7 Kasım 2013 Perşembe

KARYA (Karia) YOLU - 2. Etabı - (Gökova Körfezi Bölümü-Akyaka Bodrum Arası) - SARNIÇ-AKBÜK-ÖREN Arası)

Bütün yaz tembellik yapıp kilolarıma birkaç kilo daha kattıktan sonra, nihayet 02-03 Kasım 2013 tarihlerinde, kulübümüz Zirve Dağcılık İzmir Şb.’den Sn. Zeki VAROL rehberliğinde düzenlenen, 2. Karya (Karia) Yolu faaliyetine katıldım. Sevgili dostum Yusuf GENÇ de oğlu
Kemal ile gelerek, baba-oğul yürümenin keyfini çıkarttılar.
Bu etkinlikte, Gökova Körfezi Bölümü’nün (Akyaka-Bodrum arası) SARNIÇ-AKBÜK-ÖREN etabını yürüdük. 1. Etap olan Akyaka-Turnalı-Sarnıç arasını Nisan ayında yürümüştük.
Yürüyüş başlangıç noktası olan Sarnıç Köyü’ne gelmeden önce, Çine’de güzel bir kahvaltı yaptık. Daha sonra anayola 15 km. mesafedeki Gerga Antik Kenti’ne gittik. Arabayı Alabayır Köyü’nde bırakıp Gerga’ya kadar yürüdük. Burası, büyük düzgün veya
düzeltilmiş taşların üst üste konup üzerlerinin büyük kapak taşlar ile kapatılmasıyla oluşturulmuş çok tanrılı dönem tapınma merkezi. Gerçekten çok güzel, çok etkileyici bir yer. Büyükçe bir tapınağın alnında, Helenistik dönem harfleriyle "Gerga" yazmakta.
Binlerce yıldır buraya ulaşımı sağlayan Çine Çayı (Marsyas) üzerindeki İnce Kemer Köprüsü’nü, sular altında bırakan Çine Barajı tam karşıdan görülüyor. Alabayır Köyünden buraya gidiş-dönüş yaklaşık 2,5 saati buluyor. Daha sonra
aracımıza binerek yürüyüş başlangıç noktamız olan Sarnıç Köyü’ne gittik. Köy kahvesinde kısa bir çay molasından sonra 13.00 sıralarında yürüyüşümüz başladı. Sarnıç Akbük arası 12 km. Genelde iniş yapılıyor. Ağaçlar altında yürünüyor. Su yok
Patikalarda, ayak burkulmasına sebep olabilecek bolca oynar taşlar var. Yaklaşık 4 saat sonra 16.50 sıralarında Akbük’e ulaşıyoruz. Doğal sit alanı olan Akbük çok güzel bir koy. Yapılaşma izninin olmaması sonucu doğal kalabilmiş. Çok da güzel olmuş.
Denizi muhteşem. Sivrisinekleri de muhteşem. Bizleri galiba çok taze buldular ki denizde yüzerken bile afiyetle yediler. Her yerimizi kabarttılar. Sivrisineklere rağmen tüm günün yorgunluğunu denizde bırakıp duşlarımızı aldıktan sonraki "çorba+balık+rakı=sohbet"
kısmı muhteşemdi. Sabah da çok güzel bir kahvaltıdan sonra marketlerinde satılan sabah kahvaltısında yediğimiz ve beğendiğimiz yöre çam balından 4 kg. alıyorum.  Altaş Restaurant-Pansiyon’a, balık+kahvaltı için çok teşekkür ediyorum. (Öner ALTAŞ 0 536 839 5394 - 0 252 529 1146) Ellerinden geldiğince
bizleri güzel ağırladılar. Kahvaltıdan sonra, 16 km.lik Akbük-Ören rotası yürüyüşümüz saat 09.00 sıralarında başladı. İlk hedefimiz yaklaşık 600-650 metre yükseklikteki Paraşütle atlama pistinin biraz yan tarafında, 500-550 metrelerde bulunan Sarnıç geçiş noktası.
Akbük’te deniz seviyesinden başlayan yürüyüşümüz tatlı bir eğim ile bir saat kadar çıkış yaparak devam ediyor. Sonra yarım saat kadar yatay gidiyoruz. Genelde çam, sandal, çilek, zeytin ağaçları altında yürünüyor. Su bu parkurda da yok. 12.20 sıralarında
Alatepe Köyü’ne ulaşıyoruz. Kahvesi kapalı. Markette biraz oyalanıp bir şeyler içtikten sonra, tekrar tatlı bir eğim ile yükselerek Sarnıç geçiş noktasına geliyoruz. Arada kısa bir öğle molası veriyoruz. Sarnıç geçiş noktasından Ören manzarası ise müthiş. Tek kelimeyle
muhteşem. Zikzaklar yapa yapa Ören’e doğru iniyoruz. İnişin son bölümlerinde pistten atlayan paraşütçü ile aynı anda plaja geliyoruz. Yaklaşık 6 saat sonra 15.00 sıralarında, yürüyüşümüzü tamamlayıp yorgun terli vücudumuzu Ören’in muhteşem
denizine bırakıyoruz. Tuzlu serin deniz tüm yorgunluğumuzu alıyor, yorgun bedenimize ilaç gibi geliyor, bizi resmen tedavi ediyor. Sonra da hareket saatine kadar denizin kıyısına plaja oturup soğuk bira keyfi yapıyoruz. Daha ne olsun. Yaz tembelliğinin üzerine,
29 Ekim törenlerinde 1000 kişiyle yaptığımız zeybek gösterisinde başlayan diz ağrılarım oldukça artmış bir şekilde İzmir’e dönüşe geçiyoruz. Şimdi yoğun bir şekilde dizlerimi buz, pomat ve istirahat ile gelecek yürüyüşlere hazırlıyorum. Sevgili bilge rehberimiz
Zeki Varol sayesinde, bir kez daha rüya gibi iki gün geçiriyoruz. Tabii ki her rüya gibi, muhteşem bir şekilde geçen iki koca gün, bana çok kısa geliyor. Sn. Zeki VAROL’a çok çok çok teşekkür ediyorum.

Karya (Karia) Yolu 2.Etabı videosunu görmek için lütfen burayı tıklayınız.

Karya (Karia) Yolu 2. Etabı fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.