24 Nisan 2019 Çarşamba

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 30. Etabı - Germiyan-Nohutalan-Birgi-Barbaros Arası

19 Nisan 2019 Cuma günü Efes-Mimas (İyon) Yolu’nda 30. etap olarak Germiyan-Nohutalan-Birgi-Barbaros arasını yürümek üzere Karşıyaka’dan saat 06.00 sularında hareket ediyoruz. Urla merkezde
simit-peynir-zeytin ile kahvaltımızı yaptıktan sonra aracımızın birini etkinlik bitiş noktası
Barbaros’a bırakıp diğer aracımız ile etkinlik başlangıç noktası Germiyan’a gelerek Atatürk büstünden saat 09.00
sularında yürümeye başlıyoruz. Bu etkinliğimizde de soğuk rüzgâr, bütün gün, oldukça sert bir şekilde esiyor. Çeşme devlet yolunda yaklaşık bir km. kadar yürüdükten sonra sola dönerek taş ocağı ile güneş panellerinin
yanından geçiyoruz. Tepelerin arasında yemyeşil güzel bir düzlük olan Güvercinlik mevkiine toprak yoldan iniyoruz. Önce rengârenk kır çiçeklerinin içinden sonra da misler gibi kokan, yemyeşil makilik alanı sapsarıya
boyamış azırgan-kuşkonmaz çiçekleri arasından geçerek, 12.00 sıralarında Nohutalan Köyü’ne geliyoruz. Nohutalan Köyü’nde camide köy ismi yazmıyor. Ayrıca şu ana kadar Efes-Mimas Yolu kapsamında içinden
yürüyerek geçtiğimiz Urla-Çeşme-Karaburun Yarımadası köylerinin hepsinin köy meydanlarında bulunan Türk Bayrağı ile Atatürk Büstü’nü bu köyde görememek bizi üzüyor. Burada oyalanmayıp Köstem
Çiftliği’nin kenarından geçerek çamlık alanda kısa bir yükselişten sonra eski bir su deposu yanına geliyoruz. Su deposunu rüzgâra siper ederek öğle molası veriyoruz. Saat 13.30 olmuş. Yaklaşık iki saat keyif
molasından sonra hafif bir inişle önce papatya tarlasından sonra da zeytin ve badem ağacı bahçelerinden geçerek Birgi Köyü kavşağına geliyoruz. GPS, rotanın burada soldan, yeldeğirmenleri
istikametinde devam ettiğini ama beş-altı yüz metre ileride bulunan Birgi Köyü’ne de gidip geldiğini gösteriyor. Direkt yeldeğirmenleri yönü yerine önce köye gidip aynı yoldan geri gelmeye karar veriyoruz.
Birgi Köy meydanında da Atatürk Büst’ü ile Türk Bayrağı göremiyoruz. Köy kahvesi de kapalı. Geri dönerek önce yeldeğirmenlerine çıkıyoruz. Kuşbakışı çevreyi seyrettikten sonra inişe geçerek Birgi
karayolundan göller bölgesine yürüyoruz. Birinci gölün yanında bulunan ahşap yapıların birisi yana yatmış yıkılmak üzere. Diğerinin de çatısı uçmuş. İkinci gölün kıyısında ördek ve kazları ekmek ile besliyoruz. Üçüncü
ve dördüncü göllerin yanından geçerek Barbaros Köyü’ne ulaştığımızda saat 17.50 oluyor. Köyün her yerinde sergilenen oyukların(korkuluk), köy meydanında bulunan Atatürk Büstü’nün, Türk
Bayrağı’nın ve Çanakkale Şehitleri anıtlarının fotoğraflarını çekiyoruz. Yorgunluk çaylarımızı içerken her yıl haziran ayında yapılan Barbaros Oyuk Festivali’nin bu yıl yapılıp yapılmayacağının henüz belli olmadığını
öğreniyoruz. Wikiloc’a göre bugün 310 m. çıkış, 270 m. iniş ile maksimum 242 m. yükselirken toplam 16,81 km. yürümüşüz. Yarımada İzmir projesi GPS rotaları ile ilk kez yürüdüğümüz rota zorlu değil. Kırmızı-beyaz
işaretler gayet iyi durumda. Bugüne kadar yürüdüğümüz yaklaşık 532 km. içinde mesafe-yön levhalarının en çok bulunduğu rota kesinlikle burası. Neredeyse her beşyüz-bin metrede bir levha var.
Rota üzerinde çeşme yok ama içinden geçilen köylerden su temin etmek mümkün. Bölge yazın çok sıcak olacağından yürüyüş için Kasım-Nisan arası tercih edilmeli.  Bölgede arıcılık yapıldığından arılara
dikkat edilmeli. Yürüyüş arkadaşlarım Sn. Muhammed KİRAZDİKEN ile Sn. Kemal TIRPAN’a bir kez daha çok teşekkür ediyorum.

Germiyan-Nohutalan-Birgi-Barbaros arası fotoğrafları görmek için lütfen burayı tıklayınız.

Germiyan-Nohutalan-Birgi-Barbaros arası video günlüğü görmek için lütfen burayı tıklayınız.

Germiyan-Nohutalan-Birgi-Barbaros arası Relive krokisini görmek için lütfen aşağıyı tıklayınız.