12 Ekim 2017 Perşembe

Narlıdere’den ÇATALKAYA ZİRVE’leri - İZMİR

Bütün yaz, sabah güneş doğarken birlikte yürüyüş yaptığımız yazlık komşum Sn. Ali GÜNDOĞAN’a, “geçen yıl Mahmut Dağı’na çıkmıştık, bu sezonun sonunda Çatalkaya, Nif, Spil, Dede Dağları’ndan hangisine
gitmek istersin?” diye sorduğumuzda, “44 yıldır aşağıdan yukarıya baktığım, İzmir’in her yerinden
görülebilen simge dağı Çatalkaya’ya gidelim.” dedi. Bunun üzerine 04.10.2017 Çarşamba günü Çatalkaya’nın her
2 tepesine çıkmak üzere program yaptık. Son hafta boyunca yaptığımız sabah yürüyüşlerinde Şinasi YÜKSEL Ağabey dizi ağrıdığı için Çatalkaya yürüyüşüne katılamadı. Efes-Mimas Yolu yürüyüş arkadaşlarım
Sn. Kemal TIRPAN ve Sn. Muhammed KİRAZDİKEN ile birlikte 04.10.2017 sabahı Çatalkaya zirvelerine çıkışımızı yapmak üzere sözleştik. Saat 06:00’da Ali Bey ile Foça Çanak Koyu’ndan hareket edeceğiz. 6:45 gibi
Menemen’den Kemal Bey’i alıp Bostanlı Arabalı Vapuru ile Üçkuyulara, oradan da Narlıdere’ye devam ederek Muhammed Bey ile buluşacağız. Ama ne mümkün. Birkaç yıldır bizim yazlıklara musallat olan hırsızlar
bu sabaha karşı yine işbaşına geçmişler. Arabamız ile Biz’im seslerimizi duyunca evlerden çaldıkları televizyonları yolun kıyısına bırakıp saklanmışlar. Zifiri karanlıkta kimseyi göremedik. Elimize batonlarımızı
alarak çalıntı televizyonların yanında bekleyip Site Başkanı’na haber verdik. Onun jandarmayı araması ve site görevlilerinin yanımıza gelmesi ile saat 06:25 sularında Çanak Koyu’ndan ayrılabildik. Böylece
programımızda 25 dakikalık bir sapma meydana geldi. Daha sonra Jandarma’nın hırsızlardan birini yakaladığını ve toplam 5 kişi olduklarını öğrendik. Böylece birkaç yıldır sitemize dadanan hırsızlardan en azından birinin
yakalanmasına vesile olduktan sonra, az bir gecikmeyle, yukarıda belirttiğim programa göre arkadaşlar ile buluşup saat 09:00 sularında etkinliğimize başlayabildik. Rotamız Narlıdere Pazaryeri’nden başlayıp Orman
Yangın Ekibi binasının üst tarafındaki yangın atlama yolunda devam ediyor. Ağır ağır yükseldikçe Narlıdere ve İzmir Körfezi ayaklarımızın altında kalıyor. Sabah pusundan dolayı İzmir Körfez’i biraz kapalı. Sonra dağ
bisikleti ile dağ motosikletlerinin kullandığı patikadan yükselerek toprak yola çıkıyoruz. Narlıdere, Güzelbahçe sahilleri ile karşıda, Çiğli, Sasalı, Tuzla’nın tuz yataklarını seyrede seyrede yürümeye devam ederek, üzerinde
Yangın Gözetleme Kulesi olan 1. Çatalkaya Zirvesi’ne saat 11:25 sularında ulaşıyoruz. Gözetleme kulesi görevlisi Sn. Metin GÜL, Biz’lerin zirveye geldiğini görünce çayı demlemiş. Böylece Çatalkaya’nın
1. Zirvesi’nde cam bardakta sıcacık çay ve bisküviler ile Güzel İzmir’imizi 360 derece seyrediyoruz. Çok güzel pırıl pırıl havada ilk zirvenin tadını çıkarıyoruz. Metin Bey’e ne kadar teşekkür etsek azdır. Yarım saat sonra
ikinci zirveye gitmek üzere ayrılıyoruz. Birinci zirvenin alt tarafındaki kayalık bölgeden ara düzlüğe indikten sonra, ikinci zirveye tırmanmaya başlıyoruz. Saat 12:54 sularında da Çatalkaya’nın 2. Zirvesi’ne ulaşıyoruz.
Dinlenme sırasında Narlıdere’den Urla’ya kadar olan sahil bandını, Kavacık, Efemçukuru, Radar bölgesini kuşbakışı seyrettikten sonra inişe geçip Çelebi Çeşmesi’nde mola veriyoruz. Çelebi Çeşmesi’nin
suyu az da olsa akıyor. Saat 15:00 sularına kadar keyif çattıktan sonra geldiğimiz rotadan geri dönüyoruz. Sabah İzmir Körfezi’nin üzerinde bulunan pusun kalkmasından dolayı, müthiş bir İzmir manzarası
eşliğinde inişimizi tamamlayıp saat 17:00 sularında aracımızın yanına gelerek etkinliğimizi bitiriyoruz. Bugün Wikiloc’a göre, 108 M.'den önce Çatalkaya'nın 835 M.'lik 1. zirvesine, sonra Çatalkaya'nın 882 M.'lik
2. zirvesine çıkarken, toplam 14,97 km. yürümüşüz. Rotanın çıkışı oldukça dik olmasına rağmen İzmir Körfezi manzarası muhteşem. Çatalkaya’ların arasında ki geçiş bölgesi oldukça kayalık ve dik. Kısa bir
çarşak geçişi de var. Çelebi Çeşmesi dışında su yok. İzmir’in her yerinden görülebilen simge dağı Çatalkaya’nın zirvelerine (Namı diğer Marilyn Monroe Tepeleri’ne) bir kez daha çıkış yapmama vesile olan
Sn. Ali GÜNDOĞAN ile yürüyüş arkadaşlarım Sn. Kemal TIRPAN ve Sn. Muhammed KİRAZDİKEN’e ne kadar teşekkür etsem azdır. Sağ olsunlar. Var olsunlar.

Narlıdere'den Çatalkaya Zirveleri fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

Narlıdere'den Çatalkaya Zirveleri videosunu görmek için lütfen burayı tıklayınız.