28 Mart 2017 Salı

KARYA (Karia) YOLU - 17. Etabı - Bozburun Yarımadası Bölümü (2) - (Bayır-Taşlıca-Söğüt-Bozburun-Selimiye Arası)

18-19 Mart 2017 tarihlerinde, Karya sevdalısı 42 arkadaş, sevgili Zeki VAROL rehberliğinde KARYA (Karia) YOLU - 17. Etabı - Bozburun Yarımadası Bölümü (2) - Bayır-Taşlıca-Söğüt-Bozburun-Selimiye arasını yürümek üzere, 06.50'de
Marmaris’in Bayır Köyü’ne geldik. Hava henüz aydınlanmamış. Bayır Köyü
merkezindeki Kızlar Çeşmesi’nin her yerinden sular fışkırıyor. Köy meydanının biraz üst tarafında bulunan Şahin Restaurant’ta kahvaltımızı yaptıktan sonra,
08.15'te birinci gün (18.03.2017) etkinliğimiz olan Bayır-Taşlıca etabını yürümeye başlıyoruz. Memleketimizin bu köşesi tam anlamıyla baharı yaşıyor. Tabiat ana her yeri yeşile boyamış, yetmemiş birde her yeri rengarenk çiçeklerle donatmış. Bembeyaz
papatyaların arasından yükselerek Bozburun-Selimiye Karayolu’na çıkıyoruz. Yaklaşık bir km. sonra sola taşlık patikaya girip taş su sarnıcının yanından geçiyoruz. Delice, kuş konmaz, püren gibi büyük dikenli bitki örtüsü ile defne ağaçları arasından yükselerek Söğüt
Karayolu’na geliyoruz. Kıvrım kıvrım virajlı Söğüt karayolunda 2,5-3 km. yürüdükten sonra, solda küçük ahşap kulübenin yanından taşlık patikaya giriyoruz. Biraz iniş yaptıktan sonra oldukça dik bir şekilde yükselmeye başlıyoruz. 11.50'de verdiğimiz yarım saatlik
öğle molasından sonra devam ediyoruz. Artık sol tarafımız masmavi Akdeniz ve birbirinden güzel koylar. Sağ tarafımız ise oldukça yoğun, dikenli püren ağaçlarından oluşan dağlık alan. Akdağ silsilesi bembeyaz karlı dorukları ile denizin karşı tarafında
manzarayı tamamlıyor. 13.30 sularında Söğüt’ün üst mahallesine geliyoruz. Buradaki mesafe levhasına göre Taşlıca’ya daha 6 km. var. Biraz dinlendikten sonra tekrar yükselmeye başlıyoruz. Önceki bölüme göre nispeten alçak makilik alanda yürüdükten sonra
15.50'de Taşlıca Köyü’ne ulaşıp ilk günkü etkinliğimizi bitiriyoruz. Çok şanslıyız. Köyde düğün var. Düğün sahipleri bizleri çok sıcak karşılayıp “Buyur!” ediyorlar. Karşılaştığımız bütün köylüler sımsıcak “Hoş geldiniz!” diyor. Nefis düğün yemekleri ile midelerimiz
bayram ediyor. Bir kez de, Karya Yolu 6. etabını yürürken, Fesleğen Yaylası’nda düğün ile karşılaşmıştık. Orada da burada da, bu güzel Anadolu insanları bizleri, oldukça kalabalık olmamıza rağmen düğün yemekleri yedirmeden bırakmadılar. Kendilerine
bir kez daha çok teşekkür ediyoruz. Düğün hediyelerini göndermek üzere adres bilgilerini alıp aracımız ile akşam kalacağımız Marmaris'e hareket ediyoruz. Bugün Wikiloc'a göre 230 m.den 468 m.lere 3 kez çıkış ve iniş yaparken 18.10 km. yürümüşüz. Bayır-Taşlıca
etabı bugüne kadar yürüdüğümüz en zorlu rotalardan. Zorluğu, tamamen irili ufaklı, oynar ya da sabit taşlık patikalarda yürümek. Neredeyse 18 km. toprak yüzü görmedik. Resmen asfalt yol dışında kalan kısımlarda taşlar üzerinde seke seke
yürümek zorunda kaldık. Bu yöreyi Taşlıca isminden başka bir isim tanımlayamaz zaten. Kırmızı-beyaz işaretler gayet iyi durumda. Mesafe-yön levhası Bayır, Söğüt üst mahalle ve Taşlıca Köyü’nde var. Su yok. Akşam Marmaris merkezde Almena Otel'de
kalıyoruz. (0252 443 8228-29–www.hotelalmena.com) Daha önce Karya Yolu 12. etap yürüyüşünde kalmıştık aynı otelde. Temiz güzel bir tesis. Düğün yemeklerinden sonra kimse akşam yemeği yemiyor. İçecek bir şeyler alıp sahilde bulunan iskele
üstünde biraz muhabbet edip dinlenmeye çekiliyoruz. Etkinliğimizin 2. günü (19.03.2017) sabahı aracımız bizi tekrar Taşlıca Köyü’ne götürüyor. 09.30 sularında faaliyetimiz başlıyor. Köy çıkışında kısa bir asfalt yoldan sonra yürüyüşümüz müthiş bir
Söğüt Koyu manzarası eşliğinde devam ediyor. 10.20'de Söğüt sahiline ulaşıyoruz. Yer yer turkuaz, yer yer masmavi deniz, ayna gibi. Sanki ütülenmiş. Hiç kıpırtı yok. Dantel benzeri kıyıda 11.10’a kadar çıkışlı-inişli yürüdükten sonra patikaya girip yükselmeye
başlıyoruz. Zambak benzeri yeşil yaprakları ve çok güzel çiçekleri olan alandan geçip Bozburun Çek Çek Alanı’na doğru inişe geçiyoruz. Yaradan, bu bölgeye gerçekten çok özenmiş. Birbirinden güzel, dantel gibi, turkuaz, masmavi, kıpırtısız, korunaklı koylar...
Başka nasıl tarif edilir, bilemiyorum. Gerçekten muhteşem kıyılar. Badem ağaçları çağla vermeye başlamış. 13.00 sularında 20 dakika öğle molası verip bir şeyler atıştırıyoruz. Bozburun’a yaklaşık 3 km. var. Muhteşem manzarayı sol kolumuza takıp devam
ediyoruz. Sahilde bulunan çeşmede boşalan şişelerimi dolduruyorum. 14.15'te Bozburun merkeze ulaşıyoruz. Meydandaki kahvede çay, ayran, soda içip biraz dinlendikten sonra Selimiye’ye doğru devam ediyoruz. Biraz yatay gittikten sonra yükselmeye başlıyoruz. Rengarenk çiçekler içinde çok güzel bir patika.
İnişe geçmeden önce Datça yolu üzerinde bulunan Balıkaşıran'ın dantel gibi koylarını, Robinson Clup Maris’i seyrediyoruz. Tek kelimeyle muhteşem bir manzara. Sonra inişe geçip 17.00 sularında, Selimiye sahilinde 2. gün etkinliğimizi bitiriyoruz.
Artık keyif zamanı. Kimimiz denize giriyor, kimimiz ayaklarını denize sokuyor. Wikiloc’a göre bugün 290 m.den önce deniz seviyesine iniş, ardından 290 m.ye çıkıştan sonra tekrar deniz seviyesi derken, 22,87 km. yürümüşüz. Böylece 2 günlük
etkinliğimizde toplam 40,97 km. mesafe katetmişiz. Taşlıca-Söğüt-Bozburun-Selimiye arası bugüne kadar yürüdüğümüz en güzel rotalardan biri. Uzunluğu dışında zorluğu yok. 3-4 yerde çeşme var. Kırmızı-beyaz işaretler gayet iyi durumda.
Mesafe-yön levhaları yerleşim yerlerinde var. Özellikle yazın yapılacak yürüyüşlerde, yörenin tamamında hava sıcaklığına çok dikkat etmek gerektiğini unutmayalım. Bir kez daha sevgili dostum
Sn. Zeki VAROL başta olmak üzere, artçılarımız Sn. Refik KIZILATA, Sn. Yaşar KÜSBECİ ve Sn. Menderes KULİNCA ile birlikte yürüyüşçü 44 arkadaşıma ve kaptanımız Sn. Ömer Bey’e çok teşekkür ediyorum.

KARYA(Karia) YOLU - 17. Etabı - Bozburun Yarımadası Bölümü(2) - Bayır-Taşlıca-Söğüt-Bozburun-Selimiye arası fotoğraflarını görmek isterseniz lütfen burayı tıklayınız.

KARYA(Karia) YOLU - 17. Etabı - Bozburun Yarımadası Bölümü(2) - Bayır-Taşlıca-Söğüt-Bozburun-Selimiye arası videosunu görmek isterseniz lütfen burayı tıklayınız.