22 Şubat 2024 Perşembe

Efeler Yolu (4) - BAYRAMLI-KAMBERLER-YENİKURUDERE Etabı - Kemalpaşa-İzmir

18 Şubat 2024 Pazar günü Yol Dağcılık programlı etkinliği olarak, Efeler Yolu’nun 4. etabı olan Bayramlı-Kamberler-Yenikurudere arasını yürüdük. Her üç köyde yaklaşık 110-120 yıl önce ülkemize göçen Pomaklar tarafından kurulmuş.

Dik dağların arasında şırıl şırıl şelaleler oluşturarak akan dereleri, derin vadileri ile bölgenin coğrafi

yapısı Doğu Karadeniz’e çok benziyor. İzmir’imizin akciğeri olan bölgenin ağaç yapısı ise çam ve meşe ağırlıklı. Kar olmamasına rağmen pek çok yerde kardelen çiçekleri
açmış. Yoğun sis sebebiyle görüş mesafesi bazen 40-50 m.ye kadar düşüyor. Saat 11.00 civarında sis dağılmaya başlayınca yukarıda anlattığım güzellikleri görebiliyoruz. Etkinliğimize saat 08.00’de Armutlu’da kahvaltı yaparak başlıyoruz. Wikiloc’a göre 600
rakımda bulunan yürüyüş başlangıç noktamız Bayramlı Köyü’ne geldiğimizde saat 08.50 oluyor. Oldukça serin olan havada hiç oyalanmadan 09.00’da yürümeye başlıyoruz. Rotamıza göre önce 1000 m’lere çıkış, sonra 500 m’lerdeki Yenikurudere
Köyü’ne iniş yapacağız. Karışık çam ve meşe ağaçları arasındaki patika ile toprak orman yollarında yükseldikçe sis görüş mesafesini 40-50 m’lere kadar düşürüyor. Dökülmüş kıpkırmızı meşe yaprakları ile kaplı patikalarda, bembeyaz sis içinde yürümek
rotamızı daha bir gizemli, daha bir masalsı yapıyor. Saat 11.00 sularında sis dağılmaya başlayıp güneş kendisini gösterince hava ısınmaya başlıyor, yürüyüşümüz daha da keyifli bir hal alıyor. Saat 12.20-12.50 arasında güzel bir manzarada öğle molası verdikten sonra, 13.35 sularında
Kamberler Köyü’ne geliyoruz. Kayrak taşları ile yapılmış köyün eski otantik ev, dam ve bahçe duvarlarının taş işçiliği gerçekten çok güzel. Tam bir usta işi. Yine kayrak taşları ile inşa edilmiş köy camisinin önündeki tertemiz geniş meydanda, köy kahvesinden
aldığımız çayları içtikten sonra, çok güzel vadi ve dağ manzaraları eşliğinde yürümeye devam ediyoruz. Yenikurudere’ye yaklaştıkça eğim artıyor ve rota daha bir dik oluyor. Dik bir kayalık üzerinde çok güzel bir vadi-dağ ile Yenikurudere Köyü manzarası eşliğinde
sessizlik molası vererek doğayı dinliyoruz. Daha sonra yürümeye devam ederek saat 16.30’da Yenikurudere köy kahvesinde bugünkü yürüyüşümüzü bitiriyoruz. Yenikurudere Köyü’nün sokakları Çeşme-Germiyan Köyü’nde olduğu gibi duvar resimleri ile
süslenmiş. Sevgili Recep yine şambali tatlısı yaparak getirmiş. Mükemmel tatlı için kendisine çok teşekkür ediyoruz. Wikiloc’a göre bugün 632 m irtifa kazancı, 858 m irtifa kaybı, 1044 m maksimum irtifa, 290 m minumum irtifa arasında toplam 18,94 km
yürümüşüz. Yukarıda belirttiğim üzere Doğu Karadeniz coğrafyası gibi dik dağlar ve vadiler arasında iniş ve çıkışlar yapılan rotanın özellikle Yenikurudere yakınlarındaki son bölümü biraz zorlu. Onun dışında bir zorluğu yok. İki yerde su kaynağı gördüm.
Ayrıca Kamberler Köyü içinde de çeşme var. Eğer bizim yaptığımız gibi değil de ters istikamette yani Yenikurudere’den Bayramlı yönüne yürünürse, çıkışın daha fazla olacağı unutulmamalı. Kırmızı-beyaz işaretleme çok çok iyi. Ne köylerde ne de
rota üzerinde tanıtım levhası görmedim. Sevgili Zeki VAROL, Menderes KULİNCA ve Yaşar KÜSBECİ başta olmak üzere yürüyüşçü bütün arkadaşlar ile Efeler Yolu rota açma, kırmız-beyaz işaretleme çalışmalarında emeği geçen herkese çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.

Efeler Yolu (4) - Bayramlı-Kamberler-Yenikurudere etabı fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

Efeler Yolu (4) - Bayramlı-Kamberler-Yenikurudere etabı video günlüğü görmek için lütfen burayı tıklayınız

Efeler Yolu (4) - Bayramlı-Kamberler-Yenikurudere etabı Relive krokisini görmek için lütfen aşağıyı tıklayınız