – 05-06 Kasım 2022

05-06 Kasım 2022 tarihlerinde Yol Dağcılık programlı faaliyeti olan KARYA'dan LİKYA'ya yürüyüşlerin 6.sını gerçekleştiriyoruz. Etkinliğimizin birinci gününde (05.11.2022 Cumartesi) Sarsala-Hamam-Lydai-Kapudağı-Sarsala, ikinci gününde ise (06.11.2022 Pazar) Sarsala-Bedri Rahmi(Taşyaka)-Kille arasını

yürüyoruz. Meteorolojiye göre yağmurlu görünen pazar günü de hava güneşli olunca, rüya gibi bir coğrafyada çok güzel iki gün geçiriyoruz. Tek olumsuzluk Sarıgerme’nin sivrisinekleri. Ben böylesini bu yaşıma kadar görmedim. Şapka, tişört, pantolon fark etmiyor. Ne kadar örtünürseniz örtünün üzerinden şişliyor.
Resmen yamyam sivrisinek. Etkinliğimizin birinci günü sabahı Döğüşbelen Köy kahvesinde kahvaltımızı yaptıktan sonra dar, bol zikzaklı, çok keskin virajlı olmasının yanında, müthiş manzaralı yolundan inerek Sarsala Koyu’na geliyoruz.
08:30’da yürümeye başlıyoruz. Hava pırıl pırıl. Çok güzel. Denizin kıyısında, çoğunlukla keskin taşlı, çamlık bir patikada, birbirinden güzel birçok koyun (bük) muhteşem manzarası eşliğinde Hamam Koyu’na kadar
gelip kısa bir mola veriyoruz. Birkaç arkadaş hemen ütülenmiş çarşaf gibi denize atlıyor. Arkadaşlar kulaç attıkça Can babanın dediği gibi “Patiska çarşaflar gibi yırtılıyor su ortadan…” Her koyda birbirinden güzel
yatlar tatlı tatlı salınıyor. Arkadaşlar ile konuşuyoruz aramızda “Onlar mı bize imreniyor, biz mi onlara…” diye. Şahsen ben imrenmiyorum. Yüzmeyi çok sevmeme rağmen bütün gün daracık teknede oturmak bana göre
değil. Masmavi deniz, masmavi gök, dantel gibi birbirinden güzel koylar ile ufuklara kadar muhteşem manzarayı bizim gördüğümüz açılardan hiçbir zaman göremeyecekler. Neyse yürüyüşe devam ederek

12:15’te Lydai Antik Kenti’ne ulaşıyoruz. 224 m.lik rakımı ile Kapudağ’ın en yüksek noktasında bulunan Antik kentte yarım saatlik moladan sonra inişe geçiyoruz. Dönüş yolunda “Kendimi bildim bileli burada yaşıyorum.” diyen Mustafa ağabeyin obasında kendisi
ile biraz sohbet ediyoruz. Göçek Körfezi’nin muhteşem manzarasını seyrediyoruz. Sonra inişe devam ederek önce Hamam sonra Sarsala Koyu’na gelerek 16:00’da birinci gün etkinliğimizi bitiriyoruz. Rota, genellikle çok güzel çam ormanı içinde birbirinden güzel büklerin
kıyısında, yer yer taşlık patikalarda devam ediyor. Buradan araçlarımız ile akşam kalacağımız Sarıgerme Çadır Kamp alanına gidiyoruz. Yamyam sivrisinekler dışında kamp yeri çok güzel. Tuvalet, duş, kafe vb. imkanlar bulunuyor. Wikiloc’a göre bugün 677 m. irtifa
kazancı677 m. irtifa kaybı ile deniz seviyesinden maksimum 224 m.ye çıkarken toplam 18,40 km. yürümüşüz. Etkinliğimizin ikinci günü (06.11.2022 Pazar) sabahı çadırlar toplandıktan sonra araçlarımız ile tekrar yürüyüş başlangıç noktası olan Sarsala Koyu’na geliyoruz. Bugün dün yürüdüğümüz
Kapudağ Yarımadası yönünün tam tersi istikamette Bedri Rahmi (Taşyaka)-Kille koylarına doğru yürüyeceğiz. Yine denizin hemen kıyısındaki çam ormanı ile yükseldikçe meşe ve sandal ormanları içindeki muhteşem patikalarda yürüyoruz. Yalnız bugün rotanın bazı bölümlerindeki taşlar oldukça keskin. Dikkatli
olmak lazım. Yükseldikçe manzara nefesimizi kesecek kadar güzelleşiyor. Yürüyüşümüz 09:00’da başlıyor. Asıl adı Taşyaka olan Bedri Rahmi Koyu’na geldiğimizde saat 14:00 oluyor. Mavi tur sevdalısı şair ve ressam Bedri Rahmi Eyüpoğlu'nun 1974 yılında buraya gelmesi ve büyükçe bir kayaya, içinde 6 farklı
hayvanın tasvir edildiği ana çerçevesi balık olan ünlü resmini yapmasıyla, koyun adı Bedri Rahmi Koyu oluyor. Ben 4 tane hayvanı benzetiyorum ama bir türlü 6’ya tamamlayamıyorum. Yarım saat kadar öğle molası verdikten sonra yürümeye devam edip 15:15’te ulaştığımız Kille Koyu’nda ikinci gün etkinliğimizi de
bitiriyoruz. Wikiloc’a göre bugün 484 m. irtifa kazancı, 488 m. irtifa kaybı ile deniz seviyesinden maksimum 343 m.ye çıkarken toplam 10,50 km. yürümüşüz. Bugünkü rota düne göre biraz daha zor.
Böylece iki günde rüya gibi coğrafyada toplam 28,90 km. yürümüş oluyoruz. Yukarıda da belirttiğim üzere birinci ve ikinci gün etapları çok zorlu olmayan keskin taşlı bölümlerde dikkat gerektiren
mükemmel bir yürüyüş rotası. En büyük sorun yamyam sivrisinekler. Sinek kovucu ile böcek-sinek ısırmalarına karşı etkin ilaç bulundurulmalı. Çeşme görmedim ama koylardaki tesislerden su temin edilebilinir. Bölge yazın çok sıcak olduğundan
Kasım-Nisan arası yürünmeli. Yangına çok duyarlı bir bölge olması sebebiyle kesinlikle ateş yakılmamalı. Gayet iyi durumdaki kırmızı-beyaz işaretler ile mesafe-yön tabelaları için Ecotrails’e
çok teşekkür ediyorum.
Muhteşem bölgede rüya gibi iki gün geçirmemizi sağlayan sevgili dostlarım Sn. Zeki VAROL ile Sn. Selda KETENCİ başta olmak üzere yürüyüşçü bütün arkadaşlara çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.

Sağlıkla kalın…

Birinci Gün-Sarsala-Hamam-Lydai-Kapıdağı-Sarsala Arası fotoğrafları görmek için burayı tıklayınız.

Birinci Gün-Sarsala-Hamam-Lydai-Kapıdağı-Sarsala Arası video günlüğü görmek için burayı tıklayınız

Birinci Gün-Sarsala-Hamam-Lydai-Kapıdağı-Sarsala Arası Relive krokisini görmek için aşağıyı tıklayınız.

İkinci Gün - Sarsala-Bedri Rahmi(Taşyaka)-Kille Arası fotoğrafları görmek için burayı tıklayınız.

İkinci Gün - Sarsala-Bedri Rahmi(Taşyaka)-Kille Arası video günlüğü görmek için burayı tıklayınız

İkinci Gün - Sarsala-Bedri Rahmi(Taşyaka)-Kille Arası Relive Krokisini görmek için aşağıyı tıklayınız