7 Mayıs 2017 Pazar

KARYA (Karia) YOLU - 18. Etabı - Bozburun Yarımadası Bölümü (3) - (Selimiye-Bayır-Şelale-Hydas-Turgutköy-Orhaniye-Kastabos-Hisarönü Arası)

22-23 Nisan 2017 tarihlerinde, bu yılın son Karya Yolu faaliyeti olan, Bozburun Yarımadası Bölümü (3), Selimiye-Bayır-Şelale-Hydas-Turgutköy-Orhaniye-Kastabos-Hisarönü arası yürüyüşümüz
için, Sn. Zeki Varol rehberliğinde 33 arkadaş tekrar Marmaris’e hareket ediyoruz. Artık Karya
Yolu’nda sona iyice yaklaştık. Kısmet olursa sonbaharda yürümeyi planladığımız Bozburun Yarımadası
Bölümü’nde 1 (Taşlıca-Loryma-Bozukkale Etabı), Muğla Çevresi Bölümü’nde de 1 (Muğla-Yatağan-Stranokeia Etabı) olmak üzere, sadece 2 etap kaldı. 27-28 Nisan 2013 yılında başladığımız Karya Yolu
faaliyetimizde şu ana kadar toplam 716,50 km. yürümüş olduk, şükürler olsun. Ülkemizin bu cennet köşesini adım adım yürümemizi, Anadolu’muzun öz ve öz asıl uygarlıklarını daha iyi tanımamızı ve o kadim
uygarlıkların izlerine dokunmamamızı sağlayan en başta Sn. Zeki VAROL olmak üzere, Likya Yolları’ndan beri çekirdek kadro olarak çok iyi bir ekip olan yürüyüş arkadaşlarıma ne kadar teşekkür etsem azdır.
Allah hepsinden razı olsun. 22 Nisan 2017 sabahı geldiğimiz Marmaris-Bozburun Karayolu Selimiye girişinde saat 07.50'de etkinliğimize başlıyoruz. Kızılköy’ün üst tarafında ismini tespit edemediğimiz oldukça geniş alana yayılmış antik yerleşimin
içinden geçerek yükseliyoruz. Selimiye Bayır arası küçüklü büyüklü, keskin, oldukça taşlı bir rota. Binbir renk çiçek ile bezenmiş doğada, tam bir bahar havasında yürümeye devam ediyoruz. Ayrıca
her yer kekik. O kadar taze ve körpeler ki ekip bazen kekik toplamaktan yürümeyi unutuyor. Taşlık coğrafyanın ortasında, küçük küçük yemyeşil düzlük alanlardan geçip saat 12.20'de Bayır Köyü
merkezine ulaşıyoruz. 1.880 yaşında olduğu yazılı devasa kutsal çınarın altında öğle molası veriyoruz. Altın dişli bir Abla’nın fırında pişirdiği sıcacık bazlama ekmeğinden alarak içini peynir ile doldurup kutsal
çınarın altında ayran ile yiyorum. Daha ne olsun. Saat 12.45'te Turgutköy Şelalesi’ne doğru, tekrar yürümeye başlıyoruz. Etabın bu kısmı önceki bölüm gibi zorlu değil. Tamamen çam ormanları içindeki
yollarda ve patikalarda devam ediyor. Bugüne kadar yürüdüğümüz kuş seslerinin en yoğun olduğu etaplardan biri, diyebilirim. Saat 15.00 sularında Turgutköy Şelalesi’ne ulaşıyoruz. Şelalede ağaç
çeşitliliği daha da artıyor. Yemyeşil orman dokusunu erguvanlar pembeye boyamışlar. Kuş sesleri ile suyun sesi birbirine karışıyor. Şelaleyi boydan boya inerek Marmaris-Bozburun karayolunun kenarında 15.30
sularında birinci gün etkinliğimizi bitiriyoruz. Yürüyüşün sonunda sevgili Recep GÜREL arkadaşımız, sürpriz olarak kendi yaptığı şambali tatlısını ikram etmesiyle, ilk günkü etkinliğimiz bayrama dönüyor.
Tatlı partisinden sonra otobüsümüze binerek bir grup arkadaşımızı Çubucak Orman Kampı’na bırakıyoruz. Biz de, Marmaris merkezde bulunan, daha öncede birkaç kere kaldığımız Almena Otel’e gidiyoruz.
(0 252 443 8228-29 – www.hotelalmena.com) Wikiloc’a göre bugün 30 m.’den 468 m.ye 3-4 kez çıkış ve iniş yaparken 18,82 km. yürümüşüz. Yukarıda da belirttiğim gibi Selimiye-
Bayır arası oldukça taşlı, dik çıkış ve inişleri olan zorlu bir rota. Bayır-Şelale arası ise zorlu olmayan, tamamen orman içinde geçen çok güzel bir rota. Çeşme, Bayır Köyü dışında yok. Kırmızı-beyaz
işaretlemeler çok iyi. Ayrıca her yerde taş babalar var. Mesafe-yön levhası köy ve ören yerlerinde var. 23 Nisan 2017 sabahı, Çubucak Orman Kampı’ndaki arkadaşlarımızı aldıktan sonra dün yürüyüşü bitirdiğimiz noktaya gelerek, 09.00 sularında
etkinliğimizin ikinci gününe başlıyoruz. Önce, MÖ 3. yüzyılda yaşayan Rodos'lu boksör Diagoras ve karısı Aristomakha için yapılan Türkiye'nin tek PİRAMİT MEZARI’na geliyoruz. Mezar kitabesinde "Hiçbir korkak mezarıma zarar vermesin. Çünkü ben en yukarıda olarak her şeyi gözetleyeceğim." yazdığı halde maalesef
Diagoras ve eşine ait anıt mezarın en üstünde olduğu tahmin edilen heykel kaçak kazılar sonrası kaçırılmış. Çok özel ve de çok güzel, farklı bir antik yapı. Sonra Hydas Antik Kenti’ne çıkıp Selimiye ve diğer koyların muhteşem manzarasını seyrediyoruz. Burada Antalya Albedro Trek grubuyla karşılaşıp kısa bir süre
birlikte yürüdükten sonra, onları arkamızda bırakarak 12.00 sularında Turgut Köyü’ne ulaşıp öğle molası veriyoruz. Köy camisinin bahçesindeki çay ocağı çayları, köylülere 1.00 liraya, Bizlere 1.50 liraya satıyor.
Bizlere bunu yapanlar yabancı turistlere neler yapmaz? Ülke turizminin en gelişmiş bölgesinde bunca yıl sonra hiçbir şey değişmemiş maalesef. Hala, buraya
gelenler bundan sonra hiç gelmeyeceklermiş gibi algılanıp yolunacak kaz olarak görülüyor ne yazık ki. 12.20'de Turgutköy’den ayrılarak Orhaniye’ye doğru
devam ediyoruz. 13.15'te de Kızkumu(Bybassos)’na gelip denizin üzerinde yürüyoruz. Hava biraz rüzgarlı. 13.30 sularında Kastabos Antik Kenti’ne doğru tekrar yürümeye başlıyoruz.
Rota burada bir müddet Marmaris-Bozburun Karayolu’nda, araçlar ile iç içe devam ediyor. Sonra sağ tarafa giden asfalt yola sapınca araç trafiğinden kurtuluyoruz. Karya dilinde “Tapınak Düzlüğü”
anlamına gelen Kastabos’a 14.40'ta ulaşıyoruz. Tapınak yıkıntıları üzerinde biraz dinlenip sessizlik molasından sonra, Hisarönü’ne doğru inişe geçip 16.10'da ikinci gün etkinliğimizi bitiriyoruz
Wikiloc’a göre bugün 30 m.den 340 m.ye çıkış ve inişler yaparken 19,07 km. yürümüşüz. 2 günlük etkinlik sonunda da toplam 37,89 km. yol katetmişiz. Şelale-Hisarönü rotası, tamamen orman
içinde geçen, zor olmayan çok güzel bir etap. Ara ara Bozburun-Marmaris karayolunda devam etmesi tek olumsuz yanı. Çeşme hiç görmedim. Kırmızı-beyaz işaretlemeler çok iyi. Mesafe-yön levhası yerleşim
yerlerinde var. Bölgede arıcılık yapıldığı için arılara karşı dikkatli olunmalı. Ayrıca bölge yazın çok sıcak olduğundan yürüyüşler kasım-nisan dönemi dışındaki yürüyüşler çok daha zorlu olabilir. En başta sevgili
dostum Sn. Zeki VAROL olmak üzere, artçılarımız Refik KIZILATA, Yaşar KÜSBECİ ve Birol SAĞIN’a, yürüyüşçü 33 arkadaşıma ve kaptanımız Sn. Alper CAN’a tekrar çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.

KARYA(Karia) YOLU - 18. Etabı - Bozburun Yarımadası Bölümü(3) fotoğraflarını görmek isterseniz lütfen burayı tıklayınız.

KARYA(Karia) YOLU - 18. Etabı - Bozburun Yarımadası Bölümü(3) videosunu görmek isterseniz lütfen burayı tıklayınız.