1 Aralık 2009 Salı

Cemal GÜLAS

07 Aralık 2009 Pazartesi günü Zirve klüp binasında Sn.Cemal GÜLAS söyleşisine katıldım. Cemal Gülas'ı Atlas dergisinin birinci sayısından itibaren takip etmeye çalışıyorum. Zamanın Tanığı proğramının da neredeyse bütün bölümlerini seyrettim. Tekrarlarının da yakalarsam seyrediyorum.
Cemal Bey'le tanışmak, konuşmak, fikirlerini dinlemek çok güzeldi. Beni çok etkileyen ayısı Datvi ile ilgili bir anıyı burada sizler ile paylaşmak istiyorum. Datvi bir bozayı. Annesi avcılar tarafından vurulunca, Cemal Gülas bu yavruyu alıp bakıyor. Tabii Datvi de Cemal Gülas'ı annesi zannediyor. Cemal Gülas birgün ormanda Datvi ile gezerken başka bir yavru ayı ve annesi ile karşılaşıyor. Ne mi yapıyorlar. Yavru ayı annesinin bacaklarının arasına saklanıyor. Bizim Datvi de Cemal Gülas'ın bacaklarının arasına. Bir süre korku ve merakla bakışıyorlar. Sonra her iki taraf da arkasını dönüp geri gidiyor. Tabii yavru ayılar da kendi annelerinin arkasında.
Datvi şimdi nerede mi? Bursa Ayı rehebilitasyon merkezinde rehabilite ediliyor.(Ölümü bekliyor.)
Sn. Cemal GÜLAS'a, içinde bulunduğumuz zamanı, çevreyi, insanı belgelemek konusunda ki başarılı çalışmalarının devamını diliyorum.
Sağlıkla kalın.
Ayhan YÖRÜK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder