5 Ocak 2015 Pazartesi

Didim APOLLON Tapınağı

03 Ocak 2015 Cumartesi günü eşim ile beraber Didim Apollon Tapınağı’nı gezmeye gittik. İzmir Karşıyaka’dan çıkışımız saat 13;00’ü buldu. Ülkemizin her tarafı ağır kış şartlarında karlar altında  
donarken, Didim’de pırıl pırıl ılık bir havada, saat 15.00 Sıralarında Apollon Tapınağı’na giriş
yaptık. Tanrıların tanrısı Zeus ile sevgilisi Leto’nun oğlu olan Apollon’a adanan tapınak, 100 yıllık inşa 
dönemine rağmen tamamlanamamış. Planlanmış olan 122 sütundan sadece 72 tanesi dikilebilmiş, ancak bunların da tamamı bitirilememiş. Sütunlar Ionia tipi başlıklarla taçlandırılmış. Dünyanın en büyük kehanet tapınaklarından biri olan merkezde 
Biliciler(Kahinler) ücret karşılığı kehanette bulunurlarmış. Devlet adamları savaşların akıbetini öğrenmek, hastalar şifa bulmak için Bilicilere başvururlarmış. Biliciler(Kahinler) ve ileri gelenler İki tünelden geçerek  Avlu’da toplanırlarmış. 
Halk buraya giremezmiş. Bölgeyi ele geçiren Persler tarafından yıkılan tapınak, daha sonra Persleri mağlup eden Büyük İskender tarafından yeniden inşa edilmiş ama tamamlanamamış. 
1493‘de ki büyük depremden sonra da tamamen terkedilmiş. Yaklaşık bir buçuk saat tapınağı gezdikten sonra Altınkum’a gittik. Güneş bulutları kıpkırmızı boyayarak  battıktan sonra, 

Ortaklar’da Kasap Ahmet’te(0 256 5771290) nefis çöp şişler ile günümüzü taçlandırıp  İzmir’e döndük.
Sağlıkla kalın.
Ayhan YÖRÜK


Didim Apollon Tapınağı fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

Didim Apollon Tapınağı videosunu görmek için lütfen burayı tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder