16 Şubat 2016 Salı

KARYA (Karia) YOLU - 13. Etabı - Datça Yarımadası Bölümü (3) - (Soğuksu-Çakal-Alavara-Emecik-Kızlan-Karaköy(Körmen) Arası)

Rüzgar, rüzgar, rüzgar... Birinci gün saatteki hızı 60 km.yi, ikinci gün ise 30 km.yi aşan şiddetli fırtına, bu etkinliğimize damgasını vurdu. Bir ay önce (12. etap) denize girdiğimiz dantel gibi koyların kıyısında, bu sefer gümbür gümbür köpürerek
kıyıyı döven dalgaların sesiyle şiddetli fırtınada yürümek, bizleri serseme çevirdi. 06-07 Şubat 2016 tarihlerinde Sn. Zeki VAROL rehberliğinde, Datça Yarımadası Bölümü’nün 3. etabını yürümek üzere, 46 Karya sevdalısı arkadaş ile tekrar Datça Yolu
üzerinde ki Soğuksu mevkiine geldik. Tabii eski Marmaris karayolu
üzerindeki (Okaliptüslü yol) meşhur Akçapınar Tostcusu’nda, kahvaltımızı yaptıktan sonra. Bu etkinlikte yarıyıl tatili için
Kocaeli’nden gelen can oğlum Bahadır’ın da bizimle birlikte olması benim için ayrı bir mutluluk. Sn. Mustafa KIZILCA ile Sn. Ali Kemal İNAL Bey’lerin doğum gününü kutladıktan sonra, saat 09.15'te Soğuksu-Çakal-Alavara-Emecik arası yürüyüşümüze
başlıyoruz. Yukarıda da belirttiğim üzere şiddetli fırtına eşliğinde dantel benzeri koyların kenarından, ara ara 10-15 m.’lik çamların arasında yürüyerek 14.00 sularında, terkedilmiş, eski bir Rum köyü olan Kızılağaç'a geliyoruz. Kısa bir moladan sonra devam ederek
15.40'ta (oldukça erken bir saatte) bugünkü rotamızın sonu olan Emecik Köyü’ne ulaşıyoruz. Şiddetli fırtınadan mı nedendir, ekibin temposu oldukça yüksek. Programımıza göre ikinci gün yürüyeceğimiz Emecik - Apollon Kutsal Alanı arasını da, bugün
yürümeye karar verip devam ediyoruz. Dor’ların Apollon adına ayinler yaptıkları, gezinme ve adak sunmak için yoğun biçimde kullandıkları anlaşılan Apollon Kutsal Alanı’nda kazılar devam ediyor. Toprak üstünde çok fazla eser olmayan ören yerini gezdikten sonra,
16.30 sularında birinci gün etkinliğimizi bitiriyoruz. Bugün 25 km. yürümüşüz. Fırtına olmasa oldukça güzel olan rota, bu güne kadar yürüdüğümüz suyu en bol olan etap herhalde. 4-5 tane gayet güzel akan çeşme gördük. Yazın da bu çeşmeler akıyor mu
onu bilemiyorum. Mesafe-yön levhalarını iki yerde gördüm. Kırmızı-beyaz işaretler bu rotada da fazla yok. Akşam Datça merkezde Fora Apart Otel’de kalıyoruz. (0 252 712 4800 – www.otelfora.com) Güler yüzlü personeli ile gayet temiz bir otel. Akşam ise rüzgara rağmen
Datça’nın içine dağılıyoruz. Bu gün, geçen yıl Bozdağ’da yaşanan kış faciasının yıl dönümü. Bu faciadan kıl payı kurtulan sevgili Berna Hanım ve Erdinç Bey ile bir grup arkadaş, Kekik Restoranda oturarak bu kötü deneyimi bir kez daha anıyoruz. Herhangi bir sağlık sorunu
yaşamadan aramızda oldukları için kendilerine tekrar çok geçmiş olsun diyorum. Etkinliğimizin ikinci günü (07.02.2016) sabahı 08.00 sularında aracımız ile Apollon Kutsal Alanı’na gelip faaliyetimize başlıyoruz. 6 km.’lik Gebekum Plajı’na
ayak izlerimizi bıraka bıraka devam eden yürüyüşümüze, Kızlan köy kahvesinde ara veriyoruz. Bu arada saat 10.30 olmuş. Köylüler ile sohbet edip, çay, soda içip yarım saat kadar dinlendikten sonra yürümeye devam ediyoruz. Yaklaşık 300-350 metre yükselerek
hem Ege Denizi’ni ve Kos (İstankoy) adasını, hem de Akdeniz’de Symi (Sömbeki) adasını seyrediyoruz. Rüzgar dünkü kadar olmasa da hala çok şiddetli. Aşıttan deniz kenarına dik iniş oldukça zorlu. Ardından dik bir çıkış. Manzara ise süper.
Sonra da Körmen Sahili’ne iniş ve kumsalda 2,5 - 3 km. kadar yürüyüp Karaköy’ün Körmen Limanı’nda saat 15.45'te etkinliğimizi bitiriyoruz. Bugün de 22 km. civarında yürümüşüz. Böylece toplamda 519 km.ye ulaşmış oluyoruz. Kırmızı-beyaz
işaretler çok az. Mesafe-yön levhası ise sadece Kızlan Köyü’nde var. Bu rotada çeşme yok ama sahil ve köydeki marketlerden tedarik edilebiliyor. Gebekum Plajı’nda 6 km. Körmen Plajı’nda ise
yaklaşık 2,5 – 3 km. kumsalda yürümek zorlu ancak keyifli. Karaköy kahvesinde biraz dinlenip çay soda içtikten sonra Marmaris Datça karayolunun 16. km.nde yolun hemen kenarında bulunan,
lezzet durağı Mavi Pide-Hisarönü’ne geliyoruz. (0 252 467 0303 – 0 534 5424324 – www.mavipide.com) Muhteşem lezzetteki patlıcan közlemeli kuşbaşılı pide ile elmalı ballı muzlu pidelerimizi yedikten sonra kürkçü dükkanımız olan
İzmir’e dönüşe geçiyoruz. Bir kez daha sevgili dostum Zeki VAROL ile milli artçımız Refik KIZILATA’ya, yürüyüşçü 46 arkadaşıma ve kaptanımız Uğur Bey’e çok ama çok teşekkür ediyorum.

KARYA(Karia) YOLU - 13. Etabı - Datça Yarımadası Bölümü(3) fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

KARYA(Karia) YOLU - 13. Etabı - Datça Yarımadası Bölümü(3) video günlüğü görmek için lütfen burayı tıklayınız.