3 Ocak 2016 Pazar

KARYA (Karia) YOLU - 12. Etabı - Datça Yarımadası Bölümü (2) - (Karacasöğüt-Longoz-Yedi Adalar-Amazon-Bördübet-Balıkaşıran-Çatı Koyu-Soğuksu arası)

Tam bir mavi yolculuk, ama karadan, yani mavi yürüyüş. Özellikle ikinci gün yürüdüğümüz Soğuksu-Balıkaşıran arası, bugüne kadar yürüdüğüm Likya ve Karya yollarının en
muhteşem etabı. Yürüyüş sırasında beklemediğimiz bir anda
karşımıza çıkan koylar bana Orhan Veli’nin “Gemlik'e doğru denizi göreceksin, sakın şaşırma” dizelerini hatırlattı. Onlarca birbirinden güzel koy, resmen ağzımızı açık bıraktı. Tek
kelimeyle şahane bir rota. Denizin kıyısından, dantel gibi koyların kenarından, çam, günlük, sandal, çınar vb. ağaçların
içindeki tünellerden, günlük kokuları içinde, sonbahar olması sebebiyle sararıp dökülmüş yaprakların üzerinden yürünüyor. Sanki rüya gibi, masal gibi. Bir koy bitmeden diğeri başlıyor. Mavi, lacivert, turkuaz, yeşil koylar ayna gibi, kıpırtısız, sakin. İkinci gün
yürüdüğümüz rotanın heyecanını paylaşmaktan yazıma doğru dürüst bir giriş yapamadım. Bu güne kadar 427 km.sini yürüdüğümüz Karya (Karia) Yolu Datça Yarımadası Bölümü’nün 2. etabını yürümek üzere, 26-27 Aralık 2015 tarihlerinde, Karya sevdalısı 40 arkadaş ile
Sn. Zeki VAROL rehberliğinde bölgeye geldik. Bu etkinlikte eski ama eskimeyen dostum Sn. Dr. Ahmet EREN’in de olması, bu güzellikleri birlikte yaşamamız, beni bir kat daha mutlu etti. 26 Aralık 2015 Cumartesi sabahı saat 07:00 sularında eski Marmaris yolu
(Okaliptüslu yol) üzerinde bulunan, tostu ile meşhur Akçapınar’a gelip tost ile kahvaltı yaparak güne başlıyoruz. Karacasöğüt’ten 4-5 km.lik bölümü aracımız ile geçerek, önce saat 08.40'ta rotamız dışında bulunan Otluk Koyu ile İngiliz Limanı arasına,
09.00 civarına kadar süren kısa bir yürüyüş yapıyoruz. Sonra da saat 09.20'de Ayın Koyu yakınlarından asıl rotamız olan Karacasöğüt-Longöz-Yediadalar-Amazon-Bördübet arası yürüyüşümüze başlıyoruz. Saat 11.20'de Longoz Koyu’na
(Kargılı Koyu) ulaşıyoruz. Tamamen ağaçların içinde, saklı bir cennet gibi olan koyda, tek bir işletme var. Ali’s Bar-Restaurant’ın sahibi Sn. Ali ÖLMEZ (0 546 210 2709 - 0 536 412 4823) bizleri çok sıcak karşılıyor. Çay demleyip ikram ediyor. Koy; tam bir kafa
dinleme, rehabilite olma yeri. İnsanın tahta iskeleden hemen, çarşaf gibi sakin denize atlayası geliyor. Ah bir vakit olsa! Konaklama tesisi yok fakat çadır ile kalınabilir. Elektrik yok. Tuvaletler temiz. Ali Bey önceden sipariş verilmesi şartıyla kahvaltı ve akşam yemeği
hazırlayabileceklerini belirtiyor. Yarım saat kadar buranın keyfini çıkardıktan sonra 11.50'de tekrar yürüyüşe başlıyoruz. 14.10'da Yedi Adalar mevkiine gelip öğle molası veriyoruz. 14:35'te tekrar yürümeye başlayıp önce 16.20'de Clup Amazon’a,
sonra da 17.00 sularında Bördübet Golden Key’e ulaşıp yarı karanlıkta birinci gün etkinliğini bitiriyoruz. Toplam 32 km. yürümüşüz. Dantel gibi kıyıların, masmavi denizin manzarası eşliğinde, 10-15 m.lik çam ağaçları arasında, tamamen orman içi
yollarda, genellikle sert zeminde yürüyoruz. Bu yüzden yürüyüş sonunda ayak tabanlarımız biraz acıyor. Rotada 150-200 m. kadar yükseliş ve inişler var. Su yok. Kırmızı-beyaz işaretler fazla yok. Yön levhası sadece Longoz’da var. Buradan aracımız ile
Marmaris’e gelip Almena Otel’e (0 252 413 8228-29) (www.hotelalmena.com) yerleşiyoruz. Temiz güzel bir otel. İkinci gün (27.12.2015) yürüyüşümüz normalde Bördübet’ten başlayıp Datça Yolu üzeindeki Soğuksu mevkiinde bitecekti. Fakat
bu rotanın özellikle bitiş aşamasında 300-350 m.ye varan oldukça dik çıkışlar var. Aramızda da ilk gün 32-33 km.lik etapta yürümelerine izin vermediğimiz bisiklet kazasında omuzu kırılan bir arkadaşımız ve bir ay önce kalbinde tıkalı üç damara stent takılan başka bir arkadaşımız daha var. Onların sağlık
sorunlarını bahane ederek bu güzel rotayı tersten yürümeye karar veriyoruz. Saat 09.30 sularında aracımız ile Datça yolu üzerinde bulunan Soğuksu mevkiine geliyoruz. Burada Marmaris Zirve ile karşılaşıp biraz sohbet ettikten sonra yürüyüşe başlıyoruz.
Zeki Bey’in elindeki listede 45 tane koy (bük) ismi var. Herhalde bir o kadar da isimsiz koy vardır. Güneşli pırıl pırıl bir havada kıvrım kıvrım, dantel gibi muhteşem koyların kenarından yürüyoruz. Koyların biri bitmeden diğeri başlıyor. Yazımın ilk satırlarında belirttiğim gibi
koyların ve doğanın güzelliğinden resmen sarhoş oluyoruz. Saat 12.00 sularında Ballıcak Bükü’nün dupduru, pırıl pırıl, ayna gibi sularında denize giriyoruz. Su ve ortam o kadar güzel ki yarım saat denizden çıkmıyoruz. Sonra bir şeyler atıştırıp yürümeye devam
ediyoruz. 13.30 sularında Çatı Koyu’na, 15.00 sularında da Balıkaşıran’a gelip, rüya, masal gibi ikinci gün etkinliğini bitiriyoruz. Yaklaşık 13 km. yürümüşüz. Kırmızı-beyaz işaretlemeler gayet iyiFakat mesafe-yön levhası sadece Balıkaşıran’da var. Su yok. Bu rotada kesinlikle şort, mayo, havlu, terlik insanın
yanında olmalı. Böylece bu etap ile birlikte, Karya Yolu’nda şu ana kadar 472 km. yürümüş oluyoruz. Bu rota benim için en güzel yılbaşı armağanı oluyor. Bu arada Zeki Bey’in sürprizleri daha bitmemiş. Aracımız ile önce Çubucak Tabiat Parkı’na
geliyoruz. Tahta iskelenin üzerinde şampanya ile yılbaşı kutlaması yapıyoruz. Sonra da ülkemizin en güzel 10 yol üstü lezzet duraklarından biri olan Mavi Pide - Hisarönü’ne gidiyoruz. (0 252 467 0303 – 0 534 542 4324 – www.mavipide.com)
Burası da cennetten bir köşe. Çınar ve diğer ağaçların sararıp dökülen yaprakları arasında, üzerinde ördekler yüzen minik bir derenin kenarında kurulu tesis, insana huzur veriyor. Temiz,

güzel, saygılı bir hizmetin yanında, hele patlıcan közlemeli pide ile ballı muzlu pide damaklarımıza bayram ettiriyor. Eee daha ne olsun! Bundan daha güzel yeni yıl karşılanabilir mi? Sevgili dostum
Zeki VAROL Bey’e, Allah güç kuvvet versin, kaza bela vermesin. Bir kez daha kendisine, artçımız Sn. Refik KIZILATA’ya, yürüyüşçü 40 arkadaşım ile kaptanımız Uğur Bey’e çok ama çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.

KARYA(Karia) YOLU - 12. Etabı - Datça Yarımadası Bölümü(2) fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

KARYA(Karia) YOLU - 12. Etabı - Datça Yarımadası Bölümü(2) video günlüğü görmek için lütfen burayı tıklayınız.

28.09.2019 Cumartesi günü Sn. Ali GÜNDOĞAN, Sn. Arif Ziya TUNÇ, Sn. Zeki VAROL ve Sn. Ülkü SEVGİ ile tekrar yürüdüğümüz SOĞUKSU-BALIKAŞIRAN arasının fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

28.09.2019 Cumartesi günü Sn. Ali GÜNDOĞAN, Sn. Arif Ziya TUNÇ, Sn. Zeki VAROL ve Sn. Ülkü SEVGİ ile tekrar yürüdüğümüz SOĞUKSU-BALIKAŞIRAN arasının videosunu görmek için lütfen burayı tıklayınız.