29 Kasım 2017 Çarşamba

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 20. Etabı - Karaburun-Bozköy-Tepeboz-Yeniliman-Kumbükü Arası

Sevgili arkadaşlarım Sn. Muhammed KİRAZDİKEN ve Sn. Kemal TIRPAN ile 23-24 Kasım 2017 tarihlerinde, 2017-2018 sezonu EFES-MİMAS (İYON) YOLU yürüyüşlerimize hayırlısıyla başladık. Yılın en kısa günlerinde olmamız,
yürüyeceğimiz rotaların Karaburun ve Ülkemizin en kuzeybatı ucunda olması sebebiyle,
faaliyetlerimizi bir gece konaklamalı iki gün şeklinde yapmaya karar veriyoruz. Çünkü İzmir Karşıyaka’dan saat 07:00’de
hareket ettiğimizde, yürüyüş başlangıç noktasına saat 12:00’den önce varamıyoruz. Etkinliğimizin ilk günü olan 23.11.2017 Perşembe günü, EFES-MİMAS (İYON) YOLU’nun 20. Etabı olarak Karaburun-
Bozköy-Tepeboz-Yeniliman-Kumbükü arasını yürümek üzere, aracımızın birini saat 10:30 sularında, etkinlik bitiş noktası Kumbükü’ne bırakıyoruz. Diğer aracımız ile saat 11:45 sularında Karaburun Merkez’e
gelip ünlü Nergis Kafe’nin yanından yürümeye başlıyoruz. Abdullahağa Camii’nin yanından geçerek Karaburun’un dışına, doğaya çıkıyoruz. Hava pırıl pırıl güneşli, 17-18 derecelerde. Son yağmurlar ile her yer
yemyeşil. Hatta papatyalar çıkmaya başlamış bile. Yapraklı ağaçlar ise, sapsarı. Çok hoş bir tezat bu. Ağaçlar sonbaharı yaşarken, yağmura susamış toprak ilkbaharı yaşıyor. Saat 12:25 sularında Tarihi Çullu
Camii’nin de bulunduğu Çullu Mesire Yeri’ne geliyoruz. Cami kapalı olduğu için dışarıdan fotoğraflayıp devam ediyoruz. Denizi sağ kolumuza takıp yükseldikçe, manzara nefeslerimizi kesecek derecede güzelleşiyor.
Bir tarafımız Karaburun Limanı, hemen ön tarafında bulunan Büyükada, diğer tarafımız ise Akdağ ile Karadağ. Zeytinlikler, çamlar içinde devam eden patikada, birbirinden güzel koyları seyrede seyrede
yürüyoruz. Sadece puslar altındaki Midilli Adası’nı göremiyoruz. Saat 12:45 sularında Hanife Ana ile oğlu Soner Bey'in keçi ağılının, saat 13:15 sularında da Hisarcık Köyü yıkıntılarının içinden geçiyoruz.
Hisarcık Köyü, 1949 yılında yaşanan şiddetli depremde oturulamayacak hale geldiği için terk edilmiş. Köyün üst tarafındaki binbir şekle girmiş 2 dut ağacı var.  Kurnasında su bulunduğu halde akmayan
köy çeşmesinin depo kısmı, taş ile örülmüş. Köyün dışında bulunan başka bir keçi ağılının üst tarafından devam ederek kısa bir çarşak geçişi yaptıktan sonra maki bitki örtüsü arasındaki patikalarda, yer yer düzgün
taşlı zeminlerde devam ediyoruz. Bozköy’ü yukarıdan gören güzel bir manzarada verdiğimiz kısa öğle molasından sonra saat 14:30 sularında Bozköy’e ulaşıyoruz. Hiç oyalanmadan Uzundere Vadisi’ne inen
asfalt yoldan devam edip Uzundere Köprüsü’nü geçtikten sonra sola, toprak yola girerek yükselmeye başlıyoruz. 2,5 – 3 Km. kadar sonra toprak yoldan sağa, yangın atlama yoluna girerek oldukça dik bir
çıkış yapıyoruz. Çıkışın sonunda bulunan keçi ağılının yanından geçtikten sonra müthiş manzarası ile Tepeboz Köyü bizleri karşılıyor. Tepeboz Köyü’nde akmayan çift taraflı tarihi çeşmenin yanına geldiğimizde saat
16:00’yı gösteriyor. Biraz ileride oturan Erdoğan ARSALI ve Hasan ÇAKARER ile fotoğraf çekilip sohbet ediyoruz. Erdoğan Ağabey’in anlattığına göre 1970 yılında köyde, 80 hane, 3 kahve 5 bakkal varmış. Şimdi ise sadece
5 hane ve yazları gelen 6 yazlıkçı varmış. Maalesef bütün köylerde durum aynı. Gençler artık köylerde durmuyor. Köyün çıkışında zeytin toplamadan dönen Sema-Süleyman GÖKÇELER çifti ile de biraz sohbet
ettikten sonra, saat 16:30 sıralarında Yeniliman’a varıyoruz. Karanlığa kalmamak için, hiç oyalanmadan önce Yeniliman’ın taşlı sahilinde, sonra da denize paralel devam eden toprak yolda yürümeye devam
ediyoruz. Denize dik inen her burunda Dalyan var. Manzara ise müthiş. Bu taraftan Sakız Adası’da belli belirsiz görünüyor. Sabah aracımızı bıraktığımız bakir Kumbükü’ne gün sonu kızıllığında saat 17:55 sularında
ulaşarak birinci gün etkinliğimizi bitiriyoruz. Wikiloc’a göre bugün 20,16 km. yürümüşüz. Daha önce görmediğimiz, Yarımada İzmir projesi GPS verileri ve kırmızı-beyaz işaretlerle keşif duygusu içinde ilk defa yürüdüğümüz
bu etap, bugüne kadar yürüdüğümüz Efes-Mimas Yolları’nın en güzel bölümlerinden birisi. Rota, kırmızı-beyaz boya ile çok güzel bir şekilde işaretlenmiş. Mesafe ve yön levhaları ise her yerde bolca var.
Köylerden geçtiği için su sıkıntısı yok3 Tane keçi ağılının yanından geçildiği için çoban köpeklerine dikkat edilmeli. Hemen akşam kalacağımız Yeniliman’a dönmek üzere hareket ediyoruz. Yaptığımız
araştırmaya göre Yeniliman’da 2 pansiyon var. Bizim kaldığımız Kalamar Cafe-Pansiyon ile Akdağ Restauran-Pansiyon. İkisinin de balık restoranı bulunuyor. Kalmak isteyenlerin temizlik ve hizmet açısından fazla bir
beklentiye girmemesi gerekiyor. Güzel İzmir’imize yaklaşık 120-130 km. mesafede hala bu kadar güzel, bu kadar bakir alanların olması beni çok mutlu ediyor. Bu güzel rotalarda birlikte yürüdüğüm sevgili arkadaşlarım
Sn. Muhammed KİRAZDİKEN ile Sn. Kemal TIRPAN’a bir kez daha çok teşekkür ederek etkinliğimizin ilk günü hakkındaki yazımı bitiriyorum.
Sağlıkla kalın.
Ayhan YÖRÜK

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 20. Etabı - Karaburun-Bozköy-Tepeboz-Yeniliman-Kumbükü arası fotoğrafları görmek için lütfen burayı tıklayınız.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 20. Etabı - Karaburun-Bozköy-Tepeboz-Yeniliman-Kumbükü arası videoyu görmek için lütfen burayı tıklayınız.