15 Şubat 2017 Çarşamba

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 14. Etabı – Urla/Roma Köprüsü-İçmeler-Roma Hamamı-Gülbahçe-Barbaros Arası

20 Ocak 2017 Tarihinde yürüdüğümüz, EFES-MİMAS (İYON) YOLU’nun 14. Etabı olan, Urla/Roma Köprüsü-İçmeler-Roma Hamamı-Gülbahçe-Barbaros arası etkinlik yazısını, annemin kalp krizi
geçirmesi sebebiyle Bolu’ya gittiğim için, yaklaşık 3 hafta sonra yazabiliyorum. Şükürler olsun
annemin sağlık durumu şu an iyi. 14.02.2017 Salı günü erasmus öğrencisi olarak Portekiz’e yolcu ettiğimiz can oğlum
Bahadır’ım da, bu yürüyüşte bizimle beraber olmuştu. Aracımızın birini etkinliğimizin bitiş noktası olan Barbaros’a bırakıp yürüyüş başlangıç noktamız olan Urla İçmeler sahilindeki Roma Köprüsünün yanından
saat 09:45’te yürümeye başlıyoruz. Bugün hava biraz rüzgarlı. Deniz köpük köpük üzerimize geliyor. İçmeler’e adını veren termal tesislerin önünden eski Çeşme Karaburun yoluna çıkıyoruz. Yaklaşık 400-500 m. sonra
Şen Kardeşler Balık Retaurant Tesisleri içinden tekrar deniz kıyısına iniyoruz. Bir müddet deniz kıyısında yürüdükten sonra sola patikaya girip yükselmeye başlıyoruz. Çam, zeytin, delice, kuş konmaz, püren vb.
ağaçlık alan rüzgarı biraz kestiği için az da olsa rahatlıyoruz. Önce, definecilerin açtığı bir çukurun yanından, sonra da çöp alanı kenarından geçiyoruz. Yükseldikçe manzara daha da güzelleşiyor. Ortasında
adası olan, kıyılarında Akkum, Özbek, Torasan ve İçmeler’in bulunduğu Koy’un manzarası, muhteşem. Devam ediyoruz. Artık Gülbahçe ve İYTE (İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü) görünmeye başlıyor. Tatar Deresi
kıyısına iniyoruz. Rotada işaretli olmamasına rağmen sağdaki toprak yoldan devam edip Tatar Deresi’nin denize kavuştuğu noktada bulunan Roma Hamamı’na gidiyoruz. Bu kadar güzel bir tarihi eserin sahipsizliği
bizleri etkiliyor. İnsanlarımız böyle zenginlikleri korumak yerine neden hoyrat davranıyor, anlamak çok zor. Hamamın etrafından buharlar çıkıyor. Kumda kaynayan termal çıkışları görüyoruz. Sonra geri dönüp işaretli
rotada devam ediyoruz. Tatar Deresi’nin yanında bulunan tel çitin kenarından devam edip, tel çitin kesildiği noktadan zeytin bahçesine giriyoruz. İşaretli rota üzerinde bulunan oldukça derin su kuyularına
dikkat edilmeli. Çünkü üzerleri kapalı değil, çalı çırpıdan da zor fark ediliyorlar. İşaretlere ve GPS verilerine göre Tatar Deresi’ni karşıya geçmek gerekiyor. Ancak dere coşmuş bir kere. Son yağmurlar ile suyu
oldukça çoğalmış. İYTE Kavşağı’nda bulunan köprüden karşıya geçiyoruz. Bir müddet Karaburun Yolu kenarından devam edip Gülbahçe’ye varıyoruz. Gülbahçe’de oyalanmayıp içinden devam ederek
Karaburun Yolu’nu karşıya geçip, İzsu su pompalarının bulunduğu alanda yükselmeye başlıyoruz. Çok sulak bir bölge burası. Son yağmurlar ile toprak tamamen suya doyduğu için her yerden küçük dereler akıyor. Tepeyi
aşıp vadiye iniyoruz. Şırıl şırıl akan derenin kenarında rüzgar almayan güzel bir noktada öğle molası veriyoruz. Sonra tekrar yükselip yemyeşil düzlük alandaki binlerce şişe kırığından oluşan çöp alanının yanından geçiyoruz.
Çam, sandal, dağ çileği, delice, kuş konmaz vb. bitki örtüsü içindeki patikadan devam edip Karapınar Barbaros yoluna iniyoruz. Bu bölgede de avcılara dikkat edilmeli. Karapınar Barbaros yolu üzerindeki
göletin yanından sola devam ediyoruz. Eski bir yel değirmeni kalıntısı ile başka bir göletin yanından devam edip Barbaros Köyü’ne ulaşıyoruz. Otantik minaresi ile dikkat çeken eski Barbaros Köyü Camisi’nin yanından
köy meydanına inerek saat 18:15 sularında etkinliğimizi bitiriyoruz. Barbaros Köyü, Çanakkale Savaşı’nda birçok şehit vermiş. Tertemiz köy meydanında bulunan otantik işletmelerde kahvaltı yapılıp, yemek yenebiliyor.
Arnavut böreği meşhurmuş ama geç kaldığımız için biz yiyemedik. Pazar günleri organik pazar kuruluyormuş. Her yıl 19-20-21 Mayıs’ta da Oyuk(Korkuluk) Festivali düzenleniyormuş. Wikiloc’a göre bugün, 34 m.’den
238 m.’ye çıkıp 19,97 km. yürümüşüz. Zorlu olmayan bir etap. Kırmızı beyaz işaretleme gayet iyi. Yön ve mesafe levhaları bolca var. Çeşme görmedim. Asfalt-toprak sert zemin yollara, yazın artacak araç trafiği
ile sıcaklara, avcılara ve üstü kapalı olmayan su kuyularına dikkat edilmeli. Yürüyüş arkadaşlarım Sn. Muhammed KİRAZDİKEN, Sn. Kemal TIRPAN ile can oğlum Bahadır’a bir kez daha çok teşekkür ediyorum.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 14. Etabı - Urla/Roma Köprüsü-İçmeler-Roma Hamamı-Gülbahçe-Barbaros arası fotoğrafları görmek için lütfen burayı tıklayınız.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 14. Etabı - Urla/Roma Köprüsü-İçmeler-Roma Hamamı-Gülbahçe-Barbaros arası videoyu görmek için lütfen burayı tıklayınız.