21 Mart 2019 Perşembe

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 27. Etabı - Yukarıovacık-Gerence (İltur) İskele Arası

16.03.2019 Cumartesi günü, 27. etap olarak Yukarıovacık-Gerence (İltur) İskele arasını yürüyerek EFES-MİMAS (İYON) YOLU’nun Karaburun Yarımadası bölümünü de bitirmiş olduk. 05.11.2015 tarihinde Selçuk Artemis
Tapınağı’ndan başladığımız faaliyette şu ana kadar toplam 478,49 km. yürümüş olduk şükürler
olsun. Bundan böyle Çeşme-Sığacık arasında Efes-Mimas (İyon) Yolu faaliyetimize devam edeceğiz. Güzel bir bahar havasında yaptığımız faaliyetimize
846,73 Km. Adım Adım Karya (Karia) Yolu” kitabımın yazım düzeltmelerini yapan Sn. Ayşe KUŞ arkadaşımız ile Sn. Elif ERCAN kızımız ve oğlum Bahadır YÖRÜK de katıldı. GPS verileri ile ilk defa yürüyeceğimiz etapta, aracımızın birisini etkinlik bitiş noktası Gerence Körfezi’nde bulunan İltur Sitesi
önüne bırakıp Kösedere Köyü’ne geldiğimizde saat 09.00 oluyor. Yanımızda getirdiğimiz simit, peynir, zeytin ve yumurta ile Mavi Boncuk köy kahvesinde güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra yürüyüş başlangıç noktası Yukarıovacık mevkiine hareket ediyoruz. 26. Etap için
geldiğimizde Yukarıovacık kavşak noktasında yıkılmış olarak yerde gördüğümüz mesafe-yön levhasının bahçe sahipleri tarafından ayağa kaldırılmasından çok memnun oluyoruz. Kendilerine teşekkür edip, levhanın altında fotoğraf çekildikten sonra 10.20 sularında
yürümeye başlıyoruz. Bir gün önce yağan yağmurdan dolayı toprak yol tartan pist gibi yumuşak, yer yer çamur. Bahçede dikili kayısı ağaçları bembeyaz çiçeklenmiş. Yürüyüşümüz asırlık çam ağaçları içinden geçen toprak yolda devam ettikten sonra mermer ocağı
artıklarının alt tarafında Gerence Körfezi manzaralı öğle molası veriyoruz. Sonra toprak yoldan inişe devam ederek trafo merkezi yanından geçiyoruz. Asfalt yoldan karşıya geçip deniz kenarında keyifli bir yürüyüşten sonra saat 16.30’da İltur Sitesi’ne ulaşarak
faaliyetimizi bitiriyoruz. Ayşe Hanım dayanamayıp çarşaf gibi duran denize giriyor. Ben ve Kemal Ağabey ayaklarımızı denize sokuyoruz. Site kafeteryasında biraz dinlendikten sonra aracımız ile tekrar Yukarıovacık mevkiine gelerek diğer aracımızı da alıp Kösedere Köy
kahvesi Mavi Boncuk’a geliyoruz. Yorgunluk çay kahvelerini içtikten sonra da İzmir’e dönüşe geçiyoruz. Wikiloc’a göre bugün 157 m. çıkış, 519 m. iniş ile 487 m.den deniz seviyesine inerken 11,98 km. yürümüşüz. Rotanın tamamı toprak yol. Karaburun-
Ildırı asfalt yolundan karşıya geçince yaklaşık 1 – 1,5 km. kadar deniz kenarında taşlık güzel bir patikada yürünüyor. Rota üzerinde çeşme yok. Mesafe-yön levhası sadece Yukarıovacık’ta var. Kırmızı-beyaz işaretler gayet iyi. Sadece kırmızı-beyaz boyalara göre
yürünür, GPS takip edilmez ise, Yukarıovacık-Gerence-İltur Sitesi yerine Yukarıovacık-Karareis yönüne gidile bilinir. Rota, bizim yaptığımız gibi Yukarıovacık’tan İltur Sitesi’ne yürünür ise aşağı yönlü çok rahat bir etap. Tersi yapılır ise tamamen
çıkış yapılacağı için daha zorlu olabilir. Yürüyüş arkadaşlarım Sn. Ayşe KUŞ’a, Sn. Elif ERCAN’a, Sn. Muhammed KİRAZDİKEN’e, Sn. Kemal TIRPAN ile Sn. Bahadır YÖRÜK’e çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.

Yukarıovacık-Gerence (İltur) İskele arası fotoğrafları görmek için lütfen burayı tıklayınız.

Yukarıovacık-Gerence (İltur) İskele arası video günlüğü görmek için lütfen burayı tıklayınız.