9 Kasım 2015 Pazartesi

KARYA (Karia) YOLU - 11. Etabı - (Muğla Çevresi Bölümü (1) - Datça Yarımadası Bölümü (1) - (AKYAKA-KUYUCAK-THERA-ULA GÖLETİ Arası) - (AKYAKA-AKÇAPINAR-GÖKÇE-ÇAMLIKÖY-KARACA-KARACASÖĞÜT Arası) - (SEDİR ADASI Tekne Turu)

...ve işte döndük. Dalyan-Ekincik Bölümü’nde 12 km. Gökova Körfezi Bölümü’nde 148 km. İç Karya Bölümü’nde 180 km. Beşparmak (Latmos) Dağı-Tekerlek Tepe zirve faaliyetinde de 27 km. olmak üzere toplam 367 km.sini yürüdüğümüz
Karya (Karia) Yolu etkinliğimize, 2015-2016 sezonunda, Datça Yarımadası ve Muğla Çevresi Bölümleri'yle
başladık. 29-30-31 Ekim 2015 tarihlerinde, Sn. Zeki VAROL rehberliğinde bu etaba 37 Karya sevdalısı arkadaş olarak katıldık.
Dört Gün olarak planladığımız faaliyetimizi, 01 Kasım genel seçimleri sebebiyle üç güne düşürmek zorunda kaldık. İlk gün yürüyeceğimiz Muğla Çevresi Akyaka-Ula Göleti arası etkinliğimizi ikinci gün yapmaya karar verdik. Yaz tatilinden yeni döndüğümüz
için 0’dan 908 m.’ye yükselerek Kıran Dağı'nı aşmak, sonrasında da iniş-çıkışlarla yaklaşık 1.200 m.’ye çıkmak bizi çok zorlayacaktı. İkinci gün etkinliği olan Akyaka-Çamlıköy faaliyeti toplamda 27 km. olmasına rağmen Akyaka-Ula Göleti’ne göre
daha az iniş-çıkışlı, genelde orman içi yollarda ve patikalarda, deniz kıyısına paralel, daha kolay bir etkinlik. Bu yüzden burayı birinci gün yürümenin daha uygun olacağını düşündük. Akyaka’nın içinden yaklaşık 2 km.’lik asfalt bölümü aracımız ile geçerek yürüyüş başlangıç noktamıza geliyoruz. Önce 29 Ekim Cumhuriyet
Bayramı’mızı kutluyoruz. Saygı duruşundan sonra İstiklal Marşı’mızı söyleyip yürüyüşümüze başlıyoruz. Kısa bir asfalt yürüyüşünden sonra önce Akyaka’nın ilk kuruluş yeri olan İdyma Kaya Mezarları’na geliyoruz. Sonra iki kenarı baştan sona okaliptüs ağaçları ile kaplı eski Marmaris Yolu’nda nostaljik bir yürüyüş
yaparak tosttu ile meşhur Akçapınar Köyü’ne ulaşıyoruz. Hafif çıkış-inişler ile zeytin ağaçları ve çam ormanları içindeki patikalarda, orman içi yollarda, dağ çileği yiyerek önce Gökçe Köyü’ne, sonra da denize paralel orman yollarından geçerek Çamlı Köyü'ne
ulaşarak faaliyetimizin ilk gününü bitiriyoruz. Birinci gün 25-26 km. civarında yürümüşüz. Mesafenin uzun olması, asfalt ile orman içi yolların sert yüzeyinin ayak tabanlarını zorlamasının dışında, çok güzel yumuşak bir etap. Kırmızı-beyaz işaretler gayet iyi. Yürüyüş
güzergahında hiç çeşme yok. Su, içinden geçilen köylerdeki marketlerden alınabiliyor. Bölgede yoğun arıcılık yapıldığından koyu renk ve kapalı giyinmek, parfüm, deodorant vb. kokular sürmemek gibi önlemler alınmalı. Bisiklet sevenler için
güzergah çok güzel ve mesafe-yön levhaları ile donatılmış. Çamlı Köy’den aracımız ile Akyaka’ya geçip akşam kalacağımız, Azmak’a 100 m. mesafedeki Okaliptus Apart’a geçiyoruz. Sezon sonu olmasına rağmen pırıl pırıl, tertemiz bir tesis. Karı koca Tomsan
ailesi tarafından işletiliyor. Akyaka’ya gideceklere gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim. (Sn. Muammer TOMSAN 0 533 249 1788 – 0 506 672 6713 - 0 252 243 4370) İkinci gün (30 Ekim 2015) yürüyüşümüz Akyaka’nın içinde yeni pazar yeri inşaatının yanından 08:15'te
başlıyor. Kıran Dağı 908 m.lik yüksekliği ile önümüzde duvar gibi bizi bekliyor. Sevgili Zeki VAROL'un anlatımıyla, Gökova Körfezi’ni sol kolumuza takarak, çok güzel bir çam ormanı patikasında, zikzaklar çize çize, kekik ve ada çayı kokuları, kuş
cıvıltıları eşliğinde, muhteşem Gökova Koyu manzarasında, bu sezon yürüyeceğimiz Datça Yarımadası’nın dantel gibi kıyılarını seyrede seyrede yükseliyoruz. Yaklaşık 3,5 saatlik zorlu ama güzel bir çıkışın sonunda saat 11.40'ta Kuyucak
Köyü’ne ulaşıyoruz. Bir saat kadar orman içi yolda yürüdükten sonra girdiğimiz patikada, iç içe geçmiş dikenli pıynar ve çalı cangılının içinde, üstümüz başımız, elimiz yüzümüz çizile çizile yürüdükten sonra 12:45'te öğle molası veriyoruz. Yarım saat sonra
çok sık pıynar ve dikenli çalı ormanına tekrar giriyoruz. Saat 15.45'te Yenice Köyü Taşlı Mahallesi'nden geçiyoruz. Pıynar ve dikenli çalıların içinde iniş-çıkışlarla 1.200 m.'ye kadar yükselerek Thera Antik Kenti’ne geldiğimizde saat 16.20 oluyor.
Sonra hafif eğimli orman içi yolda devam ederek 17.10'da Ula Göleti’ne ulaşıp, ikinci gün etkinliğimizi de bitiriyoruz. Bugün 20-21 km. civarında yürümüşüz. Bu faaliyeti ikinci güne almakla ne kadar doğru bir karar verdiğimizi burayı yürüyünce daha iyi
anlıyoruz. Bu etapta da hiç su yok. Çok sık dikenli çalı örtüsü hem gayet iyi durumdaki kırmızı-beyaz işaretlerin görünmesini engelliyor hem de yürüyüşü zorlaştırıyor. Ula Göleti’nden aracımız ile ayrılarak Ula’nın içinden geçip Akyaka’ya dönüyoruz. Merkezin aşırı kalabalık
olması ve otobüsün park sorunu sebebiyle Ula’da duramıyoruz. Akşam Akyaka’da balık keyfinden sonra dinlenmeye Okaliptus Apart’a geçiyoruz. Üçüncü gün (31.10.2015) aracımız bizi, birinci gün yürüyüşünü bitirdiğimiz, Sedir Adası tekne turlarının başlangıç
noktası olan, Çamlıköy’ün Saklıgöl Plajı’na getiriyor. Bu sefer Gökova Körfezi’ni sağ kolumuza takarak 08.30 sıralarında asfalt zemin üzerinde yürüyüşe başlıyoruz. Saat 09.40'ta Kum Köpekbalıkları’nın üreme alanı olan Boncuk Koyu’na geliyoruz.
Bundan sonra yürüyüşümüze önce orman içi yollardan devam ederek Karaca Adası ve Karaca Köyü’ne, sonra da kıyıya paralel çok güzel bir orman içi patikadan Karacasöğüt Koyu’na ulaşıp 13.00 sularında 2,5 günlük etkinliğimizi bitiriyoruz. Defne, dağ çileği,
yaban mersini, çam, zeytin vb. yemyeşil bitki örtüsü ile defne, adaçayı, kekik kokuları içinde, denize paralel, zorlu olmayan çok güzel bir rotada 15 km. civarında yürümüşüz. Kırmızı-beyaz işaretleme gayet iyi. 2,5 günlük etkinlik boyunca gördüğümüz tek
çeşme Karaca Köyü’nde. Bisiklet sevenler için birçok mesafe-yön levhası var. Artık keyif zamanı... Yaklaşık 60 km.lik, yorgunluğumuzu atacağımız Sedir Adası tekne turumuz Karacasöğüt Koyu’ndan başlıyor. Sedir Adası iskelesine yanaşıp
önce balık-makarna-salatadan oluşan yemeğimizi yiyoruz. Sonra bazı arkadaş doğruca, dünyada sadece iki yerde olduğu bilinen Kleopatra kumsalının altın sarısı kumlardan oluşan plajında yüzmeye gidiyorlar. (Diğeri
Kızıldeniz’deymiş. www.sediradasi.com) Ben ve bir grup arkadaş ise önce “Yarı barbar Kadra halkının kenti” anlamına gelen Kedreai Antik Kenti’ni dolaşmaya çıkıyoruz. Ahşap travers yollar üzerinde
antik kenti gezip kendimi Sedir Adası’nın serin sularına bırakıyorum. Daha doğrusu atlıyorum. 2,5 günde yürüdüğümüz 60 km.nin üzerine çok iyi geliyor. Sonra Gelibolu Koyu’nda da bir kez
daha denize giriyoruz. Kaptanımızın yaptığı ağır seyir sayesinde, 2,5 günde yürüdüğümüz Gökova Körfezi’nin dantel gibi kıyıları ile dağlarının her iki yakasını seyrede seyrede, saat 17.00 sularında Akyaka’ya gelerek etkinliğimizi bitiriyoruz.
Başta bilge rehberimiz Sn. Zeki VAROL’a, artçılarımız Şennur-Birol SAĞIN çiftine, kaptanımız Uğur Bey’e ve katılımcı 37 Karya sevdalısı arkadaşıma çok ama çok teşekkür ediyorum.

Karya(Karia) Yolu 11. Etap fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

Karya(Karia) Yolu 11. Etap video günlüğünü görmek için lütfen burayı tıklayınız.