12 Ekim 2022 Çarşamba

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 23. Etabı - (2. Yürüyüş) Yaylaköy-Uzundere-Tepeboz-Yeniliman Arası - Karaburun/İzmir

09.10.2022 Pazar günü Yol Dağcılık programlı etkinliği olarak Sn. Zeki VAROL rehberliğinde, Yaylaköy-Uzundere-Tepeboz-Yeniliman rotasını yürüdük. Bu rotayı 11 Mart 2018 tarihinde EFES-MİMAS (İYON) YOLU 23. Etabı olarak tersten yani Tepeboz-

Uzundere-Yaylaköy şeklinde yürümüştüm. (Bknz: https://ayhanyoruk.blogspot.com/2018/03/efes-mimas-iyon-yolu-23-etab-tepeboz.htmlBu vesile ile en sonda belirteceğim hususu hemen yazmak istiyorum. Bu etap kesinlikle Yaylaköy-Uzundere-Tepeboz-Yeniliman yönünde yürünmeli
Bizim birinci yürüyüşte yaptığımız gibi Tepeboz-Uzundere-Yaylaköy yönünde yüründüğü zaman güneş bütün gün karşıdan geldiği için gözler çok rahatsız oluyor. İkinci hususta deniz seviyesinden 500 m. yükseklikte bulunan Yaylaköy’e kadar tatlı bir eğim ile yaklaşık 20 km. sürekli çıkış yapılıyor.
Eğer bu etkinlikte yaptığımız gibi rotayı Yaylaköy’den başlatınca güneş bütün gün arkada olduğu için gözler hiç rahatsız olmuyor. Yaklaşık 20 km. tatlı bir eğim ile iniş yapıldığı için de etkinlik çok daha az yorucu oluyor. Etkinliğimize Ambarseki Köyü’nün muhteşem Karaburun manzarası eşliğinde kahvaltı yaparak
başlıyoruz. Kahvaltıdan sonra aracımız bizleri 10:45’te Yaylaköy’ün üst tarafında bırakıyor. Böylece bir km. kadar Yaylaköy’e iniş yaparak ayaklarımızı alıştırıyoruz. Malum bu sezonun ilk etkinliği. Yaylaköy’den direkt yükselerek yürüyüşe başlamak zor olabilir. 209 yıllık tarihi çeşmede sularımızı içtikten sonra köyün içinden
ağır ağır yükseliyoruz. Köyün üst tarafında bir süre yatay yürüdükten sonra Yaylaköy karayolunun asfaltı üzerinden Gülpınar Çeşmesi’ne kadar yaklaşık 1,5-2 km. devam ediyoruz. Gülpınar Çeşmesi’nde ki kısa moladan sonra Uzundere Göleti’ne kadar tatlı bir eğim ile uzun bir iniş yapıyoruz. Saat 13:25’te göletin
manzaralı bir kenarında öğle molası veriyoruz. Hava 24-25 derecelerde. Hafif bir rüzgâr var. Doğa ise sonbaharın pastel renklerindeki kıyafetlerini giymiş. Yani çok güzel bir yürüyüş günü. Saat 14:00’te tekrar yürümeye başlıyoruz. Tepeboz Köyü’nün üst tarafında bulunan ağılın alt tarafına kadar tatlı bir eğim ile
sürekli inişe devam ediyoruz.  Sonra ağıla doğru yaklaşık 250-300 m. dik bir çıkış yapılıyor. Ağıldan sonra önce Tepeboz Köyü’ne sonra da Yeniliman’a kadar inişe devam ederek 17:00’de etkinliğimizi bitiriyoruz. Wikiloc'a göre bugün 463 m. irtifa kazancı, 956 m. irtifa kaybı
503 m. maksimum irtifa ile deniz seviyesine inerken toplam 20,55 km. yürümüşüz. Yukarıda da belirttiğim üzere Yaylaköy’den Yeniliman yönünde yapılan yürüyüşün uzunluğu dışında bir zorluğu yok. Rotanın tamamı sert zemin köy, orman ve traktör yolarında devam ediyor. Patika olan kısım çok az
Kırmızı-beyaz boya işaretlemesi solmaya başlamasına rağmen gayet iyi durumda. Mesafe-Yön levhası sadece köylerde var. Yaylaköy çevresinde pek çok çeşme olmasına rağmen köyden sonra çeşme yok. Kışın akan dereler de kurumuş.
Tepeboz Köyü üst tarafında bulunan keçi ağılının yanından geçerken köpeklere dikkat edilmeli. En başta sevgili dostlarım Sn. Zeki VAROL ile Selda KETENCİ olmak üzere yürüyüşçü bütün arkadaşlara çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 23. Etabı - (2. Yürüyüş) Yaylaköy-Uzundere-Tepeboz-Yeniliman arası fotoğrafları görmek için burayı tıklayınız.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 23. Etabı - (2. Yürüyüş) Yaylaköy-Uzundere-Tepeboz-Yeniliman arası video günlüğü görmek için burayı tıklayınız.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 23. Etabı - (2. Yürüyüş) Yaylaköy-Uzundere-Tepeboz-Yeniliman arası relive krokisini görmek için aşağıyı tıklayınız.