3 Aralık 2017 Pazar

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 21. Etabı - Kumbükü-Hamzabükü-Sarpıncık-Sazak-Badembükü Arası

Etkinliğimizin 2 günü olan 24.11.2017 tarihinde, EFES-MİMAS (İYON) YOLU’nun 21. Etabı olarak, Kumbükü-Hamzabükü-Sarpıncık-Sazak-Badembükü arasını yürüyeceğiz. Sabah saat 07:45 sularında, sevgili
Kemal TIRPAN Ağabey’in hazırladığı mükellef kahvaltı ile güne başlıyoruz. Saat 09:30 sularında
etkinlik bitiş noktası Badembükü’ne aracımızın birini bıraktıktan sonra başlangıç noktası Kumbükü’ne geri dönerek,
saat 10:00 sularında yürümeye başlıyoruz. Hava bugünde pırıl pırıl, çok güzel. Ege Denizi ile Sakız Adası silüetini, denizi bıçak gibi yaran kayalıkları, bunların arasındaki bakir ıssız bükleri(koyları), kayalıkların
üzerindeki dalyanları seyrede seyrede, denize paralel toprak yolda 2,5 - 3 km. yürüdükten sonra bir başka cennet köşe Hamzabükü’ne geliyoruz. Sanki tablo içinde birer figüranız. 9-10 Yazlıkçı evden oluşan
Hamzabükü’nü, sahile inmeden yukarıdan fotoğraflıyoruz. Sonra, döne döne oldukça dik bir şekilde yükselen toprak yolda yürümeye devam ederek, saat 11:20 sularında Sarpıncık Köyü’ne ulaşıyoruz.
Wiciloc’a göre deniz seviyesinden 332 metrelere çıkmışız. Sarpıncık Köyü’nün sokakları daracık, labirent gibi. Evler de neredeyse üst üste. Çevresinde başka bir yerleşim yeri olmadığı halde dağ başındaki köyün
bu kadar sıkışık, iç içe olması çok ilginç geliyor bana. Herhalde geçmişte denizden gelecek korsanlardan korunmak için, bir arada bulunarak tehlikelere karşı birlikte hareket etme, yani güvenlik amaçlı olabilir
diye düşünüyorum. Köyün içinde şırıl şırıl akan bir sürü çeşme bulunuyor. Karaburun Yarımada’sının suyu en bol olan köylerinden birisi herhalde burasıdır diye tahmin ediyorum. Köy kahvesinde çaylarımızı içip,
köy camisinde yapılan hayır lokmalarından da yedikten sonra asfalt yoldan yürümeye devam ediyoruz. Yaklaşık 2-3 km. sonra yolun üst tarafında bulunan rüzgar gülünün önünden sola, toprak yola giriyoruz. Artık
manzaramızda onlarca rüzgar gülleri var. Hafif bir rüzgar olmasına rağmen hiçbiri çalışmıyor. Yenilerinin montajı da hala devam ediyor. Yerleşim olmayan bu bölge, rüzgar gülleri için ideal bir yer. Sakız Adası ile Ülkemiz
arasında, tam orta noktada askeri gemi devriye geziyor. Saat 13:45 sularında kısa bir öğle molası verdikten sonra, sert zeminli sevimsiz toprak yolda sıkıcı bir şekilde döne döne yürümeye devam ederek
70 metrelere iniyoruz. Yolun sonunda Asmacı Deresi mevkisinde, işaretli yol Sazak Köyü Patikasına girmeden önce zeytin bahçesi sahibi tarafından tel örgü ile kapatılmış. Kırmızı-Beyaz işaretli yol,
bahçe içinde kalmış. Tel örgünün kenarından, fazla yüksek olmayan uçurumun kıyısından ağaç dalları ile bitki örtüsü içinden sıkıntılı bir geçiş yaptıktan sonra, Sazak Köyü’ne giden patikada yükselmeye başlıyoruz.
Sabahtan beri yürüdüğümüz toprak ve asfalt yollar dışında ilk defa yemyeşil makiliğin içindeki patikada devam ediyoruz. 285 metre yükseklikte bulunan rüzgar gülünün yanına saat 15:00 sularında geliyoruz. Buradan
360 derece manzara, tek kelimeyle muhteşem. Tam karşımızda, 1923 yılındaki mübadele ile köydeki Rumların Sakız Adası'na göçmesi sonucu terk edilen Sazak Köyü var. Yıkık haldeki kaya evleriyle
Fethiye’deki Kaya Köyü’nü anımsatıyor. Sazak Köyü’nün arkasında uzaklarda Akdağ(Mimas) zirvesindeki radarlar görülüyor. Onlarca rüzgar gülünün arasından Ege Denizi’ni, Sakız Adası’nı ve tam ortada devriye gezen
askeri gemiyi seyrediyoruz bir süre. Sonra Sazak Köyü’nün kenarından rüzgar gülleri için açılmış beyaz zeminli sert zemin toprak yoldan inmeye başlıyoruz. GPS verisi sayesinde Badembükü’ne inen vadi girişini
buluyoruz. Bu noktada kırmızı-beyaz boya ile dönüş işareti yapılmadığı için çok rahatlıkla beyaz zeminli toprak yoldan devam edilebilinir. Önce elektrik direkleri için açılmış toprak yoldan,
sonrada patikadan inişe devam ediyoruz. Birkaç asırlık kıvrım kıvrım onlarca zeytin ağaçlarının bulunduğu vadiye iniyoruz. Yağmurlu havalarda su olabilecek kuru bir dere yatağından devam edip, zeytin
bahçelerinin arasına kurulu Propolis tedavisinin yapıldığı Ceylan Arıcılık Tesisleri’nin yanından geçiyoruz. Bu noktada özellikle baharda arılara dikkat edilmeli. Daha sonra Badembükü’ne adını veren
badem ağaçlarının kesilerek yerine dikilen mandalina bahçeleri arasından yürümeye devam ederek saat 16:25 sularında sahilin başladığı yerde bulunan kahvede etkinliğimizi bitiriyoruz. Kahvehaneyi
çalıştıran Sn. Ahmet ÖZAYDINLI bizlere çay demliyor. Dalından mandalina ikram ediyor. Buraya gelen bütün yürüyüşçülere yoldaşlık eden Paşa isimli siyah köpek dizimin dibinden ayrılmıyor. Söz dinleyen çok güzel bir
köpek. Paşa ile beraber muhteşem Badembükü sahiline gidiyoruz. Yay gibi geniş beyaz kumsala sahip, yapılaşmanın olmadığı muhteşem bir koy. Gerçekten çok güzel. İnşallah hep böyle kalır. Ahmet Bey’e teşekkür
ederek Badembükü’nden ayrılıyoruz. Hava kararmadan gitmek istediğimiz Karaburun’un en uç noktasında bulunan Sarpıncık Feneri’ne saat 17:50 sularında ulaşıyoruz. Fenerden gün sonu kızıllığı altında bulunan
Sakız Adası’nı seyrettikten sonra Kumbükü’ne gidip diğer aracımızı alarak 2 günlük etkinliğimizi bitirip İzmir’e dönüşe geçiyoruz. Wikiloc’a göre bugün 18,68 km., 2 günün sonunda ise 38,84 km. yürümüşüz. Daha önce
görmediğimiz, Yarımada İzmir projesi GPS verileri ve kırmızı-beyaz işaretlerle keşif duygusu içinde ilk defa yürüdüğümüz bu etap, Kumbükü-Hamzabükü arası dışında çok sevimli değil. Sazak Köyü’ne çıkan
patika ile Badembükü Vadisi dışında kalan rotanın tamamı toprak ve asfalt. Kırmızı-Beyaz işaretleme gayet iyi. Mesafe ve yön levhaları bolca var. Sarpıncık Köyü çevresi dışında su yok. Badembükü
Vadisi’ndeki arı çiftliğine özellikle bahar aylarında dikkat edilmeli. 1991 yılından bu yana yaşadığım halde görmediğim güzel İzmir’imiz bu cennet köşelerini, Efes-Mimas Yolu projesi sayesinde adım adım yürüyerek
gezmekten, görmekten dolayı çok mutluyum. Yürüyüş arkadaşlarım Sn. Muhammed KİRAZDİKEN ile Sn. Kemal TIRPAN’a bir kez daha çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 21. Etabı - Kumbükü-Hamzabükü-Sarpıncık-Sazak-Badembükü arası fotoğrafları görmek için lütfen burayı tıklayınız.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 21. Etabı - Kumbükü-Hamzabükü-Sarpıncık-Sazak-Badembükü arası videoyu görmek için lütfen burayı tıklayınız.