29 Ekim 2014 Çarşamba

PRİENE Z YOLU-KURŞUNLU MANASTIRI Etkinliği - Söke-AYDIN

Zirve Dağcılık Söke Şubesi’nin 26 Ekim 2014 Pazar günü düzenlediği, Priene Z Yolu-Kurşunlu Manastırı-Radon Termal etkinliğine, sevgili dostum Zeki VAROL ile birlikte katıldık. Söke’de buluşma noktasına geldiğimizde,  İzmir Zirve’den arkadaşlarımız
Gülsüm-Nurgül-Mert ve Ercan ile karşılaşmak bizim için güzel bir sürpriz oldu. Geciken
Uşak Zirve’yi Priene Ören Yeri’nde bekleme kararından sonra, saat 09;00 Sularında yürüyüşe başladık. 15 Dakikalık bir çıkışla Priene Ören Yeri’ne ulaştık. Athena
Tapınağı’nda kısa bir moladan sonra Anfiteatr’a çıktık. Bu arada Uşak Zirve’de geldi. Saat 09;50 civarında Söke, İzmir, Uşak, Aydın ve Kuşadası Zirve’den 60’ın üzerinde katılımcı ile Dilek Dağları transına başladık. Priene Ören Yeri’nin hemen üstünde ki
70-80 Derecelik dik kaya duvarına, Akropol(İç Kale)’e ulaşmak için merdiven gibi basamaklar oyulmuş. Dar yerleri 70-80 Cm., geniş yerleri 1,5-2 Metre genişliğinde ki patika, yükseklikten etkilenenler için zorlu olabilir. Patikanın iki farklı yerine

yuva yapmış eşşek arıları da bir başka tehlike. Bu yüzden deodorant, parfüm gibi kokular kullanılmamalı, arıları el kol hareketleri ile uzaklaştırmaya çalışmadan hızlıca geçilmeli. Oldukça iri akrep gördüğümüzden dolayı, kayalara otururken  ya da
tutunurken dikkatli olunmalı. Kayaya iyi tutunma sağlayan dağcılık-trek ayakkabısı olmadan kesinlikle çıkış yapılmamalı. Bu çıkışın en güzel ödülü, Z’ler yaparak yükseldikçe Büyük Menderes Deltası’nın muhteşem manzarası ise gerçekten görülmeye
değer. Büyük Menderes Nehri’nin(Maiandros) getirdiği alüvyonlar ile bölgeyi denizden nasıl uzaklaştırdığı, Bafa’yı nasıl göl haline getirdiği buradan çok iyi anlaşılıyor.
Kalabalık grup olduğumuz için çıkış yaklaşık 45-50 dakikayı buluyor. Biraz dinlendikten sonra önce Akropol’e, sonra da saat 12;00 sıralarında, etkinliğin diğer zorlu kısmı olan çarşak çıkışının yapılacağı bölgeye ulaşıyoruz. Bu arada
yağmur da başladı. Allah’tan kayalar yağmurda kaymıyor. Ciddi taş düşme tehlikesi var. Yaklaşık bir saatlik sürede, bütün grup problemsiz şekilde çıkışı tamamlıyor. Biraz dinlenmeden sonra Dilek Dağı’nın aşıtında, öğle molası veriyoruz.
Yaklaşık 50-60 Metreden 800-850 Metre yüksekliğe çıkmışız. Saat 14;30 Sıralarında tekrar yürüyüşe başlıyoruz. Artık çıkış yok. Davutlar manzarası eşliğinde hep iniş var. Ara ara bulutlar manzarayı kapatıyor, sonra güneş açıyor.
Saat 16;00 sularında Kurşunlu Manastırı’na geliyoruz. Kubbesini örten kurşundan dolayı Kurşunlu Manastırı diye anılan dinsel yapıyı, kuvvetle muhtemel Hz. Meryem’in ziyaret ettiği, Hiristiyanlığın ilk dönemlerinden beri kullanıldığı düşünülüyor.
Yoğun bitki örtüsünün sarıp sarmaladığı yapılar, definecilerinde üstün gayretleri sonucu yıkılmaya yüz tutmuş. Yapıların içine girmek tehlikeli olabilir. Restore edilip korunsa, Efes Meryem Ana Kilisesi kadar güzel bir yer olabilir. Çam, sandal,
dağ çileği, defne, çınar hatta kayın ağaçlarının arasında ki çok güzel bir patikadan iniş yapıyoruz. Sonbahar renkleri eşliğinde ağaçların sıklığından bazı yerlerde gök görülmüyor. Resmen cangıl. Burası sabahki zorlu çıkıştan sonra sanki mükafat gibi.
Yaklaşık bir saatlik inişten sonra patika baraj alanında bitiyor. Yarım saat kadar orman yolunda yürüyerek saat 17;40 Sıralarında Radon Termal tesislerine ulaşıyoruz. Böylece 17-18 Km.’lik Dilek Dağı Transımız bitmiş oluyor. Zorlu günün ardından
sevgili Zeki VAROL ile kendimize, Ortaklar Kasap Ahmet’te(0 256 5771290) çöp şiş ödülü veriyoruz. Sn. Faysal YEŞİLYAĞCI ile Sn. İsmail DEMİRCİ nezdinde Zirve Dağcılık Söke Şubeye çok teşekkür ediyorum.

Bu etkinliğin FOTOĞRAF’larını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

Bu etkinliğin video günlüğünü görmek için lütfen burayı tıklayınız.