20 Şubat 2016 Cumartesi

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 6. Etabı - (Lebedos-Payamlı-Kavakdere arası)

14 Şubat 2016 Pazar günü İyon Dağcılık ekibinden 19 + 2 çocuk toplam 21 arkadaş ile EFES-MİMAS (İYON) YOLU 6. Etabı olan Lebedos-Payamlı-Kavakdere arasını yürümek üzere Gümüldür’e
geldik. Önce Çamlıhemşin’li dostumuzun fırınından aldığımız çeşit çeşit gevrek ve
böreklerle, fırının hemen yanındaki kahvehanede güzel bir kahvaltı yapıyoruz. Bu arada Çamlıhemşinli dostumuz
gevrek poğaçanın rahatça yenilebilmesi için fırının önüne kocaman bir çay makinası koymuş. Herkes buradan ücretsiz çay alabiliyor. Kahvaltıdan sonra yürüyüş başlangıç noktamız olan Lebedos Ören
Yeri’nin altına kadar aracımız ile gidip, saat 10:00 sıralarında yürüyüşe başlıyoruz. Lebedos klasik dönemde sikke basmayan tek İon kentiymiş. Arkeolojik kazı yapılmadığı için geçmiş tarihi ile ilgili
bilgi oldukça azmış. Bir müddet Ören yerinden Gümüldür’ü, uçsuz bucaksız kilometrelerce uzanan Ürkmez Sahili ile gümbürdeyerek kumsalı döven dalgaları seyrettikten sonra, deniz kıyısına inerek
yürüyüşümüze devam ediyoruz. Sahil bandını 6250 sokaktan Ürkmez merkeze girerek bırakıyoruz. Bir müddet portakal ve zeytin bahçeleri arasında yürüdükten sonra saat 11:25 sularında Ürkmez
Barajı’na geliyoruz. Hava bulutlu ama 17-18 derecelerde. Her yer yemyeşil. Rengarenk çiçekler açmaya başlamış. Bazı ağaçlar çiçeklenmiş. Aynı Ahmet ARİF’in “Dağlarına bahar gelmiş
memleketimin...” dizesinde olduğu gibi. Tam yürüyüş havası. Tek olumsuzluk bütün çamları kanser gibi sarmış olan kese tırtılı
hastalığı. Orman içi yolda devam ederek saat 11.55 sıralarında Payamlı Köyü’ne geliyoruz. Küçük dev dağcılarımız Mete ve Eren’i alacak arkadaşımızın eşini beklerken köyün ortasındaki tertemiz
yemyeşil parkta öğle molası veriyoruz. Bu arada Payamlı, geniş, ferah, yolları taş döşeli, tertipli, düzenli, pırıl pırıl bir köy görünümünde. Saat 13:00 Sıralarında tekrar yürümeye başlıyoruz.
Orman içi yollar ile yangın atlama yollarında sürekli iniş ve çıkışlar yapa yapa devam eden yürüyüşümüzü, saat 17:00 sularında, Kavakdere Köyü’nde bitiriyoruz. Kavakdere Köyü, çok geniş bir
alana yayılmış, yoğun şekilde büyük ve küçükbaş hayvancılığın yapıldığı, dolayısıyla sürülerin ve köpeklerin bol olduğu bir köy. Kırmızı beyaz işaretleme çok iyi olmadığından, Büyükşehir
Belediyesi’nin Yarımada İzmir Projesi’nde yüklü haritaya bakarak, rotanın bazı bölümlerini bypass ediyoruz. Projeye göre 19 Km. olan rotada bizler, cep bilgisayarımda yüklü endomondo uygulamasına göre minumum 26 m.'den, maximum 239 m. rakıma
yükselerek toplam 21,69 km. yürümüşüz. Bu yürüyüşte 776 m. çıkış, 706 m. iniş yapmışız. Uzun olmasının dışında çok zorlu olmayan rota üzerinde, köyler dışında çeşme-su yok. İşaret levhaları ise her yerde var. Bir sonraki etap levhasının yanından
aracımıza binerek Gümüldür’e dönüyoruz. Gülsüm ve Ercan kardeşlerimizin yeni nişanlanmış olmaları, bu günün de sevgililer günü olması üzerine, onlar için yeniden sürpriz bir tören
düzenliyoruz. Bir kez daha kendilerine ömür boyu mutluluklar diliyorum. Allah ağız tadlarını hiç bozmasın. Klasik bir Metin ÇAMDERELİ rehberliği için kendisine ve yürüyüşçü 21 arkadaşıma çok teşekkür ederek yazımı bitiriyorum.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 6. Etabı - Lebedos-Payamlı-Kavakdere arası fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

EFES-MİMAS (İYON) YOLU 6. Etabı - Lebedos-Payamlı-Kavakdere arası video günlüğü görmek için lütfen burayı tıklayınız.