30 Mayıs 2022 Pazartesi

FRİG (Phrygia) YOLU - 2

Köhnüş-Akdere Vadileri (Demirli Köyü/Kalesi-Bayramaliler Göleti-Peri Bacaları-Kapıkaya-Arslankaya-Döğer) - İhsaniye/AFYON - 21 Mayıs 2022

Yazılıkaya (Midas)-Gerdekkaya-Kümbet Arası – ESKİŞEHİR - 22 Mayıs 2022

21-22 Mayıs 2022 Tarihlerinde, Yol Dağcılık programlı etkinliği olarak ikinci FRİG (Phrygia) Yolu faaliyetimizi gerçekleştirdik. Covit-19 pandemisi sebebiyle ara vermek zorunda kaldığımız FRİG (Phrygia) Yolu faaliyetleri- mizin ilkini 12-13 Ekim 2019 tarihlerinde yapmıştık. (Bknz; https://ayhanyoruk.blogspot.com/2019/10/frig-phrygia-yolu-1.html

Faaliyetimizin birinci gününde (21.05.2022) Afyonkarahisar sınırları içindeki Köhnüş-Akdere Vadileri’nde bulunan Demirli Köyü-Demirli Kalesi-Bayramaliler Göleti-Peri Bacaları-Kapıkaya-Arslankaya-Döğer arasını, ikinci gün ise
(22.05.2022) Eskişehir sınırları içindeki Yazılıkaya (Midas)-Gerdekkaya-Kümbet arasını yürüdük. 21.05.2022 Cumartesi sabahı Ayazini Köyü’nde haşhaşlı-peynirli-otlu gözleme ile kahvaltımızı yaptıktan sonra aracımız ile Demirli Köyü’ne gelerek
08:45’te yürümeye başlıyoruz. Köyün 300 m. kadar üst tarafında bulunan Demirli Kalesi’ni fethettikten J sonra kalenin alt tarafındaki geniş düzlükte sevgili Şükrü önderliğinde sabah sporu yapıyoruz. Hava, pırıl pırıl çooook güneşli. Bahar buralara yeni gelmiş. Her yer
şırıl şırıl sürekli akan çeşme ile dolu. 1.100-1.250 m. rakımda tam bir yayla yürüyüşü yapılan bölge ufuklara kadar yemyeşil. Sabah sporundan sonra Bayramaliler Göleti’nin yanından geçerek yemyeşil bir düzlükte bulunan çeşme etrafında öğle molası veriyoruz.
Saat 12:10 olmuş. Can oğlum Bahadır ile botlarımızı çıkarıyoruz. Yaklaşık 12 saattir bot içinde olan ayaklarımız serin yayla çimeni üzerinde kendine geliyor. 12:45 sıralarında tekrar yürümeye başlıyoruz. Kireç gibi bembeyaz peribacaları içinden, frig arabalarının
tekerlek izleri üzerinden geçerek önce Kapıkaya sonra da Aslankaya Tapınakları’na ulaşıyoruz. Sıcak da bastırdıkça bastırıyor. Meteorolojiye göre 23-24 derecelerde olan sıcaklık bana göre 27-28 derecelerde. Resmen kavruluyoruz. İlk kez 18-19 Nisan 2009
tarihlerinde oğlum ile geldiğim Aslantaş Tapınağı’ndaki tahribat bizi üzüyor. (Bknz;https://ayhanyoruk.blogspot.com/search/label/Frig%20Vadisi) İyice bastıran güneş altında taş döşeli sert zemin yol üzerinde Döğer Kervansarayı’na
kadar 4 km. daha yürüyerek 16:30’da birinci gün etkinliğimizi bitiriyoruz. 2009 yılında Kervansaray içinde sergilenen Cem YILMAZ’ın AROG filminde kullandığı taş balta, mızrak vb. objeleri, bu sefer göremiyorum. Wikiloca göre bugün 265 m. irtifa
kazancı, 281 m. irtifa kaybıminimum 1.123, maksimum 1.249 m. irtifa arasında toplam 23,06 km. yürümüşüz. Aracımız ile Emre Gölü kıyısına gelerek çadırlarımızı kuruyoruz. Ayazini Köyü ile Emre Gölü çevresi çok güzel bir şekilde tertiplenip
düzenlenmişEmre Gölü Kamp alanında tertemiz tuvalet başta olmak üzere birçok sosyal tesis var. Gölde gondola, kıyısında ata binilebiliyor. Akşam Anadolu Efes’in Real Madrid’i yenerek 2. kez kazandığı Eurolig şampiyonluğunu kutladıktan sonra yatıyoruz.
Hava sıcaklığı gece yarısından sonra 7-8 derecelere kadar düşüyor. Yani anlayacağınız gündüz kavruluyor, gece donuyoruz. J 22 Mayıs Pazar sabahı 05:30 sıralarında Kapadokya’dan getirilen sıcak hava balonunun şişirilmesi esnasında çıkan gök gürültüsünü
andıran sesle uyanıyoruz. Balonun havalandıktan sonra alçalarak sepetini göle değdirip tekrar yükselmesini izledikten sonra kahvaltımızı yapıp çadırlarımızı topluyoruz. Aracımız ile sırasıyla, Arog filminin çekildiği Memeç Kayalıkları’na oradan Aslantaş Kaya
Mezarı’na son olarak da yürüyüş başlangıç noktamız Yazılıkaya (Midas) Ören Yeri’ne gidiyoruz. Hızlıca ören yerini gezdikten sonra 11:00 sularında ikinci gün
yürüyüşüne başlıyoruz. İnşa halindeki yeni yoldan devam ederek
Küçük Yazılıkaya’ya geliyoruz. Burayı fotoğrafladıktan sonra tarlalar arasındaki toprak yoldan devam ederek Gerdekkaya Kaya Mezarı’na gelip

geziyoruz. Sonra az ilerisinde yarım saat öğle molası veriyoruz. Hava bugün düne göre daha da sıcak. Her halde 30’lu derecelerde. Moladan sonra tarlalar
arası toprak yoldan devam ederek Kümbet’e ulaşıp yatırı ve Aslanlı Mağbet’i geziyoruz. 16:00’da da ikinci gün etkinliğimizi bitirip İzmir’e dönüşe geçiyoruz. Wikiloca göre ikinci gün 205 m. irtifa kazancı, 437 m. irtifa kaybı, minimum 1.041

maksimum 1.367 m. irtifa arasında toplam 19,04 km. yürümüşüz. Böylece iki günde toplam 42.10 km. yürümüş oluyoruz. Frig arabalarının tekerlek izleri üzerinde zorlu olmayan yürüyüş boyunca, su sorunu bulunmuyor. Her yerde gürül gürül akan bolca

çeşme var. Önemli kavşak noktaları ile yerleşim yerlerine mesafe-yön levhaları konulmuş. Çok sık olmasa da kırmızı-beyaz boya ile işaretleme yapılmış.

Sevgili rehberimiz Sn. Zeki VAROL, Sn. Selda KETENCİ ve Sn. Refik KIZILATA başta olmak üzere katılımcı bütün arkadaşa çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum

Birinci gün Köhnüş-Akdere Vadileri (Demirli Köyü-Kalesi-Bayramaliler Göleti-Peri Bacaları-Kapıkaya-Arslankaya-Döğer) fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

Birinci gün Köhnüş-Akdere Vadileri (Demirli Köyü-Kalesi-Bayramaliler Göleti-Peri Bacaları-Kapıkaya-Arslankaya-Döğer) video günlüğünü görmek için lütfen burayı tıklayınız.

Birinci gün Köhnüş-Akdere Vadileri (Demirli Köyü-Kalesi-Bayramaliler Göleti-Peri Bacaları-Kapıkaya-Arslankaya-Döğer) relive krokisini görmek için lütfen aşağıyı tıklayınız.

İkinci gün Yazılıkaya(Midas)-Gerdekkaya-Kümbet Arası fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

İkinci gün Yazılıkaya(Midas)-Gerdekkaya-Kümbet Arası video günlüğünü görmek için lütfen burayı tıklayınız.

İkinci gün Yazılıkaya(Midas)-Gerdekkaya-Kümbet Arası relive krokisini görmek için lütfen aşağıyı tıklayınız.