5 Ocak 2017 Perşembe

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 13. Etabı - Urla(İskele)Klazomenai-Özbek-Torasan-İçmeler-Roma Köprüsü Arası

02.01.2017 Pazartesi günü saat 09:20 sularında, EFES-MİMAS (İYON) YOLU’nun 13. Etabı olan, Urla(İskele) Klazomenai-Özbek-Torasan-İçmeler-Roma Köprüsü arasını yürümek üzere, Sn. Muhammed
KİRAZDİKEN ve Sn. Kemal TIRPAN ile birlikte, Urla İçmeler sahilindeki tarihi Roma Köprüsü’nün
yanına geldik. Aslında Muhammed Bey’le, yeni yılın ilk günü yürümeyi planlamıştık. İon Dağcılık'tan dostlarımızın
Kemal Ağabey’e yapacağı sürpriz doğum günü partisini bozmamak için etkinliğimizi yılın ikinci gününe erteledik. Bugünkü etkinliğimizin bitiş noktası olan tarihi köprüde, aracımızın birini bırakıp diğer araç ile yürüyüş başlangıç
noktası olan, Urla İskele’de ki Klazomenai Antik Kenti’nin önüne döneceğiz. Urla İçmeler sahili donmuş durumda. Denizin üzerindeki buharlaşma ise beyaz çiçek tarlası gibi görünüyor. Roma Köprüsü, donmuş sahil ve denizin
üzerindeki buharlaşmanın resimlerini çektikten sonra saat 10:00 sularında Klazomenai Antik Kenti’nin önüne gelip yürümeye başlıyoruz. İzmir Karşıyaka’da 7-8 derecelerde olan hava sıcaklığı burada 1-2 derecelerde.
Öğleye doğru 10-12 derecelere çıkıyor. Urla İskele Pazar yerinin önünden geçerek 200-300 metre sonra sola ayrılan yoldan yükselmeye başlıyoruz. Kazı alanı yanından devam ederek, son 2-3 evin yanından
geçtikten sonra, Zeytinliköy Villaları’na ulaşıyoruz. Villaların yanındaki asfalt yolda devam ederek ileride sola dönüp Seyirtepe mevkiine geliyoruz. Kısa bir süre soluklanırken Urla İskele, Karantina Adası ve Yıldıztepe
Şehitliği’ni yukarıdan seyrediyoruz. Seyirtepe’de bulanan Efes Mimas Yolu Yön Levhası’nın 2 parçası maalesef yok. Levhadan ne istenir, neden yerinden çıkarılır anlamak çok zor. Ağaç dikim alanı
içindeki toprak yoldan devam ediyoruz. Su birikintileri donmuş halde. Güneş ile yumuşayan yerlerdeki killi toprak ayakkabılarımızın altına yapışıyor. Yeni ölmüş bir domuz leşiyle karşılaşıyoruz. Maalesef
avcılar, yürüyüşçüler için bu bölgede de tehlikeli olabilirler. Orman yolu Duğles Hatıra Ormanı içinde sağ taraftan devam edip asfalt yola bağlanarak Özbek Köyü’ne ulaşıyor. Biz bu rotayı tercih etmiyoruz. Duğles
Hatıra Ormanı içinde sol tarafa giden orman yolundan sırt hattındaki patikaya ulaşıp oradan Özbek Köyü’ne ineceğiz. Bu rota önce çam ağaçları içinde orman yolu şeklinde, sonra da makilik bitki örtüsünde patikada
devam ediyor. Manzaranın güzel olduğu bir noktada öğle molası veriyoruz. Saat 15:50 sularında Özbek Köyü’ne ulaşıyoruz. Köy kahvesinde çayımızı içerken karides ağı ören Sn. Timur GÜLTEKİN ve diğer köylüler
ile sohbet ediyoruz. Timur Bey çay parasını ödetmiyor. Kendisine bir kez daha teşekkür ediyoruz. Yıkılmaya yüz tutmuş köy hamamını geziyoruz. Etrafı çöp içinde olan tarihi kemer köprüyü geçerek eski zeytinyağı işliğine
gidiyoruz. Özel mülk olduğu için, karmakarışık durumdaki işliğe pencereden bakıp geri dönüyoruz. Özbek Köyü’nden çıkıp Torasan İçmeler asfalt karayolu üzerinde devam edip, Bostanyeri Koyu’nda deniz
ile buluşuyoruz. Bundan sonra rota deniz kenarında, yazlık siteler arasında devam ediyor. Deniz oldukça çekilmiş durumda, çok sakin, yüzeyi ayna gibi. Tabanı sanki çamur, batak gibi. Güneşin batmaya başlamasıyla
deniz kızarmaya başlıyor. Göztepe Spor Yelken Kulübü önünden geçerek İçmeler sahiline geliyoruz. Saat 18:20 sularında da Roma Köprüsü’ne ulaşarak etkinliğimizi bitiriyoruz. Wikiloc’a göre 30 m.’den 332 m.’ye çıkış ve
iniş yaparak toplam 18,64 Km. yürümüşüz. Zorlu olmayan bir etap. Kırmızı-beyaz işaretler ile yön levhaları gayet iyi. Çeşme yok ama yerleşim yerlerindeki marketlerden temin edilebilir. Avcılara
dikkat edilmeli. Rotanın ¾’ü asfalt yol üzerinde olduğu için özellikle yaz aylarında araç trafiğine ve sıcağa dikkat edilmeli. Bir kez daha yürüyüş
arkadaşlarım Sn. Muhammed KİRAZDİKEN ile Sn. Kemal TIRPAN’a çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.
Sağlıkla kalın.
Ayhan YÖRÜK

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 13. Etabı - Urla(İskele)Klazomenai-Özbek-Torasan-İçmeler-Roma Köprüsü arası fotoğrafları görmek için lütfen burayı tıklayınız.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 13. Etabı - Urla(İskele)Klazomenai-Özbek-Torasan-İçmeler-Roma Köprüsü arası videoyu görmek için lütfen burayı tıklayınız.