9 Ekim 2021 Cumartesi

AYDOS Dağı (3.430 M.) Zirve Faaliyeti - Halkapınar-Konya

02.10.2021 Cumartesi günü Yol Dağcılık Kulübü programlı etkinliği olan AYDOS Dağı (3.430 M.) zirve faaliyetini Sn. Zeki VAROL, Sn. Selda KETENCİ ve Sn. Murat OLCAY ile birlikte gerçekleştirdik çok şükür. Aydos Dağı Konya’nın Halkapınar ilçe sınırları içinde bulunuyor.

İzmir’e yaklaşık 750 km. Kendi aracımız ile gideceğiz. Bu tür faaliyetlerde ideal olan; etkinlik gününden 1 gün önce kamp kurarak iyice dinlendikten sonra faaliyeti gerçekleştirmek. Faaliyet sonunda ise kampta bir gece daha yatıp dinlendikten sonra ertesi gün dönüşe
geçmektir. Yani ideal etkinlik süresi 2 gece 3 gündüz olmalıdır. Ancak günümüz çalışma koşullarında çalışan arkadaşların izin alma zorlukları sebebiyle faaliyetler genellikle hafta sonları 2 gündüz 1 gece olarak yapılmaktadır. Bu da faaliyet sonu yorgunluğunun
üzerine uzun geri dönüş yolunda büyük güvenlik riski doğurmaktadır. Biz de çalışan arkadaşlarımızın izin alamaması üzerine yolculuğumuza 01.10.2021 cuma günü 19:00 sularında başladık. Ertesi gün zirve faaliyetimizi gerçekleştirip akşam kamp alanında
uyuduktan sonra İzmir’e dönüşe geçeceğiz. Bütün gece araç kullanarak sabah vardığımız Halkapınar ilçesinde her yer kapalı olunca Ereğli’ye geri dönüyoruz. Sabah çorbalarımızı içip Halkapınar’a geri dönerek Jandarma’ya isim ve telefon numaralarımızı veriyoruz. Yaklaşık
2.000 m.lerdeki Aydos Kamp Alanı’na, toprak bir yoldan 20-25 km. daha giderek 08:00 sularında ulaşıyoruz. Yarım saat içinde hazırlıklarımızı tamamlayıp yürüyüşe başlıyoruz. İlk defa geldiğimiz bölgede, Erdak rotasında (Ereğli Dağcılık Kulübü) GPS verileri
ile yürüyeceğiz. Hava; 18-19 derecelerde, pırıl pırıl, aydınlık, güneşli, çok güzel bir gün. Gökyüzü masmavi neredeyse hiç bulut yok. 2.000 m. üzerinde olduğumuz için ağaç yok. Otlar ve kır çiçekleri sonbahar renklerine bürünmüş. Çevrede birkaç tane yörük çadırı ve sürüleri
var. Tabii ki köpekler de var. 4-5 iri köpek bizleri karşılıyor. Ortamın sessizliği içinde köpeklerin havlaması daha bir çok, daha bir gür çıkıyor. Köpeklerle bir şekilde anlaşıp yükselmeye devam ediyoruz. Yükseldikçe rota çarşak kayalığa dönüşüyor. Eğim yer yer 40-45
dereceleri buluyor. Jandarma her 1-2 saatte arayıp yalnız olmadığımızı hissettiriyor. Yükseldikçe rüzgâr artıyor. Ve mutlu son. 14:24’te sevgili arkadaşlarım Zeki ve Selda ile zirveye ulaşıyoruz. Aydos'tayız. Dostların arasında güneşin sofrasındayız. Erciyes’i silüet halinde seyrediyoruz. Fotoğraf ve video çekimlerimizi yapıp bir
şeyler atıştırıyoruz. Pustan dolayı Erciyes fotoğraf ve videoda görünmüyor. 14:54’te inişe geçerek 18:00 sularında kamp alanına ulaşıyoruz. Kamp alanında çadır kurmaktan vazgeçip Ereğli’ye dönme kararı alıyoruz. Dönüşte Halkapınar Jandarma’ya uğrayıp hayatımızın
en lezzetli çaylarını içiyor ve sohbet ediyoruz. Akşam Ereğli’de otelde kalıyoruz. Sabah önce Atamızın Anıtkabir’deki kabrine Ereğli’den giden toprağın alındığı İvriz Kaya Kabartması Anıtı’na sonra da Karapınar’dan geçerken Acı ve Meke
göllerine uğrayarak İzmir’e akşam saatlerinde dönüyoruz. Wikiloc'a göre 12,86, Relive'e göre 15,8 km. yürüyerek 3.415 m. zirveye yaklaşık 9 saatte çıkıp inmişiz. Wikiloc uygulaması etkinlik başlangıç noktasından zirveye kadar olan bölümü düz bir çizgi
şeklinde kaydettiği için mesafesi hatalı olmuş. Aydos oldukça zorlu ama çok güzel bir dağ. Kamp alanı düzlüğünde priketten yapılma bir bina ile gürül gürül akan çok güzel bir su bulunuyor. Rota üzerinde başka bir su kaynağı yok. Çoban köpeklerine karşı önlem
alınmalı. Yağmurlu havalarda çarşak geçişleri zor olabilir. Yağmurlu havalarda Halkapınar’dan kamp alanına özel araçlarla gitmek zor olabilir. Sevgili arkadaşlarım Sn. Zeki VAROL ile Sn. Selda KETENCİ’ye ve Halkapınar Jandarma’ya çok ama çooook teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.

AYDOS Dağı (3.430 M.) zirve faaliyeti fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

AYDOS Dağı (3.430 M.) zirve faaliyeti video günlüğü görmek için lütfen burayı tıklayınız.

AYDOS Dağı (3.430 M.) zirve faaliyeti relive krokisini görmek için lütfen aşağıyı tıklayınız.