14 Nisan 2019 Pazar

KARYA'dan LİKYA'ya YÜRÜYÜŞLER - 2 - 06-07 Nisan 2019

06-07 Nisan 2019 tarihlerinde Karya’dan Likya’ya yürüyüşler etkinliğimizin ikincisini yapmak üzere Sn. Zeki VAROL rehberliğinde 45 arkadaş Muğla’nın Dalyan bölgesine gittik. Birinci gün (06.04.2019) Ekincik Sırt-Ekincik-Çandır-Kaunos-Dalyan, İkinci gün
(07.04.2019) Dalyan Okçular-Kapız-Gökbel-İztuzu etaplarını yürüdük. Etkinliğimizin birinci
gününe saat 10.00 sularında Sultaniye-Ekincik sırt hattından başlıyoruz. Bugünkü faaliyetimize yağmur damgasını vuruyor. Sabahın erken saatlerinde başlayıp bir
dakika bile durmadan gecenin geç saatlerine kadar devam ediyor. Allahtan hava soğuk değil. Biraz yağmurdan, biraz kendi terimizden iliklerimize kadar ıslanıyoruz. Ekincik Koyu’nun panoramik görüntüsü, çam ve zeytin ağaçları ile bezeli orman dokusunda,
tamamen uyanmış toprak ananın rengârenk çiçekleri içinde yağmura rağmen keyifle yürüyerek 11.00 sularında Ekincik Köyü’ne geliyoruz. Dalgaların gümbürtüsü eşliğinde Ekincik Sahili’nin yanından geçerek tekrar asırlık çam ormanı içinde yürümeye
devam ediyoruz. Saat 13.30’da grubun yarısının dışarıda kaldığı tamamlanmamış küçük bir ev inşaatına sığınarak 20 dakika kadar öğle molası veriyoruz. 14.30 sularında geldiğimiz İztuzu Sahili’nin kuzey sırtlarından manzara ise tek kelimeyle muhteşem. Yağmur altında
Dalyan Kanalları ile İztuzu Sahili’nin büyülü görüntüsünü bir süre seyredip fotoğrafladıktan sonra papatyalar içinde önce yükseliyoruz. Sonra da Kaunos manzarası eşliğinde Çandır Köyü’ne doğru inişe
geçiyoruz. 16.00 sularında Çandır Köyü içinden, 16.30 sularında da Kaunos Antik Kenti’nin yanından geçerek 16.50’de Kaya Mezarları tarafından Dalyan kanalının kenarına ulaşıyoruz. Bütün gün yağan yağmur altında iyice ıslandığımız için Kaunos Antik
Kenti’ni gezmiyoruz. (27.04.2013 yılında Karya Yolu etkinliği olarak gittiğimiz Kaunos Antik Kenti fotoğraflarını görmek için https://ayhanyoruk.blogspot.com/2009/12/karyakaria-yolu-dalyan-kaunos-ekincik.html) İki küçük sandal ile
parti parti karşı kıyıya geçiyoruz. 17.10’da da akşam kalacağımız Erasmus Apart Hotel’e (0535 6468561-0252 2842026) ulaşarak etkinliğimizin birinci gününü bitiriyoruz. Güler yüzlü hizmetlerinden dolayı hotel sahibi Sn. Turgay DURDAŞ nezdinde çalışanların
hepsine çok teşekkür ediyorum. Hele bütün gün ıslanmış bizlere hotele gelir gelmez sıcak nescafe hazırlamalarını unutmak mümkün değil. Wikiloc’a göre bugün toplam 613 m. iniş, 1.007 m. çıkış yapıp, maksimum 398 m.ye yükselirken 19,88 km. yürümüşüz.
Etkinliğimizin ikinci günü 07 Nisan 2019 pazar sabahı Erasmus Hotel’de yaptığımız nefis kahvaltının ardından aracımız ile yürüyüş başlangıç noktası Okçular Köyü’ne hareket ediyoruz. Aslında Eco-Trails’in işaretli rotası Dalyan merkezden başlıyor. Bizler etkinliğimize
saat 09.00 sularında doğayla baş başa kalacağımız Okçular Köyü’nden başlıyoruz. Böylece kent merkezinde asfalt yol üzerinde yaklaşık 5-6 km. yürümemiş oluyoruz. Bugünkü rotamız İztuzu Sahili’nin güney tarafındaki dağlar. Tabiat ananın
her santimetre karesini ilmek ilmek işlediği Kapız Vadisi’nde kuş cıvıltıları, rengârenk çiçekler ile mis gibi kokuları eşliğinde yükselmeye başlıyoruz. Hava bugün pırıl pırıl güneşli. Dünkü yağmur, yeşili daha bir yeşil, çiçekleri daha bir renkli pırıl pırıl yapmış. Faaliyetimize,
gökyüzünü örten uzun boylu asırlık çam ağaçları ile yoğun bitki örtüsü içindeki patikalarda, orman içi toprak yollarda devam ederek hafif eğimli yemyeşil bir alanda 11.50’de öğle molası verip 12.15’te tekrar yürümeye devam ediyoruz. Çok geniş alana yayılmış
Gökbel Köyü’nden itibaren doğanın cenneti İztuzu Sahili’ni kuşbakışı seyrederek yılankavi rotada kıvrıla kıvrıla inişe geçiyoruz. İztuzu girişinde bulunan Deniz Kaplumbağaları Araştırma Kurtarma ve Rehabilitasyon Merkezi’ni görevli arkadaş ile gezip
kaplumbağalar hakkında ayrıntılı bilgiler edindikten sonra saat 15.15’te İztuzu Sahili’nde ikinci gün etkinliğimizi bitiriyoruz. Sert sayılabilecek rüzgâra rağmen bazı arkadaşlar buz gibi denize giriyor bazı arkadaşlar ise sadece ayaklarını suya sokuyor.
Bende sadece dizlerime kadar denize giriyorum. Soğuk su dizlerime çok iyi geliyor. Wikiloc'a göre bugün toplam 582 m. çıkış, 586 m. iniş yapıp, maksimum 333 m.ye yükselirken 15,83 km. yürümüşüz. Böylece iki gün, çok zorlu olmayan mükemmel bir rotada
toplam 35,71 km. katetmişiz. Eco-Trails’in kırmızı-beyaz işaretleri çok çok iyi. Mesafe-Yön levhaları bolca var. Özenli çalışmalarından dolayı Eco-Trails’e çok teşekkür ediyorum. Birinci gün etkinliğinde çeşme yok. İkinci gün etkinliğinde ise birkaç tane
çeşme var. Ayrıca her iki rotada da köylerin içinden geçildiği için buralardan su tedarik edilebilir. Bölgede yoğun arıcılık yapıldığından dikkatli olunmalı. Bölge yazın çok sıcak olduğundan yürüyüş için
Kasım-Nisan arası tercih edilmeli. Rüya gibi geçen iki günün sonunda yaşamımızı gökkuşağı gibi renklendiren sevgili Zeki VAROL’a ne kadar teşekkür etsem azdır. Sağ olsun. Var olsun. Allah kendisinden razı olsun.
Bu etkinlikte artçılığımızı yapan sevgili Birol SAĞIN’a, 45 yürüyüşçü arkadaş ile kaptanımız Birol Bey’e çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.
Sağlıkla kalın.
Ayhan YÖRÜK

1. Gün-Ekincik Sırt-Ekincik-Çandır-Kaunos-Dalyan etabı fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

1. Gün-Ekincik Sırt-Ekincik-Çandır-Kaunos-Dalyan etabı video günlüğü görmek için lütfen burayı tıklayınız.

1. Gün-Ekincik Sırt-Ekincik-Çandır-Kaunos-Dalyan etabı Relive krokisini görmek için lütfen aşağıyı tıklayınız.

2. Gün-Dalyan Okçular-Kapız-Gökbel-İztuzu etabı fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

2. Gün-Dalyan Okçular-Kapız-Gökbel-İztuzu etabı video günlüğü görmek için lütfen burayı tıklayınız.

2. Gün-Dalyan Okçular-Kapız-Gökbel-İztuzu etabı Relive krokisini görmek için lütfen aşağıyı tıklayınız.

Deniz Kaplumbağaları Araştırma Kurtarma ve Rehabilitasyon Merkezi videosunu görmek için lütfen burayı tıklayınız.