1 Nisan 2024 Pazartesi

Efeler Yolu (5) - YENİKURUDERE-DEDE Dağı ZİRVE-OVACIK Etabı – Kemalpaşa/İzmir

24 Mart 2024 Pazar günü Yol Dağcılık programlı faaliyeti olarak, Efeler Yolu’nun 5. etabı olan, Yenikurudere-Dede Dağı Zirve-Ovacık arasını yürüdük. Pırıl pırıl güneşli, aydınlık, 17-18 derece sıcaklıkta, yemyeşil bir doğada, çiçekler, böcekler, kuş sesleri içinde, erken

gelen baharın tüm güzelliklerini yaşadığımız çok güzel bir faaliyet oldu. Kahvaltımızı Armutlu’da yaptıktan sonra aracımız ile Yenikurudere Köyü’ne gelerek 09.00’da yürümeye başlıyoruz. Karadeniz bölgesine benzeyen dik iniş, çıkış ve derin vadileri olan
birazda zorlu parkurda, çok güzel manzaralar eşliğinde, orman içi yollar ile patikalarda yürüyerek saati 12.35 edip, öğle molası veriyoruz. Bu büyülü ortamda Canan arkadaşımız bize şarkı ve türkü söylüyor. Mola sonuna doğru İdadik Dağcılık geliyor.
Karşıyaka’da görüşemediğim sevgili arkadaşım Yusuf ile burada karşılaşmak çok hoş oluyor. İdadik’li arkadaşlar molaya geçerken bizler 12.55’te tekrar yürümeye başlıyoruz. Efeler Yolu GPS rotası Dede Dağı zirvesinin biraz alt tarafından geçiyor. Buraya kadar
gelmişken hava da bu kadar güzel olunca Dede Dağı zirvesine çıkmaya karar veriyoruz. Wikiloc’a göre 1416 m yükseklikteki Dede Dağı zirvesine 14.00’te ulaşıyoruz. Zirvede verdiğimiz kısa molada çay-kahve içerken Bozdağ, Mahmut, Gelin, Nif, Spil Dağları
ile Kemalpaşa Ovası’nı, aralarında iki tane bembeyaz atın da olduğu yılkı atlarını seyrediyoruz bir süre. Sonra inişe geçerek GPS rotası ile buluşup yürümeye devam ediyoruz. Ovacık Köyü manzaralı çok güzel bir ortamda sessizlik molası verdikten sonra
inişe devam ederek saat 17.15’te Ovacık Köyü kahvesinde yürüyüşümüzü bitiriyoruz. Wikiloc'a göre bugün 1147 m irtifa kazancı, 854 m irtifa kaybı, 1416 m maksimum irtifa, 301 m minimum irtifa arasında toplam 17,31 km yürümüşüz.
Dik çıkışiniş ve derin vadileri ile Karadeniz Bölgesi’ne çok benzeyen zorlu coğrafya, kışın karlı, yoğun sisli, rüzgârlı olduğundan hava durumu iyi tahlil edilmeli. Rota üzerinde 4 tane akan su pınarı
var. Kırmızı-beyaz işaretleme çok iyi. Ne köylerde ne de rota üzerinde tanıtım levhası görmedim. Bölge yangına çok duyarlı olduğu için ateş çok dikkatli yakılmalı, özellikle yaz aylarına yakılmamalı. Sevgili
Zeki VAROL ile Zafer ATAALP başta olmak üzere yürüyüşçü bütün arkadaşlar ile Efeler Yolu rota açma, kırmız-beyaz işaretleme çalışmalarında emeği geçen herkese çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.

Sağlıkla kalın.

Ayhan YÖRÜK

Efeler Yolu (5) – Yenikurudere-Dede Dağı Zirve-Ovacık etabı fotoğraflarını görmek için burayı tıklayınız.

Efeler Yolu (5) - Yenikurudere-Dede Dağı Zirve-Ovacık etabı video günlüğü görmek için burayı tıklayınız

Efeler Yolu (5) - Yenikurudere-Dede Dağı Zirve-Ovacık etabı Relive krokisini görmek için aşağıyı tıklayınız