25 Mart 2018 Pazar

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 23. Etabı - (Tepeboz-Uzundere-Yaylaköy Arası)

Etkinliğimizin 2. günü olan 11.03.2018 tarihinde EFES-MİMAS (İYON) YOLU’nun 23. etabı olarak Tepeboz-Uzundere-Yaylaköy arasını yürüyeceğiz. Akşam kaldığımız Aydeniz Pansiyon’da, ev yapımı ürünlerden
oluşan güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra aracımızın birisini bırakmak üzere etkinlik bitiş noktası
Yaylaköy’e hareket ediyoruz. Saat 09.30 sularında Yaylaköy’ün 2 km. dışında yol kenarında bulunan çeşmenin yanına
aracımızı bırakıp diğer aracımız ile Tepeboz Köyü’ne devam ediyoruz. Karaburun içinde hiç oyalanmadan devam ederek saat 10.10’da yürüyüş başlangıç noktası olan Tepeboz Köyü’ne geliyoruz. Arabamızı park edip
birkaç fotoğraf çektikten sonra 10.30 sıralarında tarihi çeşmenin yanından yürümeye başlıyoruz. Yaklaşık 1 km. kadar köy yolunda yükseldikten sonra, önünde düzlük bir alan olan keçi ağılının yanından geçip, sola aşağıya
doğru sırttan, oldukça dik bir iniş yaparak orman yoluna iniyoruz. Buradan sağa dönerek Uzundere Vadisi’ne paralel devam eden, papatyalar ile bezenmiş, bir bölümün kenarında sıralı halde bulunan badem
ağaçlarından badem yiye yiye orman yolunda 5-6 km. yürüdükten sonra Uzundere Göleti’ne geliyoruz. Sert zemin toprak yoldan devam ederek göletin sonuna ulaştığımızda saat 13.00 civarı olmuş. Yarım saat kadar
göl manzaralı mola veriyoruz. Sonra göleti besleyen dereden karşıya geçerek patikadan kısa bir çıkış ile tekrar orman yoluna giriyoruz. Seramik kili üretim sahasının yanından geçerek, biraz çamlık biraz da asırlık
zeytin ağaçları arasındaki sert zemin toprak yoldan, Yaylaköy asfaltına kadar ağır ağır yükseliyoruz. Yaylaköy asfaltı boyunca bir sürü çeşme bulunuyor. Kitabesinde “Merhum Ahmet ÜRKMEZ Hayratıdır 1955” yazan
çeşmede ayaklarımızı dizlerimize kadar suya sokuyoruz. Allah razı olsun Ahmet ÜRKMEZ’den. Bütün gün sert zemin toprak yollarda yürüdükten sonra soğuk su dizlerime çok iyi geliyor. Yaklaşık 2 km.lik asfalt yolu
yürümekten vazgeçerek Yaylaköy’e kadar araba ile devam edip saat 16.30 sularında etkinliği bitiriyoruz. Buradan önce Tepeboz’a dönüp diğer arabamızı alıyoruz sonra 2 araba Karaburun’a giderek Nergis Cafe’de
yorgunluk çaylarımızı içtikten sonra İzmir’e dönüşe geçiyoruz. Wikiloc bugün, 260 m.den 81 m. rakıma inişten sonra 543 m.ye çıkıp tekrar 439 m.ye inerek bitirdiğimiz etkinliğimizde toplam 18,75 km. gösteriyor. Böylece biz, son 2 km.yi aracımız ile gittiğimiz için
16,75 km. yürümüş oluyoruz. Yarımada İzmir projesi GPS verileri ve kırmızı-beyaz işaretler eşliğinde keşif duygusu içinde ilk defa yürüdüğümüz bugünkü rota, zorlu olmayan neredeyse tamamı; sert zemin köy, traktör ve orman yollarında devam eden
keyifsiz bir etap. Kırmızı-beyaz boyama Uzundere Göleti’ne kadar yenilenmediği için solmaya başlamış. Göletten itibaren Yaylaköy asfaltına kadar yenilenmiş. Mesafe-yön levhası ise sadece
Tepeboz, Yaylaköy asfaltı ile Yaylaköy’de var. Uzundere vadisinde göletten gelen çaya doğru küçük küçük şelaleler yaparak şırıl şırıl akan birkaç dere olmasına rağmen çeşme veya pınar görmedim.
Büyük bir ihtimalle bu küçük dereler yaz sıcağında kuruyor olabilir. Yaylaköy asfaltı boyunca ise birçok çeşme var. Özellikle Yaylaköy çevresi, Karaburun Yarımadası’nın suyu en bol olan kısmı diye
düşünüyorum. Tepeboz Köyü çıkışındaki keçi ağılından geçerken köpeklere dikkat edilmeli. Böylece 2 günün sonunda toplam 42,89 km. Efes-Mimas (İyon) Yolu’nda ise toplam 417,06 km. yürümüş oluyoruz,
şükürler olsun. Bir kez daha yürüyüş arkadaşlarım Sn. Muhammed KİRAZDİKEN ile Sn. Kemal TIRPAN’a ve bu yürüyüşte bizimle olan can oğlum Bahadır YÖRÜK’e çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 23. etabı Tepeboz-Uzundere-Yaylaköy arası fotoğraflarını görmek için burayı tıklayınız.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 23. etabı Tepeboz-Uzundere-Yaylaköy arası videoyu görmek için burayı tıklayınız.