26 Mayıs 2018 Cumartesi

SOĞANLI VADİSİ – Yeşilhisar / Kayseri – 23.04.2018

Hareket ediyoruz etmesine ama Soğanlı Vadisi’ne varamadan dağın başında yolda kalıyoruz. Otobüsün hortumu patlıyor. Allah'tan etkinlikte Turgutlu Olympos Dağcılık’tan sevgili Haydar ATİLLA var. Oto elektrikçisi olan Haydar Bey otobüsün altına yatarak hortumu

bir şekilde tamir ediyor. Boşalan litrelerce suyu imece usulü tamamlayıp yola koyuluyoruz. Çok
zaman kaybettiğimiz için aklımız Soğanlı Vadisi yürüyüşünde kalarak etkinliği iptal ediyoruz. Yoksa İzmir’e dönüş ertesi güne kalacak. Ertesi gün ise işe
gidecek pek çok arkadaş var. Soğanlı Vadisi, daha az turistik bir yer olduğundan şehir gürültüsünden yığın kalabalıklardan kaçmak isteyenler için ideal bir yer. 25 km.lik kanyonda kubbeli kaya kiliseleri görülmesi gereken en ilginç yapılarmış. Kubbeler, dev bir peri
bacasının büyük bir ustalıkla işlenmesi ile ortaya çıkıyormuş. Halen geziye açık 15 kilisenin yanında 50 kilise de kayıpmış. Yolda sabah bisiklet ile devam eden arkadaşlarımızı yakalıyoruz. Bizler önde onlar arkada etkinlik final yemeğini yiyeceğimiz İkinci Bahar Bahçe
Lokantası’na (0 535 684 64 47) kadar devam ediyoruz. Soğanlı Köyü Yılanlı Kilise yakınında bulunan lokanta, çölde ki bir vaha gibi. Dere kenarında yemyeşil çimenlik bir ortama konulan masalarda kaz-ördek vak vakları arasında final yemeğimizi yiyerek Kapadokya
etkinliğimizi sonlandırıyoruz. Sıcak, samimi hizmetlerinden dolayı İkinci Bahar Bahçe Lokantası Sahibi İsmail Bey başta olmak üzere bütün personele çok teşekkür ediyorum. Yukarıda kısa kısa anlatmaya çalıştığım üç günlük etkinliğimizin sonunda burası
kaymaklı ekmek kadayıfı gibi geliyor. Zeki Bey ile Selda Hanım’ın sürprizleri bitmiyor. Bu mükemmel etkinliğin birer hatırası olarak, kimseye fark ettirmeden aldıkları ünlü Soğanlı Bez Bebekleri’ni herkese hediye ediyorlar. Ayrıca bana Karya Yolu etkinliğimizin
unutulmaması için hazırladığım yazılarım sebebiyle çeşm-i bülbül vazo hediye ederek beni daha da şımartıyorlar. Saat 17.30 sularında bu güzel yerden ayrılarak İzmir’e dönüşe geçiyoruz. Yolda otobüsün hortumu bir kez daha patlıyor. Oldukça serin gece
karanlığında Haydar Bey bir kez daha otobüsün altına yatıp hortumu tamir ediyor. Sonuçta, rüya gibi geçen üç günün sonunda sabaha karşı 06.30 suların sağ salim İzmir’e dönebiliyoruz. Bir çok arkadaş direkt işe gitmek zorunda kalıyor. Buna da şükür. Sevgili dostum
Sn. Zeki VAROL’a ne kadar teşekkür etsek azdır. Sakin, mütevazı, bilge kişiliği ile bizleri kocaman bir aile haline getiriyor. O yüzden yaptığı her faaliyetin tadı damağımızda kalıyor. Kapadokya faaliyetimizin sorunsuz
geçmesinde çok büyük katkıları olan Sn. Refik KIZILATA’ya, Sn. Selda KETENCİ’ye, Sn. Hafize YİĞİT’e ve Sn. Haydar ATİLLA ile katılımcı bütün arkadaşlara bir kez daha çok teşekkür ediyorum.
Sağlıkla kalın.
Ayhan YÖRÜK

SOĞANLI VADİSİ fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

SOĞANLI VADİSİ videosunu görmek için lütfen burayı tıklayınız.