1 Aralık 2009 Salı

DALAMAN ÇAYI'nda RAFTİNG ile Köyceğiz TOPARLAR KANYONU Etkinliği - Muğla

19-20 Haziran 2010 tarihlerinde, Zirve Dağcılık İzmir Şb.’nin düzenlediği, Dalaman Çayı’nda Rafting ile Toparlar Kanyonu faaliyetine, canımmm oğlum Bahadır, sevgili dostlarım Erol ÇIRAK ve Naim RÜZGAR ile birlikte katıldık. Bu benim Dalaman’da 3. rafting faaliyetim. Bu sefer, ilk iki faaliyette yürüyerek geçmek zorunda kaldığımız kaya geçidi ve nazar isimli zorlu bölgeleri de, raft ile
geçtik. Bu sıcak günlerde buz gibi sularda oynaşmak tek kelimeyle muhteşemdi. Sevgili Yaşar
KÜSBECİ hocamızın her daim söylediği, Sn. Abdullah AKYOL arkadaşımızın da bu etkinlikte bizlere hatırlattığı gibi, “İçimizde ki çocuğu ortaya çıkarttık.” İş, güç, para vb. dünya meşakkatlerinden sıyrılarak, sadece sular ile oynamak, doğal havuzlarda yüzmek, doğal jakuzilerde serinlemek, akıntının gücünü
hissetmek çok çok güzeldi. 19 Haziran cumartesi sabahı 06.00'da Köyceğiz’e vardık. Minik bir hayvanat bahçesi olan kamp alanına çadırlarımızı kurup, horozlar, ördekler, kazlar ve diğer bilumum hayvanların sabah seranatları eşliğinde biraz dinlenmeye çalıştık. Saat 09.00'da Marmaris Rafting firması bizleri Beyobası köyünden aldı. Sabah kahvaltısından sonra yaklaşık 2 saatlik peugeot
minibüs safarisi sonunda rafting başlangıç noktasına geldik. Ekiplerin oluşumu ve genel rafting kurallarının anlatımı sonunda saat 12.00'de suya indik. 14 Km.lik parkuru yaklaşık 4 saatte, çok güzel bir kemer köprüde bitirerek karaya çıktık. Binlerce yıldır nice kervanların, orduların Dalaman Çayını geçmek için kullandıkları kemer köprünün, bir süre sonra baraj suları altında kalacak olması bizleri
üzdü. Köprünün altından ağır ağır geçerken, üzerinde ki medeniyetlerin izlerini gördük. Köprünün duvarında yazılı yazıyı, süper rehberimiz Aydın bey “Tanrının yardımıyla kendi paramla yaptırdım” şeklinde tercüme etti. Akşam da ekip arkadaşlarımız gezi motoru ile Sultaniye Kaplıcaları'na gittiler. Biz de Köyceğiz Gölü’nün kıyısında sevgili partnerim Erol’un şarkı ve türküleri eşliğinde
çok güzel balık, rakı muhabbeti yaptık. R2 kodu ile anılan ve zorluk derecesi 3+ olan (1. Derece en kolay, 6. derece geçilmesi imkansız olan parkurları anlatır.) Dalaman Çayı, ülkemizin en güzel rafting parkurlarından birisidir. 14-65 Yaş arası sağlık sorunu olmayan ve yüzme bilen herkesin katılabildiği bu parkur, yabancı turistlerce de çok tercih edilmektedir. Yapılan baraj sebebiyle bir süre
sonra buraların sular altında kalacak olması gerçekten çok üzücü. 20 Haziran Pazar sabahı 05.00’den itibaren horozlar, ördekler ve bilumum diğerleri ötmeye başladı. Çadırları topladıktan sonra 10.00’a kadar, Köyceğiz meydanındaki parkta, bakkaldan peynir, köylü bir satıcıdan pembe tarla domatesi alarak, 2-3 çeşit simit eşliğinde mükellef bir kahvaltı yaptık. Daha sonra Toparlar Kanyonu'na
girerek doğal havuzlarda yüzdük. doğal jakuzilerde serinledik. Kaya tırmanışları yaptık. Çocukluğumuzu bir kez daha yaşadık. Cennet havuzuna kadar gidip, oğlumun havai fişek gibi su sıçrattığı atlamalarını seyrettik. Tek olumsuzluk sevgili Melike ve Merve kızlarımızı, arıların sokmasıydı. 6 Yaşlarındaki Melike’yi, özellikle tebrik etmek istiyorum. Her havuza girdi. Neredeyse tüm parkuru kendisi
yürüdü. Kayalara çıktı. Atladı, hopladı, kovası ile balık tutmaya çalıştı. Ama o arılar kızımızın canını yaktı. Saat 16.00'da otobüsümüze döndük. Karpuz partisinden sonra saat 17.00'de İzmir’e dönüşe geçtik. Bu etkinlikte bizlerle birlikte olan Yeni Asır TV-Life Style ekibi, bizimle de (Ben, oğlum, Erol ve Naim) bir röportaj yaptı. Röportajı şu şekilde bitirmek isterdim. O an aklıma gelmedi.
“Çocuklarınızın spor ve sanat dallarından birisi ile uğraşmalarını sağlayalım. Bu onların daha donanımlı, disiplinli ve düzenli olmalarını sağlayacaktır. Charles Darwin; “Bilim ve Sanat, bir kuşun iki kanadı gibidir. Bu iki kanadı kullanabilen toplumlar uçar ve özgür olurlar. Uçamayanlar ise tavuk olur. “Tavuk Toplum” önüne atılan bir avuç yemi gagalarken, arkadan yumurtalarının alındığının farkında bile
olmaz.” Bizlerde çocuklarımızın bilim, sanat ve spor ile uğraşmalarını sağlayarak, kuşlar gibi özgür bir toplum olabilelim. Dönüş yolunda Çine’de Köfteci Arif beyde yemek molası verdik. Köfte, çöp şiş, salata, sınırsız közlenmiş biber ve soğan ile ayran, gerçekten çok güzeldi. Kişi başı 14 tl. civarında hesap ödedik. Daha önce Köfteci Dede, Eniştenin
Yeri, Mehmet Zengin’de de köfte ve çöp şiş yeme fırsatım olmuştu. Çine’de ki köftecilerin hepsi bu işi iyi biliyorlar. Yemekten sonra herkes yorgunluktan mayışır, uyur diye beklerken, Yaşar ve Erol beyler ile, Burçin hanımın şarkıları ve türküleri, genç arkadaşların muziplikleri, fıkraları eşliğinde, dönüş yolunun nasıl bittiğini
anlamadık. Bir de bakmışız İzmir gişelerine gelmişiz. Bu etkinlik ile bizlerin rüya gibi 2 gün geçirmesine ve bir çok yeni dost kazanmamıza vesile olan Sn. Yaşar KÜSBECİ hocamız ile Marmaris Rafting'e ve mükemmel rafting rehberimiz Aydın beye, bir kez daha çok teşekkür ediyorum.

Rafting videosunu görmek için lütfen burayı tıklayınız.

19-20 Mayıs 2010 tarihinde yapılan DALAMAN ÇAYI'nda RAFTİNG - KÖYCEĞİZ TOPARLAR KANYONU fotoğraflarını görmek için lütfen burayı tıklayınız.

31 Mayıs 2008 Tarihinde yapılan Toparlar Kanyonu resimlerini görmek için lütfen burayı tıklayınız.

16-19 Haziran 2007 Tarihinde yapılan Toparlar Kanyonu resimlerini görmek için lütfen burayı tıklayınız.

04.06.2003 Tarihinde yapılan Köprülü Kanyon resimlerine bakmak için lütfen burayı tıklayınız.