1 Aralık 2009 Salı

Yürüyerek KAPADOKYA (CAPPADOCIA) - KIZIL ÇUKUR VADİSİ (KIZIL VADİ) - 19.05.2012

19.05.2012
Saat 17.00 sıralarında kısaca Kızıl Vadi diye bilinen Kızıl Çukur Vadisi’ne giriş yapıyoruz. Buradan Çavuşini Köyü'ne 5 km. civarında yürüyeceğiz. Bölgede nadir bulunan kızıl tüf kaya

oluşumlarını barındıran Kızıl Çukur Vadisi, güneşin batışında iyice kızıl renge bürünerek müthiş bir
görsel şölen sunuyor. Bizler de tam gün batımında burada yürüyoruz.
Çok güzel bir patikada, kızıl peri bacalarının, güvercinliklerin, küçük üzüm bağlarının kenarlarından geçerek Haçlı Kilise’ye ulaşıyoruz.
Burada bulunan küçük büfe, çöldeki vaha gibi. Haçlı Kilise’yi kollayıp koruyan, temizliği ile ilgilenen, Emin Bey'in işlettiği kafede, su, çay, kahve, meşrubat, yöre şarabı gibi içecekler ile tuvalet bulunuyor.
Çay, suyundan mı Emin Bey'den mi bilinmez, çok nefisti. 3 Bardak içiyorum. Asıl sürprizi ise bilge rehberimiz Sn. Zeki VAROL hazırlamış.
Kilisenin üst tarafındaki vadi manzaralı bir oda barınakta, çantasında gizlediği şarapları ve bardakları çıkarıyor. Gün batımında, kıpkızıl müthiş bir vadi manzarası eşliğinde, daracık oda barınağının içinde,
şarapları yudumluyoruz. Duygusal anlar yaşıyoruz. Rüya gibi. Daha ne olsun. Saat 19.30 sularında Çavuşin Köyü’ne ulaşarak bugünkü yürüyüşlerimizi bitirip Ürgüp’e doğru hareket ediyoruz.
Ürgüp’teki Arkadaş Otel'e eşyalarımızı bırakıp, elimizi yüzümüzü yıkadıktan sonra testi kebabı yemeye Ürgüp merkeze geliyoruz. Yolda gördüğümüz Ürgüplü amca ile teyzenin tavsiyesi ile kendi bildiğimiz restoranlardan vazgeçip Kervan Restoran’a giriyoruz.
Et, domates, biber, soğan, sarımsak ve baharatın otantik bir testinin içine doldurulup ağzının hamur ile kapatılarak fırında pişirilen testi kebabı, gerçekten güzeldi. Testi Kebabını yedikten sonra otele dönmemiz gece 24.00’ü buluyor. Sabah 04.00’te kalkacağız. Çünkü balon turu var.

Kızıl Çukur Vadisi (Kızıl Vadi) fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.