17 Şubat 2019 Pazar

KARYA'dan LİKYA'ya YÜRÜYÜŞLER - 1 - 09-10 Şubat 2019

09-10 Şubat 2019 tarihlerinde Karya’dan Likya’ya yürüyüşler yapmak üzere Sn. Zeki VAROL rehberliğinde 37 arkadaş Akyaka’ya gittik. Birinci gün (09 Şubat),
daha önce Karya Yolu yürüyüşlerimizde 11. Etap (31.10.2015) olarak
yürüdüğümüz Çamlıköy Sedir İskele-Karaca-Karacasöğüt etabı ile birlikte
Euthena Antik Kenti’nin bulunduğu Altınsivri Tepesi'ni yürüdük. İkinci gün ise (10 Şubat), Dalyan Turizm Kültür ve Çevre Koruma Derneği’nin Köyceğiz-Ortaca-Dalaman ilçelerinde Ecotrails
olarak kırmızı-beyaz boya ile işaretleme yapıp, mesafe-yön levhaları koyduğu Sultaniye-Ölemez Dağı-Çandır transını yaptık. Etkinliğimiz 09 Şubat sabaha karşı 05.30’da İzmir’den hareket edip saat 10.15’te Sedir Adası tekne turlarının başlangıç
noktası olan Çamlıköy’ün Saklıgöl Plajı’na gelerek başlıyor. Ütülenmiş çarşaf gibi duran deniz ile sahili fotoğraflayıp 10.30’da yürüyüşe başlıyoruz. Çok güzel bir havada önce asfalt sonra toprak yolda Sedir Adası, Karaca Adası ve Karacasöğüt manzaraları eşliğinde
önce Karaca Köyü’ne, sonra da Karacasöğüt Koyu’na ulaştığımızda saat 15.30 oluyor. Wikiloc’a göre Saklıgöl Plajı’ndan buraya kadar 17,05 km. yürümüşüz. Buradan aracımız ile saat 15.50’de Okluk Koyu-Datça kavşağına gelip 562 m. yüksekliğindeki
Altınsivri Tepesi’ne yürümeye başlıyoruz. Zirvede, antik dönemde Rodos’a bağlı küçük bir kent olduğu tahmin edilen Euthena Antik Kenti’nin kalıntıları ile Yangın Gözetleme Kulesi bulunuyor. Wikiloc’a göre 288 m.den 562 m.ye çıkarak ulaştığımız zirveden
manzara ise tek kelimeyle muhteşem. Güzel manzaranın tadını çıkardıktan sonra dik taşlık patikadan geri dönerek 17.40’ta bugünkü etkinliğimizi bitiyoruz. Wikiloc’a göre bugün 17,05 + 3,11 = 20,16 km. yürümüşüz. Çamlıköy Sedir İskele-Karaca-
Karacasöğüt etabında kırmızı-beyaz işaretler seyrek de olsa var. 2015 yılına göre biraz solmuşlar. Mesafe-yön levhası yok. Çeşme, Karaca Köyü dışında yok. Altınsivri Tepesi çıkışında ise herhangi bir işaret, mesafe-yön levhası ve çeşme bulunmuyor.
Akşam konaklamak üzere Akyaka da bulunan Erdem Otel’e geliyoruz. Güler yüzlü personeli ile tertemiz pırıl pırıl bir tesis olan Erdem Otel’i gönül rahatlığıyla herkese tavsiye ediyorum. (0 252 2435849-2434327-0 533 347 83 61 – www.erdemotel.com.tr
Etkinliğimizin ikinci günü (10 Şubat) aracımız ile Köyceğiz’in Sultaniye Köyü’ne gelip saat 09.30 sularında yürümeye başlıyoruz. Ölemez Dağı, her yerinden sular fışkıran asırlık çam ve çınar ağaçlarının bolca olduğu wikiloca göre 17 m.den 907 m.ye dik bir
çıkışı olan çok güzel bir parkur. Rivayete göre ölümsüzlüğün çaresini ararken buraya gelen Lokman Hekim dağda gezinirken ölümsüzlüğün çaresini bulamamış ama şifalı suları ile otların bolluğuna şahitlik edince; burada insan ölmez deyivermiş. O gün bu gün
dağın adı Ölemez Dağı olarak kalmış. 13.10’da zirvesine ulaştığımız Ölemez Dağı’ndan manzara ise müthiş. Yangın Gözetleme Kulesi’nin de bulunduğu zirveden açık havalarda Rodos bile görünüyormuş. Eteğinde Sultaniye Kaplıcaları olan dağın zirvesinde,
Okluk Koyu-Köyceğiz Gölü-Sandras Dağı manzarası eşliğinde öğle molası veriyoruz. Saat 13.50’de de tablo gibi yerden ayrılıp inişe geçiyoruz. Yaklaşık 1 km. aşağıda Yörük Obası Sancak Tepe Erenleri mevkiinden geçerek Kale’ye gidiyoruz. Kuşbakışı;
Köyceğiz Gölü, Dalyan, Kanallar, Ekincik Koyu, Kaunos ve İztuzu Sahili’ni seyrediyoruz. Denizin Köyceğiz Gölü ile bağlantısının tamamını kuşbakışı görüyoruz. Bizleri bu harika yere getirdiği için sevgili rehberimiz Zeki VAROL’a ne kadar teşekkür etsek azdır.
14.45’te de buradan ayrılarak inişe geçiyoruz. Dalyan Kanalları ve İztuzu Sahili manzarası eşliğinde inişimizi tamamlayıp Çandır Köyü'ne 18.00’de gelerek etkinliğimizi bitiriyoruz. Wikiloc’a göre bugün 1.048 m. çıkış, 1.019 m. iniş yapıp, 17 m.den maksimum
907 m.ye çıkarken 19,59 km. yürümüşüz. Rotanın tamamında Ecotrails’in kırmızı-beyaz işaretleri ile mesafe-yön levhaları bulunuyor. Rota üzerinde birkaç tane dere geçmemize rağmen çeşme görmedim. Bölgede yoğun şekilde arıcılık yapıldığından arılara karşı önlem alınmalı
Böylece rüya gibi geçen 2 günün sonunda toplam 39.75 km. yürüdükten sonra İzmir’e dönüşe geçiyoruz. Sevgili rehberimiz Sn. Zeki VAROL ile milli artçımız Sn. Refik KIZILATA başta olmak üzere bütün yürüyüşçü arkadaşlara ve kaptanımız Birol Bey’e tekrar çok teşekkür ediyorum.

Birinci gün yürüdüğümüz Çamlıköy Sedir İskele-Karaca-Karacasöğüt-Altınsivri Tepesi-Euthena Antik Kenti fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

Birinci gün yürüdüğümüz Çamlıköy Sedir İskele-Karaca-Karacasöğüt-Altınsivri Tepesi-Euthena Antik Kenti video günlüğü görmek için lütfen burayı tıklayınız.

İkinci gün yürüdüğümüz Sultaniye-Ölemez Dağı-Çandır transı fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

İkinci gün yürüdüğümüz Sultaniye-Ölemez Dağı-Çandır transı video günlüğü görmek için lütfen burayı tıklayınız.