30 Nisan 2017 Pazar

NİF DAĞI (OLİMPOS-3) 1.510 Metre Zirve Etkinliği (2) – Kemalpaşa-İzmir

16.04.2017 Pazar sabahı, Anayasa Değişikliği Refarandumu’nda oylarımızı kullanır kullanmaz, Anadolu Olimpos Dağları’ndan 3.’sü olarak yürüyüp, 12.03.2017 tarihinde yoğun sis ve tipi
nedeniyle
1.435 metresinden dönmek zorunda kaldığımız NİF DAĞI’nın 1.510 metrelik zirvesine çıkmak üzere, Kemalpaşa Taşduvar mevkiine gelerek saat 09:25 sularında da yürümeye başlıyoruz. Hava bugün
çok güzel, güneş pırıl pırıl parlıyor. İlk çıkışımızda kuğu zerafetiyle salınan Kardelenler yerine bugün sarı büyük papatyalar, hafif rüzgarda nazlı nazlı dans ediyorlar. Normal bir tempo ile sohbet ede ede
yükselerek saat 11:15 sularında, Ardıçlı Kaya mevkiine geliyoruz. İbrahim Ağabey birden “Neden trans yapıp Buca Kaynaklar’a gitmiyoruz.” diyor. İlahi İbrahim Ağabey “Bunu Bornova’da söyleseydin ya. Bornova’da bıraktığımız aracımızın birisini Buca Kaynaklar’da bırakıp
öyle Kemalpaşa Taşduvar’a gelirdik.” diyoruz. O’da şimdi aklıma geldi.” diye cevap veriyor. Tabii içimize trans virüsü girmiş şekilde daha da dikleşen rotada yükselmeye devam ediyoruz. Zirve düzlüğüne çıkılan
son bölümde eğim neredeyse 50-60 derecelere ulaşıyor. Sonuçta saat 12:00 sularında zirve düzlüğüne çıkıyoruz. Antik dönemde tanrıların oturduğuna inanılan dağlardan biri olan Nif’in zirvesi bu sefer naz yapmıyor.
Gül yüzünü gösteriyor. Zirvenin hemen altında kuzeye bakan yamaçtaki azıcık kardan başka, geniş düzlükteki kar kuyularında, hiç kar bulunmuyor. Zirve düzlüğünün sağ tarafındaki ağaçlı bölgeden İzmir metropolünü
kuş bakışı seyrede seyrede yürümeye devam ederken Kaynaklar’a trans düşüncesini bir kez daha konuşuyoruz. Oy birliği ile Taşduvar’a dönmek yerine Buca Kaynaklar’a iniş yapmaya karar veriyoruz. Bu durumda
Kaynaklar’dan taksi ile Bornova’ya diğer aracımızın yanına gideceğiz. Saat 12:35 sularında zirveye ulaşıyoruz. Ekibin maraton koşucuları sevgili İbrahim Ağabey ile Yusuf Bey sayesinde, resmen maraton
yaparak 3 saat 10 dakikada duvar gibi dimdik Taşduvar Rotası’nda zirve yapıyoruz. Önce Yangın Gözetleme Kulesi’nin rüzgar almayan bir köşesinde İzmir manzarası eşliğinde bir şeyler atıştırıp çay içiyoruz.
Sonra kulenin merdivenlerinde zirve fotoğrafımızı çekiliyoruz. Arkadaşlar kulenin üstüne çıkmıyorlar. Ben de yalnız başıma zirvenin de zirvesi kulenin üstüne çıkıp zirve fotoğrafımı çekiliyorum. Saat 13:20 sularında da
Buca Kaynaklar’a doğru klasik rotadan inişe geçiyoruz. Kaynaklar rotası, Taşduvar rotası gibi dik, duvar gibi değil, daha yatay ama daha uzun. Saat 15:17 sularında Kaynaklar suyunun başı olan şelaleye
geliyoruz. Sular her yerden fışkırıp yolun üzerinden akıyor. Her yer araba ve piknikçi dolu. Hiç oyalanmadan, İzmir’in Karadeniz’i olan derenin kenarındaki patikada, su sesi eşliğinde Kaynaklar Köyü’ne yürümeye devam
ediyoruz. Saat 16:10 sularında da Kaynaklar Köyü merkezinde etkinliğimizi bitiriyoruz. Ortalık o kadar kalabalık ki. Sanki bütün İzmir buraya gelmiş. Devasa büyüklükteki çınar ağacının altında oturacak yer
bulamıyoruz. Geri dönüp yukarıda bir yer bulup yorgunluk çaylarımızı içtikten sonra taksi ile Bornova’ya hareket ediyoruz. Bornova’daki aracımız ile de Taşduvar’a gidip diğer aracımızı alarak, etkinliğimizi
bitiriyoruz. Wikiloc’a göre bugün 308 m.’den 1.551 m.’ye çıkıp Kaynaklar Köyü’ne yaptığımız inişte toplam 17,44 km. yürümüşüz. Taşduvar’dan çıkış rotasında hiç su bulunmuyor. Ardıçlı Kaya mevkiindeki
pınar da açılan yol ile yok edilmiş. Su kaynağına yapılan çirkin beton çeşme de akmıyor. Kaynaklar rotasında ise 2-3 yerde çeşme var. Yürüyüş arkadaşlarım Sn. İbrahim YİĞİT Ağabey başta olmak
 üzere, Sn. Zeki VAROL’a, Sn. Yusuf GENÇ’e ve Sn. Birol SAĞIN’a tekrar çok teşekkür ediyorum bu güzel gün için.

İkinci NİF DAĞI (OLİMPOS-3) 1.510 Metre Zirve Etkinliği fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

İkinci NİF DAĞI (OLİMPOS-3) 1.510 Metre Zirve Etkinliği videosunu görmek için lütfen burayı tıklayınız.

06.01.2024 Tarihinde Cemile BAĞCI, Muhammed KİRAZDİKEN, Kemal TIRPAN, Bahadır YÖRÜK ve Berkay YARKENT ile gittiğimiz KAYNAKLAR-YANGIN HAVUZU-ZİRVE ALTI ÇEŞME-GÜRLEK ŞELALESİ-GÜRLEK VADİSİ-KAYNAKLAR etkinliğimizin fotoğraflarını görmek için burayı tıklayınız.