15 Kasım 2017 Çarşamba

KARYA (Karia) YOLU - 19. Etabı - Bozburun Yarımadası Bölümü (4) - (Taşlıca-Loryma(Bozukkale) - Karamaka-Tola-Asardibi Arası)

04-05 Kasım 2017 tarihlerinde, 2013 yılında başladığımız Karya (Karia) Yolu faaliyetimizin son etaplarından biri olan, Bozburun Yarımadası Bölümü’nün son kısmı Taşlıca-Loryma(Bozukkale)-Karamaka-Tola-Asardibi arasını yürümek üzere, Sn. Zeki VAROL
rehberliğinde 40 arkadaş İzmir’den hareket ediyoruz. Bayır Köyü girişinde Yakup’un Yeri’nde
gözleme ile kahvaltı yaptıktan sonra yürüyüş başlangıç noktamız olan Taşlıca Köyü’ne 9.30 sularında gelip, 09.45'te Serçe Limanı yönünde
yürümeye başlıyoruz. Yakın zamana kadar Taşlıca Köyü’nün içme suyu ihtiyacını karşılayan Kırkkuyular’ın yanından geçerek, Karya kenti olan Phoenix kalıntıları arasında yürümeye devam ediyoruz. Rotamız, yer yer Bodrum Kalesi’nde sergilenen Serçe Limanı
Batığı’nın çıkarıldığı koya kadar asfalt yol üzerinde, yer yer de Phoenix kalıntıları arasındaki taş döşeme patikalarda devam ediyor. Her yer, taş, alıç ağacı ve badem ağacı ile kaplı. Serçe Limanı’na yakın bir noktadan sağa sapıp yükselmeye başlıyoruz.
12.30 civarında verdiğimiz öğle molasında başlayan yağmur, patikalardaki taşları daha da kaygan hale getiriyor. Allahtan bugünkü rotamız kısa. 14.30 sularında, birinci gün hedefimiz olan Loryma (Bozukkale) kalıntılarının bulunduğu Bozuk Bükü,
görünmeye başlıyor. Yoğun yağmur altında 15.00 sıralarında Loryma Beach Tesisleri’ne ulaşarak birinci gün etkinliğimizi bitiriyoruz. Wikiloc’a göre bugün, 229 metreden başlayıp iniş-çıkışlar yapa yapa 13,10 km. yürümüşüz. Tekne ile getirilen kamp
yüklerimiz Loryma Beach’in tahta iskelesine indirilip üzeri naylon ile kapatılmış. Loryma Beach sahibi Sn. Bekir TUNCEL’in (0 533 343 4264) hazırlattığı çayı sundurmada içip ısınırken, yağmur altındaki muhteşem Bozuk Bükü’nü seyrediyoruz. Çaylar çok iyi geliyor.
Erol ve İsmail Bey’ler denize giriyor. Deniz aslında sıcak, sorun denizden çıkınca, dışarısı daha soğuk. Yağmur ara ara azalsa da hiç kesilmiyor. Sonunda arkadaşlar birer birer naylonun altından kamp yüklerini alıp yağmur altında çadırlarını kuruyorlar. Ben çadır kurmaktan
vazgeçiyorum. Sundurmada, sedirin üzerinde, uyku tulumunda yatacağım. Yağmur 21.00 sıralarında kesiliyor. Akşam yemeğimiz çorba, çupra ızgara ve salata. Bekir Bey ve ekibini kutluyorum. Gerçekten çorba da, balık da, salata da nefis olmuş. Ellerine sağlık.
Bu vesile ile Bekir Bey ve ekibine bir kez daha çok teşekkür ediyorum. Sımsıcak gülen yüzleri ile bizleri rahat ettirebilmek için ellerinden gelen her şeyi yapıyorlar. 05 Kasım sabahı hava güneşli, pırıl pırıl. Çadırlar toplanıp iskeleye bırakıldıktan sonra denizin
kıyısında, getirdiğimiz malzemeler ile kahvaltı yapıp 08.30 sularında ikinci gün yürüyüşümüze başlıyoruz. Kamp yüklerimiz resmen mavi yolculuk yapıyor, yine tekne ile dönecek. Bizler ise yürümeye devam. Önce, geniş bir alana yayılmış Loryma kalıntılarının
en etkileyici yapısı olan Kale’ye gidiyoruz. Burunbaşı üzerinde bulunan Kale’nin 9 dikdörtgen kulesi varmış. Biz kuzeydeki kulede fotoğraflar çekip muhteşem Bozuk Bükü’nü seyrettikten sonra mübadele ile terkedilen Rum Köyü Karamaka’ya doğru devam ediyoruz.
Saat 11.10'da köye ulaşıyoruz. İsteyen arkadaşlar Tola Limanı’na giderken diğerleri Karamaka harabeleri arasında dinleniyorlar. Yunanistan’ın Sömbeki (Symi) Adası köyün her yerinden ve Tola Limanı’ndan görülüyor. Neredeyse yüzme mesafesi
kadar yakın. Mübadele ile köyden ayrılan Rum’lar Sömbeki(Symi) Adası’na göçmüşler. Karayannis, Karakaçanyis, Karamannis gibi soyadları “kara” ile başlayanlar, Karamaka Köyü’nden göçen Rum’larmış. Saat 12.00 sularında tekrar yürümeye başlayıp
12.55'te öğle molası veriyoruz. Moladan sonra rota üzerindeki tek su kaynağı olan Antik Çeşme’ye geliyoruz. Oldukça kurak bir yaz geçirmemize rağmen çeşmenin suyu az da olsa akıyor. Antik Çeşme’den sonra irili ufaklı keskin taşlar üzerinde iniş-çıkışlar yapa yapa
birkaç tane taşlı tarladan geçerek saat 17.30 sıralarında Asardibi’ne ulaşıp, ikinci gün etkinliğimizi bitiriyoruz. Wikiloc’a göre bugün 19,10 km. yürümüşüz. Böylece 2 günde toplam 32,20 km. yürümüş olduk. Taşlıca-Loryma (Bozukkale)-
Karamaka-Tola-Asardibi arası tamamen, irili ufaklı keskin taşlar üzerinde yüründüğü için oldukça zorlu bir etap. Özellikle yağmurlu havalarda ıslanan taşlar daha da kaygan hale geleceğinden bence
yürünmemeli. Çünkü bölgede herhangi bir ulaşım imkanı olmadığı için yaralanma halinde çok zor durumda kalınabilir. Rota üzerindeki tek su kaynağı Antik Çeşme. Kırmızı-beyaz işaretler gayet iyi.
Mesafe-yön levhaları ise yeterince var. Bu etap ile Karya (Karia) Yolu’nda toplam 748,70 km. yürümüş olduk. Bir kez daha sevgili dostum Sn. Zeki VAROL
en başta olmak üzere milli artçımız Refik KIZILATA’ya, yürüyüşçü 40 arkadaşıma ve kaptanımız Ahmet Bey’e çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.

KARYA(Karia) YOLU - 19. Etabı - Bozburun Yarımadası Bölümü(4) fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

KARYA(Karia) YOLU - 19. Etabı - Bozburun Yarımadası Bölümü(4) videosunu görmek için lütfen burayı tıklayınız.