17 Nisan 2018 Salı

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 24. Etabı - Yaylaköy-İris Gölü Arası

12 Nisan 2018 tarihinde, EFES-MİMAS (İYON) YOLU’nda 24. etap olarak Yaylaköy-İris Gölü arasını yürümek üzere, sabah 06.00’da Karşıyaka’dan yola çıkıyoruz. Bu sefer misafir olarak Sn. Cemile BAĞCI da bize katılıyor.
Güzelbahçe Kalabak Balıkçı Barınağı'nda kahvaltımızı yaptıktan sonra etkinlik bitiş noktası İris Gölü’ne
kadar oyalanmadan gidiyoruz. Araçlarımızdan birisini İris Gölü yakınına bırakıp yürüyüş başlangıç noktası
Yaylaköy’e ulaştığımızda saat 09.45 oluyor. Yaylaköy’ün 205 yıllık tarihi çeşmesinden sularımızı içip etkinliğimize başlıyoruz. Yaylaköy-Karaburun karayolunda 150-200 m. yürüdükten sonra sağ tarafta bulunan keçi ağılı
yanından traktör yoluna giriyoruz. Yaklaşık 350-400 m. kadar traktör yolunda aşağıya doğru devam ediyoruz. Yolun keskin bir dönüş yaptığı noktadan sol taraftaki zeytin bahçesine girerek bahçe kıyısındaki patikada
yükselmeye başlıyoruz. Dağ taş her yerin karabaş otu olduğu alandan geçerek 10.30 sularında, Yaylaköy’e 1,5 km. mesafede bulunan çeşmenin yanına varıyoruz. Çeşmenin ön tarafında büyük bir çınar ağacı var.
Az da olsa akan çeşmede elimizi yüzümüzü yıkadıktan sonra Akdağ (Mimas) manzarası eşliğinde kısa bir yükseliş yapıyoruz. Toprak yoldan karşıya geçip vadide yürümeye devam ederek sivri kayanın yanından
geçiyoruz. Çam, zeytin, delice, sandal vb. ağaçlar arasında bolca bulunan beyaz çiçekler içinde bir müddet daha patikada devam ettikten sonra toprak yola çıkıyoruz. Yaklaşık 1 km. sonra sağdaki patikaya girip
üst tarafında çeşme olan zeytin bahçesinden tekrar toprak yola çıkıyoruz. Yaylaköy’den buraya kadar yaklaşık 4 km. gelmişiz. Bu çeşmenin suyu bol ama boruyla alınmış. Borunun ek yerinden sularımızı
tazeledikten sonra devam ediyoruz. Rotanın buradan sonraki bölümü tamamen sert zemin toprak yolda geçiyor. Yol üzerinde bir çeşme daha var ama suyu şimdiden sızıntı halinde, çok az akıyor. Yaklaşık 8 km.
sonra halen keçi ağılı olarak kullanılan İnderesi Mağaraları’nın yanından geçiyoruz. Kokumuzu alan 6-7 çoban köpeği havlaya havlaya son sürat bize doğru koşarak geliyorlar. İleride bekleyen çobanın yanına,
birbirimizden ayrılmadan, köpekleri de tehdit etmeden gidiyoruz. Çoban, “kırmızı-beyaz işaretli yolun, yeni yapılan barajın suları altında kaldığını, soldaki yoldan devam edilir ise direkt baraj bendinin yanına
çıkılacağını” söylüyor. Biz işaretli yoldan devam ederek durumu kendimiz görmek istiyoruz. Hava bugün iyice sıcak. Yaklaşık 24-25 derecelerde. 14.15’te barajın yanına geliyoruz. Baraj manzaralı öğle molasından
sonra suyun altına giren işaretli yolun üst tarafından, baraj için ağaçları temizlenmiş çıplak yatay bölgeden devam ederek çobanın bahsettiği taraftan baraj bendinin yanına çıkıyoruz. Buradan, 22. etapta
yürüdüğümüz Badembükü-Karareis rotası bitiş noktası olan Karareis’e 2,5 km. mesafede Meli Köyü önündeki yeşil düzlük alan görülüyor. Biz baraj bendinin solundan, müthiş bir Akdağ (Mimas)
manzarası eşliğinde geniş toprak yoldan İris Gölü’ne kadar devam ederek 17.10’da etkinliğimizi bitiriyoruz. Asıl hikâye bundan sonra başlıyor. Hava sıcak olduğu için sabah montlarımızı yürüyüş başlangıç
noktası olan Yaylaköy’de aracımızda bırakmıştık. Arabanın anahtarını da montun cebinde unutmuşuz. Şimdi etkinlik bitiş noktasında aracımız bize bakıyor, bizde ona bakıyoruz. Sonuçta Karaburun Jandarma
Asayiş Noktası’ndaki asker arkadaşlardan yardım istiyoruz. J. Ast. Erdi Doğan Yaylaköy Muhtarı Sn. Mehmet BALABAN’ı arayarak durumumuzu anlatıyor. Mehmet Bey’de özel aracı ile gelip iki arkadaşımızı
Yaylaköy’e götürerek oradaki arabamızı almamızı sağlıyor. Sonuçta 17.10’da bitirdiğimiz etkinlikten yaklaşık 2 – 2,5 saat sonra İzmir’e dönüşe geçebiliyoruz. Bu vesile ile başta J. Ast. Erdi Doğan olmak üzere,
J. Uzm. Çvş. Mehmet Yılmaz ile J. Uzm. Çvş. Fatih DÜNDAR’a ve Yaylaköy Muhtarı Sn. Mehmet BALABAN’a bir kez daha çok teşekkür ediyoruz. Wikiloc’a göre bugün 16,40 km. yürümüşüz. Kırmızı-beyaz işaretler
solmaya başlamış, baraj bölgesinde ise suyun altında kalmış. Çobanın tavsiye ettiği yolda yeni işaretleme yapılması iyi olabilir. Çünkü su seviyesinin yüksek olduğu dönemlerde, bizim geçtiğimiz yan bölge rahat
geçiş vermeyebilir. Mesafe-yön levhası Yaylaköy ile İris Gölü’nde var. Rota üzerinde üç tane çeşme var. Büyük çınarın yanındaki çeşme az da olsa akıyor. Üçüncü çeşme ise sızıntı halinde, çok az akıyordu.
Bu iki çeşme yazın büyük ihtimalle kuruyabilir. Zeytin bahçesinin üst tarafındaki çeşmenin suyu bol ama o da boruyla alınmış. Keçi ağılları olduğu için çoban köpeklerine dikkat edilmeli. Yukarıda da belirttiğim
gibi rotanın ilk 4 km.si patikalarda, geri kalan bölümü ise tamamen sert zemin toprak yollarda geçiyor. Efes-Mimas Yolu’nun Karaburun Yarımadası’nda ki dağlık kesimde olan rotası İris Gölü’nde bitiyor
Bizler bundan sonra Karareis-Yukarıovacık-Aşağıovacık-Kösedere-Köypınarı-Gerence(İltur)-İskele etapları ile yürüyüşlerimize devam edeceğiz. Bir kez daha yürüyüş
arkadaşlarım Sn. Cemile BAĞCI’ya, Sn. Muhammed KİRAZDİKEN’e, Sn. Kemal TIRPAN’a ve can oğlum Bahadır YÖRÜK’e çok teşekkür ediyorum.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 24. Etabı - Yaylaköy-İris Gölü arası fotoğrafları görmek için lütfen burayı tıklayınız.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 24. Etabı - Yaylaköy-İris Gölü arası videoyu görmek için lütfen burayı tıklayınız.