1 Aralık 2009 Salı

LİKYA YOLU (LYCIAN WAY) - 4. Etabı - KAŞ ile ÜÇAĞIZ Arası (2. Yürüyüş)

2013 Yılının ilk hafta sonu olan 05-06 Ocak cumartesi ve pazar günlerinde, Sn. Zeki VAROL rehberliğinde 2. kez düzenlenen, Likya Yolu faaliyetinin bence en güzel bölümünden biri olan Kaş-Limanağzı-Apollonai-Aperlai-Sıçak Koyları-Üçağız-Kekova-Kaleköy-Simena etabına,  ikinci kez katıldım.
Bu sefer yanımda, yola çıktığımız cuma günü emeklilik dilekçesini veren İdadik Dağcılık’tan sevgili
dostum Yusuf GENÇ vardı. Yurdumuzun büyük bölümü karlar altındayken bizler, ışığın, aydınlığın ve bilginin ülkesi Teke Yarımadası’nın sıcacık güneşi ve muhteşem koylarında rüya gibi iki gün geçirdik. Sanırım bu benim için en güzel yılbaşı hediyesi, Yusuf Hocam için ise en güzel emeklilik hediyesi oldu.
Likya uygarlığı, M.Ö. 2.000 ile 3.000 yıllarında ülkemizin güney batı ucunda bulunan Teke Yarımadası’nda 23 şehir devletinin oluşturduğu, tarihte bilinen ilk demokratik birlik olan bir federasyon. Fethiye’den Antalya’ya kadar uzanan Likya şehirlerini birbirine bağlayan patikalar, Sn. Kate Clow tarafından işaretlenerek 1999 yılında hizmete açılmış.
Likya Yolu, toplam 509 km.lik uzunluğu ile avrupadaki en uzun 4., dünyanın ise en iyi 10. uzun mesafe yürüyüş rotası. Bence muhteşem koyları ve antik Likya şehirleri ile güzellikte dünya birincisi. Parkurun tamamı kırmızı-beyaz boyalar ile işaretlenmiş, sponsor kuruluşlar ve gönüllüler tarafından her yıl bakımı yapılmakta.
Kaş, Limanağzı Koyu, Çoban Koyu, Fakdere(Ufakdere) Koyu, Apollonai-Kılınçlı Köyü rotasında ki ilk günkü yürüyüşümüz, yaklaşık 8 saat sürdü. (Başlangıç 08.00-Bitiş 16.00) Bu süre içerisinde toplam 17-18 km. civarında yürüyüş yaptık.
Akşam kaldığımız Üçağız Köyü’nde denizin hemen kıyısında ki Kekova Pansiyon’dan, yemeklerinden, güler yüzlü hizmetlerinden çok memnun kaldık. Mehmet Bey ve ailesi burayı tam bir Anadolu insanı sıcaklığı ile işletiyorlar. (0 242 8742259)
İkinci gün ise saat 08.30 sularında başlayan Kılınçlı Köyü, Aperlai, Dış Sıçak, İç Sıçak Koyları-Üçağız Köyü rotasında yaklaşık 11-12 km.lik yürüyüşümüzü saat 13.00 civarında tamamlayıp tekneyle Kekova Batık Şehir’e hareket ettik.
Ülkemizin büyük bölümü ağır kış koşullarında kar ve soğuk hava ile mücadele ederken bizler 14-15 derece civarında ılık güneşli bir havada Tersane bölgesinde denize girdik. Böylece hayatımda ilk defa ocak ayında denize girmiş oldum.(06 Ocak 2013)
Deniz çok güzel olmasına karşın oldukça serindi. Daha sonra Kekova Batık Şehir kıyılarını tekne ile gezdikten sonra, Simena Ören Yeri’nde ki Kale’yi fethedip burçlarından tek kelimeyle muhteşem manzarayı seyrettik.
Kekova ve Üçağız Köyü çevresindeki birbirinden güzel dantel gibi koylar, masmavi- turkuaz renkte ütülenmiş gibi sakin bir deniz, küçük küçük bir sürü ada, deniz içinde lahit mezarları ile ifade etmekte zorlandığım muhteşem bir doğa. Daha ne olsun.
Buradan çok zor bir şekilde ayrılıp tekneye dönüyoruz. Izgara tavuk, salata, makarna ve bulgur pilavından oluşan yemeğimizi Kale manzarası eşliğinde teknede yerken Üçağız’a doğru dönüşe geçiyoruz.  Kaptanımız Mehmet Bey ve 2 kişilik ekibi çok güler yüzlü.
Hazırladıkları yemekler ise gerçekten çok lezzetli. Tekne gezimiz saat 17.00 civarında bitiyor. 2 günlük rüya gibi bir etkinliğimiz de böylece sonlanıp İzmir’e dönüşe geçiyoruz. Tabii ki her güzel rüya gibi, çok kısa sürüyor.
Dış Sıçak Koyu’nda Purple House (Mor Ev) mekanı işletmecisi Feyza  Hanım ile Rıza Bey’i ve oğulları sevgili Ada’yı tekrar görmek çok güzeldi. Sevgili Ada, maşallah çok büyümüş.
Likya Yolu’nun bu etabı ıssız bakir koyların kıyısında, görsel açıdan çok güzel olmasının yanında oldukça zorlu bir rota. Sürekli jilet gibi keskin kayaların üzerinde, oynak keskin küçük taşlık patikalarda yürünüyor. Ayak burkulması ve takılıp düşmelere karşı çok dikkatli olunmalı.
Özellikle yağmurlu havalarda kayaların kayganlığı da dikkate alınmalı. Limanağzı bölgesinde 2 tane küçük yan duvar geçişi de var. Bence bu etaba eski ayakkabı ile gelinmesi daha iyi olur.
Sakinliği, güleryüzü, mütevaziliği ve bilgeliği ile bizlere rüya gibi çok güzel bir faaliyet yaşatan sevgili rehberimiz Sn. Zeki VAROL’a çok ama çok teşekkür ediyorum. Ayrıca faaliyete katılan tüm arkadaşları da saygılı, disiplinli, paylaşımcı ve zamana uygun davranışları için tebrik ediyor ve teşekkür ediyorum.

LİKYA YOLU - 4. Etabı (2. Yürüyüş) fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.