11 Mart 2016 Cuma

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 7. Etabı - (Kavakdere-Beyler-Gödence Arası)

06 Mart 2016 Pazar sabahı KAVAKDERE-BEYLER-GÖDENCE arasını yürümek üzere İyon Dağcılık ekibinden 22 arkadaş ile Gödence Köyü’ne geldik. Zira bu etabı, Büyükşehir Belediyesi’nin 
oldukça güzel hazırladığı “Efes - Mimas Yolu - Yarımada Rota Rehberi” kitabı tavsiyesine
uyarak, tersten yürüyeceğiz. Kitapta, parkur sürekli yükselen bir rota izlediği için ters istikamette  
yürünmesi tavsiye ediliyor. Antik dönemde Teos kentinin şarap ve zeytinyağı üretim bölgesi olan Kızıldağlar üzerinde ki köylerde, bugünde en önemli geçim kaynağı zeytin, zeytinyağı, üzüm ve 
şarap. Özellikle Gödence’de birçok zeytinyağı fabrikası ile şarap evi bulunmakta. Yani iki-üç bin yıldır yörede değişen çok bir şey yok. Kızıldağlar ve bölge kızılçam ormanları ile İzmir’in, hem akciğerleri 
hem de Seferihisar, Kavakdere, Ürkmez gibi birçok baraj ve gölet ile su havzası konumunda. Gödence köy meydanında bulunan kahvede kahvaltımızı yaptıktan sonra, saat 10:00 sularında Beyler Köyü 
istikametinde yürüyüşümüze başlıyoruz. Yaklaşık 1,5 km. asfalt yolda devam ettikten sonra sola, toprak yola giriyoruz. Ilıman geçen kış sebebiyle tabiat tamamen uyanmış. Misler gibi kokan azırgan 
çiçekleri, her yeri sarıya boyamışlar. Şu ana kadar katır tırnağı sandığım sarı çiçeklerin azırgan çiçeği olduğunu, Gödence köy kahvehanesinde köylülerden öğrendim. Biliyorsunuz öğrenmenin  
yaşı yok. Yemyeşil toprak ana, rengarenk çiçeklerle, karabaş otlarıyla, bembeyaz papatyalarla, sanki gelinlik giymiş gibi. Sanki bu geline, ağaçlarda çiçekleriyle en güzel taçları yapmışlar. Seferihisar  
Barajı manzarasında bir müddet yürüdükten sonra vadiye doğru inerek önce Kocabahçe Deresi’ni, sonra da Keten Deresi’ni geçiyoruz. Sonra yine zeytin bahçeleri içinde ki yollardan yükselerek  
saat 12:50 sularında Beyler Köyü’ne ulaşıyoruz. Köy kahvesinde bir saat kadar öğle molası veriyoruz. Gödence’den zeytinyağı alışverişi yapmayanlar buradan zeytinyağlarını alıyorlar. Zira burasının da en  
önemli geçim kaynağı zeytin ve zeytinyağı. Zaten rotanın tamamında yüzlerce yıllık, belki de 300-400-500 yıllık zeytin ağaçları var. Gövdeleri resmen heykel gibi. Bence birçoğu anıt ağaç olma  
özelliği taşıyor. Saat 13:45 sularında tekrar yürüyüşe başlıyoruz. Köyden çıktıktan sonra zeytin bahçeleri arasında ki traktör yollarından çiçeklerle bezenmiş yemyeşil bir doğada Kavakdere  
Baraj manzarası eşliğinde genellikle iniş yaparak yürüyüşümüz devam ediyor. Saat 15.30 sularında Kavakdere Barajı kenarında ki asfalt yola indiğimizde etkinliğimizi bitiriyoruz. Zira buradan 
Kavakdere Köyü’ne kadar rota, 6 km. asfalt üzerinde devam ediyor. Bu arada kaptanımız Birhan Bey bizler için çay demlemiş. Bu güzel ortamda yürüyüşün sonunda sıcacık çay çok iyi geliyor.  
Buradan aracımız ile Gödence yolu üzerinde ki MMG Şarapçılık tadım evine geliyoruz. Ekibin bir bölümüyle 5 değişik şarabı çok güzel bir sunum ve anlatım eşliğinde tadıyoruz. Bu arada 
bugün Gaye Hanım’ın doğum günüymüş. Kadehlerimizi Gaye Hanım için tokuşturup doğum gününü sağlık ve huzur dilekleriyle kutluyoruz. Timukan Hanım ile Mert Bey’den dinlediğimiz Agora meyhanesi 
şarkısı ile güzel günümüzü bitirip dönüşe geçiyoruz. Rota genellikle orman ve zeytin bahçeleri arasında ki traktör yolları ile patikalarda iniş ve çıkışlar şeklinde devam ediyor. 
Gödence Köyü çıkışında 1,5 km., Kavakdere Barajı ile Kavakdere arasında da 6 km. asfalt yol var. Yağmurlu havalarda dere geçişleri dikkate alınmalı. Güzergah üzerinde 3-4 tane çeşme var. 
Mesafe levhaları bolca var. Kırmızı beyaz işaretler ise yeterli. Endomondo'ya göre; Minumum 134 m.'den Maksimum 547 m.'ye çıkarak, toplamda 518 m. iniş, 923 m. çıkış yaparak toplam 
16.22 km. yürümüşüz. Wikiloc'a göre ise; Minumum 133 m.'den Maksimum 497 m.'ye çıkarak, toplamda 554 m. iniş, 887 m. çıkış yaparak toplam 13.3 km. yürümüşüz. Wikiloc'un mesafe verisi, 
Yarımada İzmir projesi mesafe levhaları ile örtüşüyor. Bence daha sağlıklı gibi. Bir iki yürüyüşte daha karşılaştıracağım. Başta 
sevgili rehberimiz Sn. Muhammet KİRAZDİKEN olmak üzere 22 arkadaşıma ve kaptanımız Birhan Bey’e tekrar çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.
Sağlıkla kalın.
Ayhan YÖRÜK


EFES-MİMAS (İYON) YOLU 7. Etabı – Kavakdere-Beyler-Gödence arası fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 7. Etabı - Kavakdere-Beyler-Gödence arası videosunu görmek için lütfen burayı tıklayınız.




11 yorum:

  1. Mert MORAY
    Çok güzel emeğine sağlık abim:)
    12 Mart 2016 21:26

    YanıtlaSil
  2. Mustafa KIZILCA
    Eline,yüreğime,emeğine sağlık. Çok teşekkür ederim Ayhan Hocam.
    12 Mart 2016 21:31

    YanıtlaSil
  3. Osman RUSÇUKLU
    Ayhan Hocam emeğinize sağlık.Uzun zamandan sonra sizlerle yürümek keyifliydi.Yürüyüş sonrası neyin çarptığını anlamak zor olmadı.İçilen bir kaç kadeh şarap değil,kesinlikle Oksijendi.....!
    12 Mart 2016 23:02

    YanıtlaSil
  4. Gülsüm SARIŞEN
    Ellerinize sağlık Ayhan abicim...
    12 Mart 2016 23:12

    YanıtlaSil
  5. Nadir ŞENER
    Ayhan bey tebrikler çok iyi hazirlamissiniz elinize sağlık.
    12 Mart 2016 23:28

    YanıtlaSil
  6. Timukan KARACA
    Yuruyusumuzu cok acik ve net bir anlatimla paylasmissiniz , tesekkurler ve emeginize saglik Ayhan hocam .
    13 Mart 2016 00:01

    YanıtlaSil
  7. Talat TOHUMCU
    Ellerine sağlık Ayhan Yörük abi.
    13 Mart 2016 20:15

    YanıtlaSil
  8. Süleyman TEMİZER
    Teşekkürler Ayhan bey, emeklerinize sağlık...
    14 Mart 2016 13:47

    YanıtlaSil
  9. Ertuğrul TUGAY
    Elinize, gözünüze sağlık Ayhan Bey. Harikasınız.
    14 Mart 2016 22:38

    YanıtlaSil
  10. Muhammed KİRAZDİKEN
    Ayhan Bey tebrikler, elinize, emeğinize sağlık.. Bu güzel çalışma için size ve katılan tüm arkadaşlara ayrı ayrı teşekkür ederim.... Selamlar..
    15 Mart 2016 10:37

    YanıtlaSil
  11. Bahadır BİLGENOĞLU
    Ben de İyon dağcılık ekibinin bir ferdi olarak sana teşekkür ederim Ayhan abim....yüreğine sağlık.....
    16 Mart 2016 10:41

    YanıtlaSil