16 Kasım 2016 Çarşamba

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 9. Etabı - (Kavacık-Payamlı-Çamlı Arası)

13.11.2016 Pazar günü, Sn. Muhammed KİRAZDİKEN rehberliğinde Sn. Kemal TIRPAN ile birlikte, EFES-MİMAS (İYON) YOLU 2016 – 2017 sezonu yürüyüşlerimize, geçen sezon bıraktığımız Kavacık Köyü’nden başladık. Önce aracımızın birini yürüyüşün
bitiş noktasına bırakmak üzere Çamlı Köyü’ne geldik. Burada bir şeyler atıştırdıktan sonra, diğer
aracımız ile yürüyüş başlangıç noktamız olan Kavacık Köyü’ne hareket ettik. Meteorolojiye göre yağmur saat 10:00
sularında kesilecek ve hava parçalı bulutlu olacak. Siyah bulutların rüzgarla İç Ege’ye doğru hızlı bir şekilde gittiğini görünce bizlerde saat 10:00 sularında yürüyüşümüze başladık. Gerçekten bir süre sonra hiç
yağmur bulutu kalmadı. Hava pırıl pırıl oldu. Sonbaharın bütün renkleri yağmurla yıkandığı için, daha bir canlı, daha bir güzel oldu. Oysa Kemalpaşa tarafında, Dede Dağı’na yürüyen arkadaşların, neredeyse bütün gün
yağmur yediklerini akşam öğrendim. Yürüdüğümüz orman içi yol saat 10:50 sularında ikiye ayrılıyor. Sol taraf Çamlı Deresi boyunca devam edip doğruca, kestirmeden Çamlı Köyü’ne gidiyormuş. Bizler ise İzmir
Büyükşehir Belediyesi’nin Yarımada İzmir-Efes-Mimas Yolu projesindeki rotadan yürüyeceğimiz için, sağ taraftan devam ediyoruz. Saat 11:50 sularında da Payamlı Köyü’ne ulaşıyoruz. Wikiloc’a göre,
Kavacık Köyü’nde 564 metre yükseklikten başlayan yürüyüşümüz, önce yaklaşık 300 metrelere iniş sonra tekrar 500 Metrede ki Payamlı Köyü çıkış şeklinde devam etmiş. Kavacık-Payamlı arasının tamamı,
orman içi yollarda, zorlu olmayan, kırmızı beyaz işaretlerin iyi olduğu çok güzel bir rota. Rota üzerinde 2 tane çeşme gördük ama suları çok azdı. Köyler dışında Yön Levhası da yok. Payamlı Köyü içinde, minik bir
tayı olan atın ayaklarına nal çakan, Sn. Hakkı SEVİM ile karşılaşıyoruz. Bizlere, nalları kendisinin imal ettiğini, bu bölgedeki tek nalbant olduğunu anlatıyor. Minik tayı biraz sevdikten sonra Payamlı Çeşmesi’nin karşısında
bulunan kafede birer çay içiyoruz. Saat 12:30 sularında da Çamlı’ya doğru yürüyüşe başlıyoruz. Tamamen Yarımada İzmir Projesi'ndeki GPS kayıtları üzerinde yürümemize rağmen hiç kırmızı beyaz işaretleme
görmüyoruz. Yani Payamlı-Çamlı arasında hiç kırmızı beyaz işaretleme yapılmamış. Sadece yürünerek GPS kayıtları alınmış. Yine orman içi yollardan döne döne Çamlı Deresi’nin bulunduğu vadiye iniyoruz. Rota Çamlı
Deresi’nin iki tarafında devam ettiği için saymadım ama 9-10 kez derenin bir o yanına, bir bu yanına geçiyoruz. Saat 14:00 civarında derenin küçük bir havuz yaptığı noktada öğle molası veriyoruz. Derede ki balıklar
bir süre sonra bizlere alıştıkları için saklandıkları yerlerden çıkıp kıyımıza kadar geliyorlar. Tabii ki birkaç parça ekmek için. Yani tamamen duygusal. Bu cennet gibi yerden saat 15:45 gibi ayrılıyoruz. Birkaç asırlık,
anıt ağaç niteliğindeki pek çok zeytin ağacının arasından geçiyoruz. Çamlı Köyü’ne çok yakın bir noktada bulunan Yön Levhası’ndaki kurşun deliği bizleri üzüyor. Bu nasıl bir cahillik, anlamak çok zor. 17:15 sularında Çamlı
Köyü’ne ulaşarak etkinliğimizi bitiriyoruz. Payamlı-Çamlı arası çok güzel bir rota. Hele mevsim bir de sonbahar olunca çamların, zeytinlerin yeşilleri arasında asmaların kırmızılığı, çınar ve meşe yapraklarının sarılığı ile bin bir
çeşit sonbahar renginin içinde, gerçekten çok güzel bir etap.  GPS kayıtları olmasına rağmen, ne yazık ki kırmızı beyaz boya ile işaretlenmemiş. 500 Metrelerde ki Payamlı Köyü’nden dik bir inişle Çamlı
Deresi’nin bulunduğu vadiye yaklaşık 100 metrelere kadar iniliyor. Sonra derenin iki yanında devam ediyor. O yüzden yağmurlu havalarda ve derenin kabarık olduğu zamanlarda bu rotayı yürümek zor
olabilir.  Hiç çeşme yok. Yoğun tarım ve hayvancılıktan ötürü bence dereden su da içilmemeli. Bugün wikiloc’a göre toplam 16,83 km. yürümüşüz.
Yürüyüş arkadaşlarım Sn. Muhammet KİRAZDİKEN ile Sn. Kemal TIRPAN Ağabeylere çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 9. Etabı - Kavacık-Payamlı-Çamlı arası fotoğrafları görmek için lütfen burayı tıklayınız.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 9. Etabı - Kavacık-Payamlı-Çamlı arası videoyu görmek için lütfen burayı tıklayınız.