6 Mart 2015 Cuma

KARYA (Karia) YOLU - 9. Etabı - (İç Karya Bölümü’nün (5) Sonu - KAPIKIRI-STYLOS-BAĞARCIK-KULLAR-YAHŞİLER-TEKELER-ALİNDA-KARPUZLU Arası

Nihayet Karya (Karia) Yolu İç Karya Bölümü’nün son etabı olan KAPIKIRI(HERAKLEIA)-STYLOS MANASTIRI(ARAP AVLUSU)-BAĞARCIK-KULLAR-YAHŞİLER(YAĞIŞLAR)-TEKELER-ALİNDA ÖREN YERİ- KARPUZLU arasını,
21-22 Şubat 2015 tarihlerinde, Sn. Zeki VAROL rehberliğinde 39 arkadaş ile yürüyerek
bitirdik. Böylece Dalyan-Ekincik Bölümü’nde 12 km. Gökova Körfezi Bölümü’nde 148 km. ile birlikte toplam 340 km. yürümüş olduk. Şükürler olsun.
                   İç Karya Bölümü Etapları
-1.Etap-Milas-Kırcağız-Labranda-Kargıcak arası      24     Km.
-2.Etap-Bozalan-Fesleğen-Karacahisar arası           20        “
              Bağarcık-Kullar-Yahşiler(Yağışlar)-
              Tekeler-Alinda-Karpuzlu                              27        “
                                               TOPLAM                  180         “
Normal programımıza göre etkinliğimiz, Yahşiler (Yağışlar) Köyü’nde bitecekti.  Baktığımız meteoroloji sitelerine göre yürüyüşümüzün ikinci günü (22 Şubat 2015 Pazar) yağmurlu hava beklerken, Latmos Dağı, "Gök ve Yağmur Tanrıları'nın" bizlere
kapalı ama yağmursuz, ılık bir hava sunması ve bizlerinde süper performansı ile etkinliği bitireceğimiz Yahşiler (Yağışlar) Köyü’ne umduğumuzdan erken varınca (saat 13.20), 9 km. ilerideki Alinda Ören Yeri - Karpuzlu’ya kadar yürüyüşe devam kararı aldık.
Böylece Mart ayı faaliyetimizde bir gün kazanmış olduk. 21.02.2015 sabahı Söke Askeri Gazinosu’nda güzel bir kahvaltıdan sonra saat 08.45'te Kapıkırı Köyü’nün içinde, Bafa Gölü’nün kıyısından yürüyüşümüz başladı. Antik dönemin otoyolu
sayılabilecek döşeme taş yolların üzerinde, çeşitli hayvanlara, nesnelere benzettiğimiz alt alta, üst üste kondurulmuş binlerce devasa kayanın arasında yükselerek yaklaşık 500 m. rakımdaki Kapıkaya Geçidi’ne saat 11.25'te ulaştık.
Kısa bir moladan sonra devam ederek yaklaşık 750 m. yükseklikteki Stylos Manastırı’na saat 13.30 sıralarında geldik. Hristiyanlığın başlangıç dönemlerinde Sina Yarımadası ve Yemen’den gelen Hristiyan rahiplerin, keşişlerin, manastır çevresinde kayaların
altlarındaki oyuklarda, mağaralarda inzivaya çekildikleri bu alana, yöre halkı Arap Avlusu demiş. Bafa Gölü’nden buraya kadar her yer zeytin ağacı. Artık harabe haline gelmiş Stylos Manastırı’nı
gezdikten sonra öğle molası verip saat 14.30’da tekrar yürüyüşe başlıyoruz. Üçpınarların yanından yükselişe devam ederek yaklaşık 950-1.000 m. yükseklikteki Yuvatepe Geçidi’ne saat 15.20'de ulaşıyoruz. Yükseldikçe zeytin ağaçları karaçam ağacına,
patikadaki sular da buza dönüşüyor. Güneş görmeyen yerler ise bembeyaz karla kaplı. Hava çok soğuk değil. Tam yürüyüş havası. Ekibimizde süper.  0’dan 1.000 m.’ye öğle molası dahil yaklaşık 5,30 saatte çıkmışız. Kısa bir moladan sonra yer yer antik taş
döşeme patikalar üzerinde, devasa boyutlardaki kayaların arasından inişe geçiyoruz. Alçaldıkça ağaçlar fıstık çamına dönüşüyor. Artık her yer dağ taş asırlık fıstık çamı ormanı. 15-20 metrelik kocaman birer şemsiye gibiler. Saat 16.30 sularında Bağarcık Zeus Sunağı’na,
17.00 sıralarında da Bağarcık Köyü’ne gelerek birinci gün etkinliğimizi bitiriyoruz. 17 km.lik Kapıkırı-Stylos Manastırı-Bağarcık etabı, yaklaşık 1.000 m.ye çıkılıp, 550-600 m.lere
inilen zorlu bir parkur. Güzergah yer yer bozulmamış antik dönem taş döşeme yollarda ve patikalarda devam ediyor. Kırmızı Beyaz işaretlemeler çok iyi olmasına rağmen bölge coğrafyası kaybolmaya çok müsait. Bu rotaya rehbersiz gidilmemeli. Çeşme yok.
Mesafe levhası sadece Kapıkırı ve Bağarcık köylerinde var. Bağarcık Köyü’nden araçlarımıza binerek akşam kalacağımız Milas Yolu üzerinde, Bafa Gölü kıyısındaki Natura Panorama-Oliva Hotel Restaurant Tesisleri'ne (0 252 519 1177 – 0 531 560 3018)
geliyoruz. 22.02.2015 pazar sabahı saat 06.30’da kahvaltı yapıyoruz. Yürüyüş başlangıç noktamız olan 550-600 m. yükseklikteki Bağarcık Köyü’nün yakınına kadar aracımız ile gelip saat 08.15'te sularında ikinci gün faaliyetimize başlıyoruz.
Yörük Geçidi’ni aşarak saat 11.00 sıralarında Kullar Köyü’ne, 13.20'de de Yahşiler (Yağışlar) Köyü’ne ulaşıyoruz. Bağarcık-Kullar-Yahşiler arası 500 - 800 m. yükseklik aralığında iniş çıkışlarıyla, devasa kayaların arasında, anıtsal 15-20 m.lik kocaman bir şemsiye
gibi fıstık çamlarıyla, şırıl şırıl dereleri ile kısacası, tek kelimeyle mükemmel bir etap. Normalde etkinliğimiz burada bitiyordu. Saat ise henüz 13.20. Gün ortasında etkinlik mi bitermiş? Hazır, Latmos’un Gök ve Yağmur tanrıları bizlere destek olmak istermiş gibi
yağmur da yağdırmamışken, yürümek lazım gelmez mi? Biz de öyle yapıyoruz. Önce 3 km.lik sevimsiz bir asfalt üzerinde yürüyerek saat 14.00’de Tekeler Köyü’ne varıyoruz. Artık Fıstık çamları karaçama ve zeytine dönüştü.
Köy kahvesinde kısa bir öğle molası veriyoruz. 14.15'te yürüyüşümüz tekrar başlıyor. Dört arkadaşımız son etaba katılmaktan vazgeçip araba ile Karpuzlu’ya gelmeye karar veriyorlar. Bizler ise antik dönemin kutsal taş döşeli yollarında
daha çok iniş yaparak, (son 1 km.lik asfalt yol dışında) çok keyifli bir yürüyüş ile saat 15.40'ta Alinda Ören Yeri’ne ulaşıyoruz. Artık, yemyeşil bahar örtüsünün altındaki Alinda Ören Yeri’nde keyif zamanı. Şimdi Bodrum Sualtı Müzesi’nin
en yüksek yeri olan Baltalı Kule’deki şölen evinde, kafatası etlendirilmiş şekilde sergilenen M.Ö. 344-341 arasında Pers Satrabı olarak Karya’yı yöneten Kraliçe Ada’nın başkentindeyiz. Büyük İskenderin manevi annesi olan Kraliçe Ada,
kardeşi Pixodaros tarafından Halikarnassos’dan (Bodrum) kovulunca, M.Ö. 340’da Alinda’ya çekilerek, bu şehri kendisine başkent yapmış. Tapınak temellerinin yanından ovayı seyrettikten sonra önce tiyatroya, oradan da aşağıda halen
tüm haşmetiyle ayakta olan agoraya iniyoruz. Zafer sarhoşluğu içinde yeşil çimenlere yayılıyoruz. Sanki 27 km. yürüyen bizler değiliz. Ekipçe çok mutluyuz. Çok güzel, fazla tahrip edilmemiş bir ören yeri olan Alinda'da fotoğraflarımızı
çektikten sonra Karpuzlu kent merkezine doğru yürüyüşe devam ediyoruz. Agoranın hemen alt tarafında bulunan evin duvarındaki tarihi eserler ise, bir zamanlar buranın da devşirme malzeme alanı olarak kullanıldığının en tipik göstergesi.
2 saate yakın Alinda Ören Yeri’nde kaldıktan sonra saat 17.25'te Karpuzlu Belediyesi Atilla Koç Parkı'nda etkinliğimizi bitirerek İzmir’e dönüşe geçiyoruz. Muhteşem bir ören yeri olan Alinda, İç Karya Bölümü sonunda tam bir final oldu.
Bu etapta da kırmızı beyaz işaretlemeler çok iyi. Mesafe levhaları ise sadece köylerde var. Uzunluğu dışında zorluğu olmayan, çok güzel bir parkur. Kullar Köyü – Alinda arasında birkaç tane çeşme
varBir kez daha sevgili bilge rehberimiz Sn. Zeki VAROL’a, yardım meleğimiz Sn. Kemal TIRPAN’a, ve milli artçımız Sn. Refik KIZILATA ile kaptanımız Sn. Cemal Bey’e çok ama çok teşekkür ediyorum.

Karya(Karia) Yolu 9. Etap fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

Karya(Karia) Yolu 9. Etap video günlüğü görmek için lütfen burayı tıklayınız.